Subject: FW: väike lisaküsimus veel
From: "Ingrid Kaskpeit"
To: "KUM min"
Date: Tue, 23 Sep 2025 11:22:47 +0300

Saatja: Kaarel Tarand < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Kuupäev: 22. sept 2025 18:50
Teema: väike lisaküsimus veel
Saaja: Diana Lorents < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Koopia:

Tere!

Olen nüüd natuke ka kultuuriministeeriumi dokumendiregistris taas ringi 
vaadanud, et paremini aru saada, mil moel toimub kultuuriministeeriumi 
kirjalik suhtlus rahandusministeeriumiga riigieelarve küsimustes.

Seal on selline väljaminev kiri, mil nimeks:

Viit:

6-2/662-1

Registreerimise kpv:

16.06.2025

Dokumendi liik:

Väljaminev kiri

Pealkiri:

Riigi eelarvestrateegia 2026-2029 ja 2026. aasta eelarve koostamine

Mulle arusaamatul põhjusel on see aga AK märkega, mistõttu arvatavalt mulle 
olulise sisuga kirja ma lugeda ei saa.

AK märke põhjenduseks on toodud avaliku teabe seaduse

Juurdepääsupiirangu alus:

AvTS § 35 lg 1 p 2

Riigi Teatajast aga loen, et vastav §, lõige ja punkt kõlab:

„ 2) riikliku järelevalve, haldusjärelevalve ja teenistusliku järelevalve 
menetluse käigus kogutud teabe kuni selle kohta tehtud otsuse jõustumiseni;“

Sellistes kohtades saab mõistus otsa. Riigieelarve ei ole järelevalve 
menetlus mu teada, seega on kaks varianti: kas mina olen loll (juriidiliselt 
küündimatu) või on kiri valel alusel AK märke saanud.

Ma ei tahaks sugugi hakata jändama mingi ametliku teabenõudega või muidu 
protsessima, sest olen veendunud, et riigieelarve koostamise protsessis ei 
olemidagi  salajast või mitteavalikku ja seega on AK-märgistus sattunud 
kirjale juhuslikult või pandud isemõtleva masina poolt. Aga selle kirja 
sisu, nagu tegelikult kogu riigieelarve teemalise kirjavahetuse kausta/sarja 
oma paeluks mind vägagi. Sh ka mullune ja tunamullune suhtlus, mille kirjad 
hoolimata piirangutähtaja lõppemisest ei ole siiski registrisse vabalt 
kättesaadavana ilmunud.

Kui ses osas saab midagi teha, millest mul kasu, tänan ette, kui ei, eks 
siis tekib Maarjamaale lihtsalt rohkem pisaraid ja nuttu.

Funktsioon:

6 Finantstegevus ja raamatupidamine. Riigihanked

Sari:

6-2 Kirjavahetus eelarve planeerimise, koostamise, jaotamise ja täitmise 
küsimustes

Toimik:

6-2/2025 Kirjavahetus eelarve planeerimise, koostamise, jaotamise ja 
täitmise küsimustes

Tänan veelkord!

Kaarel Tarand,

Sirib peatoimetaja