Subject: Järelpärimise edastamine
From: "Riigikantselei - RK" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Thu, 30 Jul 2026 11:13:30 +0300

Asja viide: 7-5.11/26-01179-5

Sotsiaalministeerium

Koopia:

Eesti HIV-positiivsete Võrgustik (EHPV)

Edastame Riigikantseleisse saabunud järelpärimise.

Järelpärimises märgitud pöördumine oli Riigikantselei poolt 15.06.2026 
kirjaga nr 7-5.11/26-001179-2 edastatud Sotsiaalministeeriumile.

Lugupidamisega

Riigikantselei
Rahukohtu 3 | 15161 Tallinn
693 5555 | www.riigikantselei.ee <http://www.riigikantselei.ee/>  | 
<https://www.facebook.com/StenbockiMaja/> Stenbocki maja

From: EHPV <[email-masked]>
Sent: Monday, July 27, 2026 11:25 AM
To: Riigikantselei - RK <[email-masked]>
Cc: Latsin Alijev <[email-masked]>
Subject: Uus pöördumine ja järelpärimine pöördumise nr 8764 kohta

Lugupeetud Riigikantselei

5. juunil 2026 esitas Eesti HIV-positiivsete Võrgustik (EHPV) Eesti 
Vabariigi Valitsusele ja Sotsiaalministeeriumile pöördumise nr 8764, milles 
juhtisime tähelepanu HIV-i ennetuse, kogukonnapõhiste teenuste jätkusuutliku 
rahastamise ning uue riikliku HIV-strateegia vajadusele.

Käesolevaks ajaks ei ole me sellele pöördumisele vastust saanud.

Seetõttu peame vajalikuks pöörduda Teie poole uuesti ning juhtida tähelepanu 
uutele rahvusvahelistele arengutele HIV-valdkonnas, mis kinnitavad veelgi 
Eestis jätkusuutliku HIV-poliitika, kogukonnapõhiste teenuste ning 
pikaajalise riikliku toetuse olulisust.

Hiljuti osales Eesti HIV-positiivsete Võrgustiku (EHPV) ja BaltHUBi esindaja 
rahvusvahelisel kohtumisel Living 2026, mis oli pühendatud ülemaailmse U=U 
(Undetectable = Untransmittable) liikumise kümnendale aastapäevale. 
Kohtumisel arutati HIV-epideemia tulevikku, kogukondade rolli, 
jätkusuutlikku rahastamist ning poliitilisi samme, mis on vajalikud 
ülemaailmsete eesmärkide saavutamiseks.

Sellest lähtudes esitame Teile käesoleva uue pöördumise ning palume ühtlasi 
ka vastust meie 5. juuni 2026 pöördumisele.

Parimad soovid / Best regards,

EHPV meeskond

E-mail  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Mob +372 +372 5557 8131

Legal address Õismäe tee 36-8, 13511 Tallinn

Head office Uus-Sadama tn 21-303 Tallinn

 <http://www.ehpv.ee/> www.ehpv.ee

 <http://www.facebook.com/ehpv.ee> www.facebook.com/ehpv.ee