Subject: FW: Randvere tee ja Laeva tee ristmiku ehitusloa taotlus - V02
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Jun 2026 15:06:44 +0300

Tere

Palun registreerida minule ja Merikesele täitmiseks.

Delta viit 7.1-1/26/9806-5

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Külli Tulvik <[email-masked]>
Sent: Monday, June 1, 2026 3:01 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>; Merike Joonsaar 
<[email-masked]>
Cc: Milstrand <[email-masked]>
Subject: Randvere tee ja Laeva tee ristmiku ehitusloa taotlus - V02

Tere!

Edastan korrigeeritud teede ja foori projekti Laeva tee 4 ja Randvere tee 
ristmikule ehitusloa saamiseks. Projekt on alla laetav siit 
https://www.dropbox.com/scl/fo/sajr3mglr1pokk5fk3ln7/APDiQJ5j9cUdmTT-4MOAZW8?rlkey=p1f1p156bno2bi4ojo0y2z2yl 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/sajr3mglr1pokk5fk3ln7/APDiQJ5j9cUdmTT-4MOAZW8?rlkey=p1f1p156bno2bi4ojo0y2z2yl&dl=0> 
&dl=0

Palun käsitleda antud koondplaanil selle menetluse käigus üksnes roosa 
punktiirjoonega märgitud ristmiku ala. Mis puudutab tehnovõrke, siis nende 
komplekssed projektid edastame kooskõlastamiseks läbi ehitisregistri 
ehitusloa menetluses. Et jätkata menetlust ehitisregistris on eelnevalt 
tarvis saada kinnitus ristmiku projektile.

Edasisel tehnovõrkude projekteerimisel oleme arvestatud Transpordiameti 
märkustega st tehnovõrgud on liigutatud riigimaantee kinnistust välljapoole 
niipalju kui võimalik, lisaks on näidatud katendite taastamised sealhulgas 
kergliiklustee katendi taastamine ning trasside teega ristumised 
projekteerime kinnisel meetodil. Täiendatud on geodeetilist alusplaani.

Arendaja poolt on Laeva tee 4 kinnistust välja mõõdistatud katastriüksus, 
mis detailplaneeringu kohaselt tuleb riigile üle anda. Meile teadaolevalt on 
arendaja selles küsimuses juba Transpordiameti poole pöördunud.

Kas on võimalik kokku leppida, et kõik vajalikud servituudi joonised 
koostame ja edastame peale prokjekti kooskõlastamist?

Allpool on toodud Merike Joonsaare poolt tehtud märkused ning vastused 
märkustele ristmiku lahendusele, mis on varem esitatud (vt lisas olev 
varasem kirjavahetus).

1. Palume esitada fooriprojekt, sh  tehnilised tingimused  (TRAM 05.05.2025 
kiri nr 7.1-1/25/4192-5 punkt 8).

Vastus: Fooriprojekt ja tehnilised tingimused on lisatud.

2. Laeva tee liiklussaare kuju vajab täpsustamist, so veidi rohkem 
pikendamist (vasakpöörde füüsiliseks välistamiseks).

Vastus: Saare pikkus sellise ristmiku lahenduses juures on maksimaalne, mis 
sinna mahub. Kui see variant ei ole sobiv, tuleb parempöörde raadiust 
suurendada, see võimaldaks saare pikemaks tegemist, kuid selle tulemusel 
ilmselt läheb ülesõidetav ala pikemaks (kinnistu poole), mille tulemusel 
nihkub ülekäik alla poole ja peab kasutusele võtma kolmandatele isikute 
kuuluvaid kinnistuid, mis detailplaneeringus ei olnud ette nähtud.

3. Jalakäijale lubava või keelava tule andmine peab olema tekitatud kogu 
teeületusele, sest kes teeületust alustab, võib jälgida teise sõidusuuna 
lubavat foorituld ja alustada teeületust, kuigi praegu tal fooriga 
reguleeritud teeületust ei ole.

Vastus: Korrigeeritud

4. Korrastada joonistel tingmärgid.

Vastus: Korrigeeritud

5. Konstruktsioon 2 kohta on lõigete joonisel (AC 32 surf 70/100) ja 
seletuskirjas (AC 20 base 70/100) ja erinev info. Vajab ühtlustamist.

Vastus: Korrigeeritud

6. Seletuskirja p 3.5.2 võiks lisada ka äärekivi kõrguse 4 cm -…..

Vastus: Korrigeeritud

7. Seletuskirjas vajab täpsustamist, milliseid eralduselemente täpsemalt 
projekteeritakse. Soovitav lisada ka pilt.

Vastus: Korrigeeritud

8. Kergliiklustee ja/või tehnovõrkude kavandmiseks riigitee alusel 
maaüksusele 11250 Viimsi-Randvere tee L1 (katastritunnus 89001:001:1805) 
tuleb projekti mahus koostada isikliku kasutusõiguse (IKÕ) plaanid.

Vastus: Teeme IKÕ plaanid siis kui TRAM on projekti kooskõlastanud ja rohkem 
muudatusi ei tule

9. Täpsustamist vajab, kas võimalikule perspektiivsele jalakäijate riigitee 
ületusele on vajalik ette näha foorivalmidus (so tehnovõrgud) käesoleva 
projekti mahus. Vajab arutamist, kuidas välistada võimalikul perspektiivsel 
teeületuskohal (äärekivi h=0 cm) jalakäijate teeületus enne, kui 
perspektiivne lahendus on välja ehitatud.

Vastus: Leppisime kokku et jääb ikkagi 0 äärekivi, et inimene läheb üle ikka 
kui väga tahab olenemata äärekivi kõrgusest.

10. Palume esitada katendi arvutus, sh tuua välja olemasoleva aluspinnas, 
kavandatav liiklussagedus Laeva teel jms. Ehitusspetsialisti hinnangul võib 
olla vajalik ette näha liivast dreenkiht.

Vastus: Esitatud.

11. Näha konstruktsioon 2 ette laiemalt, so kuni teekattemarkeeringuni.

Vastus: Korrigeeritud

Ootame teie tagasisidet esmesel võimalusel, küsimuste tekkimisel palume 
ühendust võtta.

Lugupidamisega

Külli Tulvik

Arendusprojektide konsultant
+372 5136 288

Liitu meie  <http://www.whatif.ee/uudiskiri> uudiskirjaga ja ole kursis 
kinnisvara- ja ehitussektori oluliste arengutega.

WHAT IF <http://www.whatif.ee/>  | ARTIKLID <http://www.spaces.ee/>  | 
LINKEDIN <https://www.linkedin.com/in/k%C3%BClli-tulvik/>

  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4wPvCBhDuc9w6XlsFGpT-PRN9Fr44Z34GNFpvy6uOfIdlUbFXTFYlQDpH7a7-ALcw5dgSeYBrmhhKI0>

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed. Juhul, kui Te ei ole 
e-kirja määratud adressaat, palume Teil sellest meile viivitamatult teada 
anda ja e-kiri koos lisadega kustutada. Käesoleva e-kirja loata 
avalikustamine, kopeerimine, levitamine või selle sisu muul viisil 
kasutamine on rangelt keelatud.

The content of this email, including all attachments, is confidential. If 
you are not the intended recipient hereof, please notify us immediately and 
delete this email! Any unauthorized disclosure, copying, distribution or any 
other use of its content is strictly prohibited.

Subject: FW: Randvere tee ja Laeva tee ristmiku lahendus kooskõlastamiseks
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Laur Kõiv <[email-masked]>
Date: Thu, 15 Jan 2026 15:13:22 +0300

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud teeprojekti täiendamiseks.

1.	Palume esitada fooriprojekt, sh  tehnilised tingimused  (TRAM 05.05.2025 
kiri nr 7.1-1/25/4192-5 punkt 8).
2.	Laeva tee liiklussaare kuju vajab täpsustamist, so veidi rohkem 
pikendamist (vasakpöörde füüsiliseks välistamiseks).

3.	Jalakäijale lubava või keelava tule andmine peab olema tekitatud kogu 
teeületusele, sest kes teeületust alustab, võib jälgida teise sõidusuuna 
lubavat foorituld ja alustada teeületust, kuigi praegu tal fooriga 
reguleeritud teeületust ei ole.

4.	Korrastada joonistel tingmärgid.

5.	Konstruktsioon 2 kohta on lõigete joonisel (AC 32 surf 70/100) ja 
seletuskirjas (AC 20 base 70/100) ja erinev info. Vajab ühtlustamist.
6.	Seletuskirja p 3.5.2 võiks lisada ka äärekivi kõrguse 4 cm -…..
7.	Seletuskirjas vajab täpsustamist, milliseid eralduselemente täpsemalt 
projekteeritakse. Soovitav lisada ka pilt.
8.	Kergliiklustee ja/või tehnovõrkude kavandmiseks riigitee alusel 
maaüksusele 11250 Viimsi-Randvere tee L1 (katastritunnus 89001:001:1805) 
tuleb projekti mahus koostada isikliku kasutusõiguse (IKÕ) plaanid.
9.	Täpsustamist vajab, kas võimalikule perspektiivsele jalakäijate riigitee 
ületusele on vajalik ette näha foorivalmidus (so tehnovõrgud) käesoleva 
projekti mahus. Vajab arutamist, kuidas välistada võimalikul perspektiivsel 
teeületuskohal (äärekivi h=0 cm) jalakäijate teeületus enne, kui 
perspektiivne lahendus on välja ehitatud.
10.	Palume esitada katendi arvutus, sh tuua välja olemasoleva aluspinnas, 
kavandatav liiklussagedus Laeva teel jms. Ehitusspetsialisti hinnangul võib 
olla vajalik ette näha liivast dreenkiht.
11.	Näha konstruktsioon 2 ette laiemalt, so kuni teekattemarkeeringuni.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Külli Tulvik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, December 8, 2025 10:04 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Krista Einama < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Randvere tee ja Laeva tee 4 ristmiku lahendus kooskõlastamiseks

Tere!

Transpordiamet on esitanud Viimsi vallas Miidurannas asuva Laeva tee 3 // 4 
// 6 // Tulelaeva tee 3 // 4 // 6 // 7 // 9 (endine Laeva tee 4) ärihoonete 
ja neid ümbritseva maa-ala ehitusloa taotluse menetluses märkusi (vt 
lisatud). Transpordiamet on seadnud ehitusloa andmise nimetatud alale 
sõltuvusse Laeva tee ja Randvere tee ristmiku lahendusest ning sellele 
väljastatavast ehitusloast.

Projekteerijad on koostanud vallale kuuluva Laeva tee ja riigimaantee 
ristmiku uue lahenduse. Saadame projekti teile üle vaatamiseks ning palume 
tagasisidet, kas sellises vormis on võimalik taotleda Transpordiametilt 
ehitusluba.

Projkti materjalid:

https://app.bauhub.ee/public/sharebox/f1574ed6-8073-4e34-87f7-6e4001ce4b96

Mis puudutab detailplaneeringu järgset kinnistu jagamist ja riigile tasuta 
üleandmist, siis omanik on algatanud jagamismenetluse; hetkel on pooleli 
mõõdistusprotsess.
Palume leida võimalus menetleda ehitusloa taotlust paralleelselt.

Küsimuste korral palun minuga ühendust võtta.

Lugupidamisega

Külli Tulvik

Arendusprojektide konsultant
+372 5136 288

 <http://www.whatif.ee/> WHAT IF |  <http://www.spaces.ee/> ARTIKLID | 
<https://www.linkedin.com/in/k%C3%BClli-tulvik/> LINKEDIN

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed. Juhul, kui Te ei ole 
e-kirja määratud adressaat, palume Teil sellest meile viivitamatult teada 
anda ja e-kiri koos lisadega kustutada. Käesoleva e-kirja loata 
avalikustamine, kopeerimine, levitamine või selle sisu muul viisil 
kasutamine on rangelt keelatud.

The content of this email, including all attachments, is confidential. If 
you are not the intended recipient hereof, please notify us immediately and 
delete this email! Any unauthorized disclosure, copying, distribution or any 
other use of its content is strictly prohibited.