Subject: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380 Riisipere - Vasalemma MS
From: "Romet Riiman" <[email-masked]>
To: "Margus Reimann" <[email-masked]>,Jüri Koort <[email-masked]>
Date: Thu, 28 Dec 2023 18:40:49 +0200

Tere!

Infoks, et Audeküla tee saaga ei ole veel läbi. Mis võimalused meil veel 
oleks?

Lugupidamisega

Romet Riiman

RMK metsaparandaja

5261698

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Saatja: Aksel Plato <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 28. detsember 2023 12:18
Adressaat: Romet Riiman <[email-masked]>
Teema: Fwd: [***SPAM***]Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 
11380 Riisipere - Vasalemma MS

Sent from my iPhone

Begin forwarded message:

From: Lembit Aruvee <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: 11. December 2023 at 12:53:40 EET
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Andrus Aaviste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ed: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380 
Riisipere - Vasalemma MS

Tere Aksel,

TRAM ei ole nõus projekti kooskõlastama, isegi kui me rakendaks antud lõigul 
70km/h. Palun suhelge RMK-ga.

Parimate soovidega

Lembit Aruvee

Teede projekteerimine / BIM insener

Mob: +372 58 377 222 | e-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Selektor Projekt OÜ |  <http://www.selektor.ee/> www.selektor.ee | Pärnu 
mnt. 186, 11314 Tallinn ESTONIA

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 11. detsember 2023 12:45
Adressaat: Lembit Aruvee <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380 
Riisipere - Vasalemma MS

Tere.

Tänan lisainfo eest.

Edastan liiklusspetsialisti seisukoha (mis paraku ei toeta kiiruspiirangu 
alandamist): Riigiteel liiklusohutuse tagamiseks on väga vaja need 
nähtavused tagada. Kiirusepiirangu alandamine ei taga seal ohutust.

Siin oleks hea, kui saaksite Keskkonnaametilt infot, mis tegevusi/mil määral 
nende hinnangul nähtavuskolmnurgas teha võiks (nähtavuse parendamiseks).

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

From: Lembit Aruvee <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, December 5, 2023 5:02 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380 
Riisipere - Vasalemma MS

Tere,

Edastan Teile raadamise loa andmise keeldumise kirja:

Metsateatise info

Küsimise aeg: 10.11.2023 14:36

Katastritunnus: 51802:002:0531

Teatise nr: 50000663065
Staatus: ARHIIVIS_EI_OTSUS
Raiemaht tm: 60

Põhjendus: Lugupeetud metsateatise esitaja! Keskkonnaamet esitab Teile 
raadamise registreerimisest keeldumise otsuse. Raadamine on kavandatud 
riigitee nr 11380 Riisipere-Vasalemma km 4,155 Audeküla tee ja km 7,396 
Munalaskme raba tee ristumiskohtade ehitamise projekti (SELEKTOR PROJEKT OÜ, 
Tallinn 2021) alusel. Kavandatav raieala paikneb täies ulatuses Orkjärve 
looduskaitseala (KLO1000249; edaspidi ka kaitseala) Aude soo 
sihtkaitsevööndis, mis on ühtlasi ka Natura 2000 võrgustikku kuuluv Orkjärve 
loodusala (RAH0000443). Keskkonnaamet keeldub raadamise registreerimisest, 
sest kavandatav tegevus on vastuolus Orkjärve looduskaitseala 
kaitse-eesmärgiga. Orkjärve looduskaitsealal valitsev kaitsekord on 
kehtestatud Vabariigi Valitsuse 07.07.2005 määrusega nr 164 „Orkjärve 
looduskaitseala kaitse alla võtmine ja kaitse-eeskiri“ (edaspidi 
kaitse-eeskiri). Looduskaitseala on kaitse alla võetud raba ja rabametsade, 
madalsookoosluste ning haruldaste ja kaitsealuste liikide kaitseks. EELIS-e 
(Eesti looduse infosüsteemi), andmetel on raadataval alal registreeritud II 
kaitsekategooria kaitsealuse liigi metsis (Tetrao urogallus; registrikood 
KLO9101733) esinemine, kes on ka kaitseala kaitse-eesmärgiks. Kaitsealal on 
kaitse-eeskirja kohaselt muuhulgas keelatud majandustegevus (§ 6 lg 1 p 1) 
ja loodusvarade kasutamine (§ 6 lg 1 p 2). Kaitsealal ei või ilma kaitseala 
valitseja nõusolekuta kinnitada metsateatist (§ 6 lg 2 p 4) ja anda 
ehitusluba (§ 6 lg 2 p 8). Kaitseala valitsejaks on kaitse-eeskirja § 3 
kohaselt Keskkonnaamet. Kaitseala valitseja ei kooskõlasta tegevust, mis 
kaitse-eeskirja kohaselt vajab kaitseala valitseja nõusolekut, kui see võib 
kahjustada kaitstava loodusobjekti kaitse-eesmärgi saavutamist või kaitstava 
loodusobjekti seisundit (§ 7 lg 2). Kaitsekorralduskavaga on looduskaitseala 
pikaajaliseks ja lühiajaliseks kaitse-eesmärgiks määratud metsise soodsa 
seisundi tagamine ning teadaoleva mängu- ja elupaiga säilitamine kogu 
kaitsealal 1005,8 ha-l. See tähendab, et elupaik väheneda ei või ja 
raadamist alale teha ei saa. Eelnevast lähtuvalt ei nõustu Keskkonnaamet 
Orkjärve looduskaitsealalt metsa raadamisega. Lugupidamisega Raimond Kaev 
metsahoiu vanemspetsialist _ Otsust on võimalik vaidlustada 30 päeva jooksul 
teatavaks tegemisest arvates, esitades vaide Keskkonnaametile 
haldusmenetluse seaduses sätestatud korras või kaebuse halduskohtusse 
halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras.

Mis on Transpordiameti seisukoht, kuidas saaks antud olukorda ehitaja 
parandada, et tööd saaksid üle antud? Hetkel olemasolev kurviraadius ei 
vasta 90km/h-le ning pigem antud lõigus peakski 70km/h olema. Kas antud 
piirkonnas 70km/h kehtestamine sobiks Transpordiametile?

Parimate soovidega

Lembit Aruvee

Teede projekteerimine / BIM insener

Mob: +372 58 377 222 | e-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Selektor Projekt OÜ |  <http://www.selektor.ee/> www.selektor.ee | Pärnu 
mnt. 186, 11314 Tallinn ESTONIA

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 9. november 2023 15:07
Adressaat: Lembit Aruvee <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380 
Riisipere - Vasalemma MS

Tere.

Paraku ei saa nõustuda, et olete nähtavuskolmnurkade mõõdud määranud 
lähtuvalt kiiruspiirangust 70 km/h. Teel kehtib lubatud suurim piirkiirus 
kuni 90 km/h.

Olukorraga kohapeal tutvunud TRAM liiklusspetsialisti hinnangul on 
ristumiskohal nähtavus halb. Suur veoauto sooritamas manöövreid halva 
nähtavusega asukohas on risk liiklusõnnetuste tekkeks. Peame vajalikuks 
nähtavused tagada, et oleks ohutu antud ristumiskohta kasutada.

Teel kehtib lubatud suurim piirkiirus kuni 90 km/h. Teel ei ole mõõdetud 
tegelikke sõidukiiruseid. Enne meetmete kasutusele võtmist 
liikluskorraldusvahenditega tuleb vaadata, et saaks takistuste 
likvideerimisega liikluskeskkonna ohutuks.

Liiklejaid on võimalik  täiendavate liikluskorraldusvahenditega hoiatada, 
võimalik, et ka kiiruspiiranguid kasutada, kuid eelkõige sooviks näha 
projektiga ette nähtud raadamise loa andmise keeldumise kirja, enne kui 
arvestaks teel kehtiva liikluskorralduse muutmist ohutuse tagamiseks.

Pildimaterjal:

Vaade vasakule: nähtavus Ca 90 m. projektijärgselt nähtavus tagamata. Ei ole 
looduskaitseala.

Vaade paremale: Nähtavus 120m. teisel pool teed on looduskaitseala.

Jääme ootama peatset tagasisidet, sh palun saatke meile raadamise loa 
andmisest keeldumise kiri.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Lembit Aruvee <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, November 3, 2023 10:06 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380 Riisipere - 
Vasalemma MS

Tere!

Edastan Teile kooskõlastamiseks projekti, mis oli 2021 aastal koostatud ja 
kooskõlastatud ning tänaseks juba ehitaja poolt ka välja ehitatud. Paraku ei 
võta Transpordiamet ehitaja poolt tehtud tööd vastu, sest ehitustööde käigus 
tekkisid väiksemad projektimuudatused.

Nimelt ehitustööde käigus oli Audeküla mahasõidu nähtavuskolmnurgad 
korrigeeritud, et vähendada raadamise mahte looduskaitsealal. Muudatused 
vastavad kehtivatele normidele ning seletuskirjas ja joonisel 
((P21006_PP_TL-4-04_v02_nähtavus(Audeküla)) on muudatused põhjendatud.

Palume kooskõlastada muudatustega projekti (v02) „Riigitee nr 11380 
Riisipere-Vasalemma km 4,155 Audeküla tee ja km 7,396 Munalaskme raba tee 
ristumiskohtade ehitamise projekt“, mis asub käesoleval lingil: 
<https://www.dropbox.com/sh/dvnagfpl0w0ie3c/AAADnPjbsNG9ByRkMV6AF9Swa?dl=0> 
https://www.dropbox.com/sh/dvnagfpl0w0ie3c/AAADnPjbsNG9ByRkMV6AF9Swa?dl=0

Parimate soovidega

Lembit Aruvee

Teede projekteerimine / BIM insener

Mob: +372 58 377 222 | e-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Selektor Projekt OÜ |  <http://www.selektor.ee/> www.selektor.ee | Pärnu 
mnt. 186, 11314 Tallinn ESTONIA