Subject: FW: Määruse „Tervishoiuteenuste kvaliteedi ja patsiendiohutuse tagamise nõuded“ täiendamise ettepanek
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 10 Oct 2024 08:42:08 +0300

From: Helin Pevkur <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, October 8, 2024 11:37 AM
To: Riina Sikkut - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Maarjo Mändmaa - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Marika Tammaru <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Katrin Gross-Paju 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Määruse „Tervishoiuteenuste kvaliteedi ja patsiendiohutuse tagamise 
nõuded“ täiendamise ettepanek
Importance: High

Austatud minister

Austatud kantsler

Kirjutan Teile seoses määruse „Tervishoiuteenuste kvaliteedi ja 
patsiendiohutuse tagamise nõuded“ täiendamise ettepanekuga.

Taust: septembri lõpus kutsus Marika Tammaru (Lastehaigla teadus- ja 
koolitusosakonna juhataja, TAIEK) koos doktor Katrin Gross-Pajuga 
(neuroloog, Lääne-Tallinna Keskhaigla, Astra Kliinik, SA Sclerosis 
Multiplexi Register) ja Helin Pevkuriga (SA Sclerosis Multiplexi Register 
juhatuse esimees) kokku nn patsiendiregistrite arutelu. Kohtumisel osalesid 
lisaks mh eetikakomiteed, AKI, TEHIK, SoMin, TÜK, ITK, PERH, Taltech, 
advokaadibürood (juristid, arsti, geneetikud, kvaliteedijuhid, 
andmekaitsejuhid). Olemas on osalejate registreerimisleht ja protokoll.

Kohumise fookus oli pakkuda juriidilisse raamistikku/seadusandjale soovitusi 
TTOde üleste ravikvaliteedi uuringute ühtlustamiseks, tagades 
ravikvaliteeti. Kohtumisel arvati konsensuslikult, et me käsitleme 
ravikvaliteeti TTO-keskselt. Sellise lähenemise juures on Eesti oludes 
võimalik ja mitmete patsiendigruppide puhul tõenäoline, et terve patsiendi 
teekond ei ole ravikvaliteedi aspektist hinnatav. Patsiendi teekonnal 
osutavad talle teenuseid erinevad TTOd. Ka juhtudel, kui iga teekonna „jupp“ 
hinnatuna TTO-siseselt on kvaliteetne, ei pruugi patsiendi teekond kui 
tervik seda olla. Tervikliku pildi hindamiseks tuleks kvaliteedi 
kontseptsioon muuta TTO-kesksest patsiendikeskseks. Praktilisest poolest 
tähendaks see võimaluste loomist eriliigiliste andmete töötlemiseks 
ravikvaliteedi eesmärgil ka TTO-de vahel/üleselt.

Ettepanek: Vastavalt patisendiregistrite arutelu laiapõhjalisele 
konsensusele, mis on protokollitud, edastame määruse täiendamiseks 
ettepaneku, et ravikvaliteedi tagamise eesmärgil lubada eriliigiliste 
andmete töötlemine ka TTO-de vahel/üleselt.

Lugupidamisega

Marika Tammaru (Lastehaigla teadus- ja koolitusosakonna juhataja, TAIEK)

Katrin Gross-Paju (neuroloog, Lääne-Tallinna Keskhaigla, Astra Kliinik, SA 
Sclerosis Multiplexi Register)

Helin Pevkur (SA Sclerosis Multiplexi Register juhatuse esimees)

Kirja koostaja:

Helin Pevkur

SA Sclerosis Multiplexi Register

+372 52 22 448