Subject: FW: KPK e-oksjonikeskkond. Otsuse edastamine
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 May 2026 14:16:20 +0300

Hille Kudu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 26, 2026 11:05 AM
To: Aleksandr Logussov - JUSTDIGI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: KPK e-oksjonikeskkond. Otsuse edastamine

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Aleksandr Logussov,

Edastan Teile päringu, mis on adresseeritud minule seoses sellega, et 
jätsime rahuldamata isiku osalemistaotlused enampakkumistel.

Osalemistaotluste rahuldamata jätmine oli ajendatud Justiits- ja 
Digiministeeriumi koostatud dokumendis „Ülevaade kohtutäiturite ja nendega 
seotud isikute osalemisest täitemenetluse kinnisasja enampakkumistel“ 
esitatud seisukohast. Nimetatud ülevaates on muu hulgas märgitud järgmist: 
„Kuna enampakkumisel ID-ga 58819 võis T.P esindatav ettevõte olla TMS § 87 
lg 2 mõistes kohtutäitur A. Pingi arvel tegutsev isik, ei oleks tohtinud 
kohtutäitur H. Kudu registreerimistaotlust kinnitada ning see oleks tulnud 
tagasi lükata.“

Ülevaates toodud etteheide näib tuginevat eelkõige võimaliku huvide 
konflikti riskile ja oletusele, et isik võis tegutseda kohtutäituri arvel. 
Tunnistan, et praktikas jään hetkel hätta konkreetsete õiguslike aluste ja 
sätete nimetamisega, millele sellises olukorras tegelikult 
registreerimistaotluse rahuldamata jätmisel tugineda, kuna mul puudub alus 
eeltoodud oletusteks.

Minu eesmärk on viia täitemenetlust läbi läbipaistvalt, seaduslikult ning 
kooskõlas ministeeriumi seisukohtade ja juhistega.

Kohtutäiturina ei soovi ma jääda ministeeriumi ülevaates väljendatud 
seisukohtade ja isiku põhiõiguste kaitsega seotud võimaliku kohtuvaidluse 
keskmesse olukorras, kus piirangu kohaldamise õiguslik alus ja ulatus ei ole 
üheselt selged. Seetõttu palun ministeeriumilt abi/seisukohta, millisele 
õiguslikule alusele sellises olukorras tugineda.

Lisaks sooviks täpsustada laiema küsimuse, et kus on võimalik tutvuda seotud 
isikute nimekirjaga, millele viitab dokumendi kokkuvõte?

Lugupidamisega

Hille Kudu

Tallinna kohtutäitur

From: Ühinenud Kohtutäiturid < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, May 26, 2026 9:41 AM
To: Kädi Pekkermann < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: FW: KPK e-oksjonikeskkond. Otsuse edastamine

From: Tarvi Pink < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, May 25, 2026 7:15 PM
To: Hille Kudu büroo < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Re: KPK e-oksjonikeskkond. Otsuse edastamine

Tere

Sain Teie teavituse minu osalemistaotluste tagasilükkamise kohta 
enampakkumistel ID 98325,ID 98328 ja ID 98333.

Otsuse põhjenduses on märgitud,et taotlused lükati tagasi põhjusel,et olen 
seotud kohtutäituriga,kes peab ühist bürood enampakkumist korraldava 
kohtutäituriga.

 Täitemenetluse seadustiku paragrahv 87 sätestab isikute ringi,kes ei või 
enampakkumisest osa võtta(sh sissenõudja,võlgnik,kohtutäitur ise jne).

Kuna antud paragrahv ega ka teised täitemenetlust reguleerivad õigusaktid ei 
keela enampakkumisel osalemist isikul,kes on pelgalt seotud teise

kohtutäituriga,kes jagab korraldajaga ühist bürood,palun Teilt täpsemat 
õiguslikku selgitust.

 Palun märkida vastuses:

1.Millisele konkreetsele seaduse punktile(seaduse nimi,paragrahv,lõige ja 
punkt) tuginedes minu osalemistaotlus tagasi lükati?

2.Kuidas on Teie hinnangul minu ja ühist bürood jagava kohtutäituri vaheline 
seos õiguslikult aluseks enampakkumisest kõrvaldamisele,lähtudes kehtivast 
seadusandlusest?

Palun esitada nimetatud õiguslikud alused esimesel võimalusel,et saaksin 
vajadusel otsustada edasiste sammude ja võimaliku vaidlustamise üle.

Lugupidamisega

Tarvi Pink

OÜ TN Projekt juhataja

Tel.55605490

Kontakt Tarvi Pink (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval E, 25. mai 2026 kell 18:42:

Tere

Sain Teie teavituse minu osalemistaotluste tagasilükkamise kohta 
enampakkumistel ID 98325,ID 98328 ja ID 98333.

Otsuse põhjenduses on märgitud,et taotlused lükati tagasi põhjusel,et olen 
seotud kohtutäituriga,kes peab ühist bürood enampakkumist korraldava 
kohtutäituriga.

 Täitemenetluse seadustiku paragrahv 85 sätestab isikute ringi,kes ei või 
enampakkumisest osa võtta(sh sissenõudja,võlgnik,kohtutäitur ise jne).

Kuna antud paragrahv ega ka teised täitemenetlust reguleerivad õigusaktid ei 
keela enampakkumisel osalemist isikul,kes on pelgalt seotud teise

kohtutäituriga,kes jagab korraldajaga ühist bürood,palun Teilt täpsemat 
õiguslikku selgitust.

 Palun märkida vastuses:

1.Millisele konkreetsele seaduse punktile(seaduse nimi,paragrahv,lõige ja 
punkt) tuginedes minu osalemistaotlus tagasi lükati?

2.Kuidas on Teie hinnangul minu ja ühist bürood jagava kohtutäituri vaheline 
seos õiguslikult aluseks enampakkumisest kõrvaldamisele,lähtudes kehtivast 
seadusandlusest?

Palun esitada nimetatud õiguslikud alused esimesel võimalusel,et saaksin 
vajadusel otsustada edasiste sammude ja võimaliku vaidlustamise üle.

Lugupidamisega

Tarvi Pink

OÜ TN Projekt juhataja

Tel.55605490

Kontakt Kohtutäiturite ja Pankrotihaldurite Koda (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 25. mai 2026 kell 
17:34:

Lugupeetav Tarvi Pink (esindab: 16158654, OÜ TN Projekt)

Teie taotlus enampakkumisel "Kuldmünt Elizabeth II Australia 100 Dollars 
2013 1 oz" (enampakkumise ID: 98325, toimiku number: 035/2025/3237) on 
tagasi lükatud.
Põhjendus: Osalemistaotlus on tagasi lükatud põhjusel, et taotluse esitaja 
on seotud kohtutäituriga, kes peab ühist bürood enampakkumist korraldava 
kohtutäituriga.

Lugupidamisega enampakkumise korraldaja Hille Kudu, kohtutäitur

-- 

Tarvi Pink

+372 55 60 54 90

-- 

Tarvi Pink

+372 55 60 54 90