Subject: Meediapäring
From: Tarmo Tähepõld <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Mon, 27 May 2024 12:17:51 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Oleme kirjutamas lugu liiklusturvalisusest ja sooviksime vastuseid mõnedele 
küsimustele, mis puudutavad AKI tööd. Tutvusime Transpordiameti poolt 2024 
aprillis välja antud raportiga „Keskmise kiiruse automaatkontrolli 
katseprojekt“:
https://transpordiamet.ee/uudised/keskmise-kiiruse-mootmise-katseprojekt-naitas-et-kiiruse-
uletamine-probleem

Sellega seoses mõned küsimused:

1. Millistel kaalutlustel nõudis AKI, et katseprojekti käigus kogutud ja 
pseudonüümitud andmed tuleb kustutada hiljemalt 31.detsember 2023 s.o. 4 
kuud enne raporti avalikustamist? Milliseid olulisi riske seeläbi maandati? 
Millised olid otsuse aluseks olnud võimalikud halvimad stsenaariumid 
pseudonüümitud andmekogu lekke korral?

2. Miks ei andnud AKI luba „Keskmise kiiruse automaatkontrolli katseprojekt“ 
raames kogutud ~118 000 vaatlusandmete sidestamiseks sõiduki registrinumbri 
alusel teiste riiklike andmebaasidega (PPA, LKF, Maanteeamet jne.), et luua 
võimalus eriti ohtlike liiklusrikkujate profileerimiseks (varasemad 
rikkumised, inimkannatanutega avariid, sõidukiga seotud kindlustuskahjude 
arv/rahaline väärtus jne.)? Peale sellise profileerimise teostust oleks 
saanud andmekogu salvestada pseudonüümitud registrinumbri alusel ja 
likvideerida seosed isikuandmetega.

3. Milliseid olulisi riske maandati p2 toodud keeluga? Millised olid otsuse 
aluseks olnud võimalikud halvimad stsenaariumid pseudonüümitud andmekogu 
lekke korral?

Lugupidamisega

Tarmo Tähepõld
Autoleht/Autogeenius.ee
peatoimetaja
auto.geenius.ee <http://auto.geenius.ee>
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 515 8883