Subject: FW: Kärdla–Paluküla kergliiklustee tagasipöördekohad põhiprojekt kooskõlastamisele.
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 28 May 2026 12:19:55 +0300

Tere,

Palun registreerida.

Parimat,

Herkki Rõõm

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 28, 2026 12:08 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: RE: Kärdla–Paluküla kergliiklustee tagasipöördekohad põhiprojekt 
kooskõlastamisele.

Tere!

Saadan uuesti kooskõlastamiseks projekti „L035P Kärdla–Paluküla 
kergliiklustee tagasipöördekohad“ põhiprojekti.

Lisasin oma kommentaarid rohelisega.

Lugupidamisega

Pille Part

📞 +372 5101 346

✉️  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

        LEGIAN OÜ

From: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, April 13, 2026 10:12 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Kärdla–Paluküla kergliiklustee tagasipöördekohad põhiprojekt 
kooskõlastamisele.

Tere,

Kooskõlastamiseks on esitatud Leigan OÜ töö nr L035P „ Kärdla–Paluküla 
kergliiklustee tagasipöördekohad põhiprojekt“.

Projekti osas on järgmised märkused:

1.	Välisvalgustuse maakaabel – joonisel ei ole näidatud kaabli kaitsmist. 
Seletuskirjas on Suusamäe tagasipöördekoha juures märgitud, et

Tehnovõrkude säilivuse ja ohutuse tagamiseks on projektis ette nähtud 
kaitsemeetodid, sh kaablikaitsetoru paigaldamine – Rehemäe tagasipöördekoha 
juures seda märgitud ega joonisel näidatud ei ole.

Kuidas toimub kaabli kaitsmine  rajatava kergliiklusteega ristumisel?

Legian- Rehemäe tagasipöördekoha juures paikneb olemasolev välisvalgustuse 
maakaabel olemasoleva teostusjoonise kohaselt kaitsetorus 750N. Vastavale 
kaablile lisasin viite seletuskirja Rehemäe tagasipöördekoha olemasoleva 
olukorra lõigus.

Seletuskirja lisasin samuti nõude, et vajadusel tuleb kaabel langetada 
selliselt, et oleks tagatud minimaalselt 0,7 m sügavus kergliiklustee katte 
pealispinnast.

IKÕ

IKÕ jooniste koostamisel tuleb lähtuda meie juhendmaterjalist. IKÕ 
koostamise juhend lisatud käesolev kirja manusena kaasa.

Oleme selle info edastanud ka 15.01. ja 03.03 2026 kirjaga

1.	IKÕ joonisel mitte näidata seda mis ei ole seal oluline ja vajalik – 
kergliiklustee asfaltkatte tingmärk ei ole siin vajalik. Samuti nõlv, seda 
pole kajastatud ka tingmärkides.

Legian- Korrigeeritud

2.	Pos märgitud 2 ja 3 – Transpordiameti IKÕ joonisel tuleb kajastada üksnes 
meie IKÕ alad. Pos 3 ala siin ei näidata, sest selle koht me ei saa sõlmida 
IKÕ lepingut.

Pos nr peaks olema siin meie ala kohta Pos 1

Legian- Korrigeeritud

3.	Katsatri tunnused muuta loetavamaks, peab pingutama, et sellest katastri 
numbrist ja nimetusest aru saada. Muuta näiteks kirjastiili.

Legian- Korrigeeritud

4.	Tabel tuleb joonisel näidata vastavalt meie tüüpjoonisele –

Legian- Korrigeeritud

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, March 16, 2026 1:56 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Kärdla–Paluküla kergliiklustee tagasipöördekohad põhiprojekt 
kooskõlastamisele.

Tere!

Saadan kooskõlastamiseks projekti „L035P Kärdla–Paluküla kergliiklustee 
tagasipöördekohad“ põhiprojekti.

Hiiumaa vald edastab eraldi kirja seoses kehtiva detailplaneeringu lahenduse 
ning lisanduva kergliiklustee lõiguga.

Lugupidamisega

Pille Part

📞 +372 5101 346

✉️  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

        LEGIAN OÜ