Subject: FW: Aegviidu ÜVK teostusjoonis
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 18 Jun 2025 09:09:18 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/25/360-20

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 17, 2025 8:47 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

IKÕ plaan
uuendatud:https://www.dropbox.com/scl/fo/3767m73mac85qgr8lrkl5/ANs02rQnGRs
2qKUsgbmAmbQ?rlkey=stwkhcvro5c5te7ysas117zzr
<https://www.dropbox.com/scl/fo/3767m73mac85qgr8lrkl5/ANs02rQnGRs2qKUsgbmA
mbQ?rlkey=stwkhcvro5c5te7ysas117zzr&st=d65mxy2u&dl=0> &st=d65mxy2u&dl=0

Selgitus lisatud peatükki 2.1.6.2.

Marko Raid

Projektijuht

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, 17 June 2025 10:37
To: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Palume kajastada antud läbipesukaevu muudatus ka IKÕ plaanil.

Lisaks palume ka seletuskirjas kajastada vastav info/põhjendus, miks
tuletõrjehüdrandi TH-1 asemel on rajatud läbipesukaev LPK-4.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 16, 2025 10:05 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Erik Jüriöö'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Veiko Reinmets' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Saadan muudetud projekti:
<https://www.dropbox.com/scl/fo/3767m73mac85qgr8lrkl5/ANs02rQnGRs2qKUsgbmA
mbQ?rlkey=stwkhcvro5c5te7ysas117zzr&st=d65mxy2u&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fo/3767m73mac85qgr8lrkl5/ANs02rQnGRs2qKUsgbmAm
bQ?rlkey=stwkhcvro5c5te7ysas117zzr&st=d65mxy2u&dl=0

Marko Raid

Projektijuht

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, 16 June 2025 09:54
To: Erik Jüriöö <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Nõustume antud lahendusega.

Palume esitada siis vastavad muudetud materjalid.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erik Jüriöö <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Monday, June 16, 2025 8:21 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Marko Raid | Aquare OÜ'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Fotod läbipesukaevuna kasutatavast hüdrandist lisas. Kõik
tuletõrjehüdrandi tunnusmärgid peale kuju on eemaldatud.

Lugupidamisega,

Erik Jüriöö

Juhatuse liige

Raven OÜ

5048520

Saatja: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: Thursday, 12 June 2025 14:20
Adressaat: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Erik Jüriöö <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Palume juurde ka antud läbipesukaevust nn näidis fotot.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 12, 2025 1:55 PM
To: 'Erik Jüriöö' <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Veiko Reinmets' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Saadan läbipesukaevu tüüpjoonise.

Marko Raid

Projektijuht

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Erik Jüriöö <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Thursday, 12 June 2025 13:25
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
'Marko Raid' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ed: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Päästeameti vastus allpool. Projekteerija saadab läbipesukaevu
tüüpjoonised ka lähiajal. Kas paralleelselt võime ka EHR-i hakata muudetud
dokumente (teostusjoonis, seletuskiri) laadima kooskõlastamiseks või
ootame ennem Teie kirjaliku seisukoha ära?

Lugupidamisega,

Erik Jüriöö

Juhatuse liige

Raven OÜ

5048520

Saatja: Aleksandr Levinski <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: Wednesday, 11 June 2025 13:17
Adressaat: Erik Jüriöö <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere,

Ühe hüdrandi muutmine läbipesukaevuks ei ole Päästeameti jaoks probleem,
aga antud juhul peate esitama muudetus projekt EHRis ja saan kooskõlastada
seda, projektis peab olema nii muudetus osa kui ka asendiplaan,
seletuskiri ja struktuuri skeem.

Lugupidamisega

Aleksandr Levinski

ohutusjärelevalve büroo

inspektor

+372 5332 5857

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

PÄÄSTEAMET

Erika 3 | 10416 Tallinn

 <https://www.paasteamet.ee> paasteamet.ee

 <https://www.olevalmis.ee> olevalmis.ee

 <https://ohutusportaal.paasteamet.ee> ohutusportaal.paasteamet.ee

 <https://www.facebook.com/paasteamet>

 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>

 <https://ee.linkedin.com/company/estonian-rescue-board>

From: Erik Jüriöö <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Thursday, June 5, 2025 10:53 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
Aleksandr Levinski <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Veiko Reinmets' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Marko Raid | Aquare OÜ'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 'Arne Koobi'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kirjutan Teile, kui antud ÜVK projekti tellija. Raven OÜ on Anija vallas
määratud vee-ettevõtjaks ning viib ellu ÜVK arendusi vastavalt Anija valla
ÜVK arendamise kavale. Alljärgnevalt seletuskiri, miks oli vajalik
projektimuudatus teha hüdrandi/läbipesukaevu muutmiseks ning kuidas seda
edaspidi kasutatakse.

Esialgu oli hüdrant projekteeritud nii, nagu esimestel IKÕ lepingutel
näidatud, ehk Jaama tn 13a sissesõidutee kõrvale ja nn „pimeda“ otsa
peale. Ehitustööde ajal aga tuli mitmeid ebameeldivaid üllatusi seoses
selliste pimedate lõpuotstega mujal trassides. 2024 kevadel toimus
Aegviidus suurpõleng Kaes OÜ territooriumil, kus kogu meie olemasoleva ÜVK
süsteem koos kahe kaheastmelise veepumpla ja tuletõrjemahutitega tõmmati
„kuivaks“ mõnekümne minuti jooksul. Kustutusvee vajadus oli lihtsalt
niivõrd suur. Seejärel võeti kustutusvett lähedalasuvast jõest ning kokku
langenud halbadel asjaoludel pääses jõevesi tagurpidi meie veetrassidesse
tagasi. See tekitas loomulikult coli-laadse bakteri vohamise kogu
süsteemis ning nägime kurja vaeva, et kogu olemasolev süsteem läbi pesta,
desinfitseerida ja inimestele ohutu joogivesi tagada. Kõige suuremad
probleemid olid sellised pimeotsad, kustkaudu sai küll mingit lõiku
veetrassist läbi hüdrandi läbi pesta, kuid sellele eelnenud kolmikutesse
vms ühendustesse jäi endiselt bakter sisse ning sealt liikus uuesti
süsteemi laiali. Sama probleem tekkis, kui käesolevat trassi 2024 sügisel
ühendati olemasoleva süsteemiga ning pinnasevesi trassidesse pääses.
Taaskord tegelesime mitu nädalat kõikide trasside läbipesu ja
desinfitseerimisega. Taaskord oli väga keeruline saada vesi täiesti
puhtaks pimedates lõpuotstes selliselt, et seal coli-laadne bakter uuesti
vohama ei hakkaks. Paratamatult jääb vesi sellistesse kohtadesse seisma,
läbivoolu ei toimu, seega ideaalne kasvulava bakteritele ja mingil
ajahetkel pääseb reostus pimeotsale eelnevast kolmikust vms ühendust
uuesti liikvele, rikkudes kogu veevärgi veekvaliteedi. Hullemal juhul saab
coli-laadsest bakterist päriselt E.coli või enterokokk, mis on ka päriselt
inimestele ohtlik. Meil on Aegviidus koos käesoleva rajatud ÜVK
võrgustikuga veeteenuse potentsiaalseid tarbijaid suurusjärgus 800
inimest, käesoleval aastal rajatava Nikerjärve ÜVK projektiga lisandub
ühtsesse võrgustikku veel ca 150-200 inimest. Tarbijate hulgas on lastead,
põhikool, spordihoone, rahvamaja, kauplused, toitlustusasutused jne.
Tarbijatele on meil seaduslik ja halduslepinguga ette antud kohustus
tagada igal ajahetkel kvaliteetne ja nõuetele vastav joogivesi. Sellest
tulenevalt peame me kõik tegema ka selleks, et tagada võimalikult väike
reostusoht oma veevärgis, kaasa arvatud võrgustiku ehitustehniliste
lahendustega.

Seega, eelnevast infost tulenevalt tehti tellija ettepanekul ja ehitaja,
projekteerija, järelevalve ja rahastajaga kooskõlastusel projektimuudatus
antud hüdrandi asukoha muutmiseks selliselt, et ei tekiks pimeotsa
reostusohu vähendamiseks. Olime teadlikud, et nn „ametlik“ mahasõit
selliselt Päästeametile puudub, seega hüdranti veevõtukohana registrisse
ei kanta. Jõudsime küll ennem tellida ära katsetused ja sildistused, kuid
eemaldame ametliku hüdrandi sildi ega kanna seda ka registrisse. Rajatud
hüdrandisõlm jääb trassipealseks läbipesukaevuks. Sellisena võimaldab see
kaev meil antud trasse läbi pesta nii survepoolelt (veejaamade poolelt),
kui survepesurautoga kaugemal paiknevatest ametlikest hüdrantidest
tagasisuunas, et vajadusel või reostusohu tekkimisel kogu trass
võimalikult kiiresti ja efektiivselt puhtaks saada. Mahasõidu rajamist
läbipesukaevule nõuda on veidi ülepaisutatud, operaator kõnnib hüdrandi
juurde, paigaldab vooliku ning avab kraani. Sõiduki saab vajadusel jätta
Jaama 13a sissesõiduteele.
Kogu Aegviidu piirkond on survestamata tuletõrjeveemahutite,
veevõtukohtade ja survestatud tuletõrjehüdrantidega väga hästi kaetud,
seega ühe hüdrandi muutmine läbipesukaevuks ei tohiks Päästeameti jaoks
probleem olla. Päeva lõpuks on Raven OÜ-l, kui tellijal ÜVK süsteemi
rajamisel tagada ka selle hilisem tõrgeteta toimimine ja kvaliteetne vesi
tarbijate jaoks. ÜVK arendamisel meetmerahastustega on alati kõige
prioriteetsem reoveekogumisala katmine nõuetekohase ühisveevärgi ja
-kanalisatsiooni torustikuga tarbijatele kvaliteetse vee kättesaamiseks ja
keskkonna reostuse vähendamiseks reovee kohtkäitlussüsteemide
likvideerimisega (septikud, imbväljakud jms).

Seega, palun Teilt mõistvat suhtumist ning saadan uue joonisega IKÕ
sõlmimise taotluse, mille sõlmimise alusel saab EHR-is kasutusloa antud
projektile väljastada.

Vajadusel võime korraldada ka kohtumise näiteks Teams-is kus antud
olukorda veel põhjalikumalt selgitada.

Lugupidamisega,

Erik Jüriöö

Juhatuse liige

Raven OÜ

5048520

Saatja: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Saatmisaeg: Friday, 30 May 2025 15:49
Adressaat: 'Laur Kõiv' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: 'Veiko Reinmets' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Erik Jüriöö'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Tegemist ei ole tuletõrje veevõtukohaga vaid torustiku läbipesuks mõeldud
hüdrandiga ehk antud hüdranti ei anta päästeametile üle. Tegemist on
ainult vee-ettevõtte poolt kasutatava hüdrandiga ja päästeamet ei ole
sellega kuidagi seotud.

Marko Raid

Projektijuht

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, 30 May 2025 15:25
To: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Oleme täiendavalt suhelnud antud tuletõrjehüdrandi/veevõtukoha (TH1) asjus
Päästeameti inspektoriga Aleksandr Levinski´ga ning antud
tuletõrjehüdrandile rakendub ikkagi 2,5m nõue (Veevõtukoha rajamise,
katsetamise, kasutamise, korrashoiu, tähistamise ja teabevahetuse nõuded,
tingimused ning kord, määrus nr 10 § 6 lg 7), mille kohaselt veevõtukoht
peab olema päästetehnikaga ligipääsetavast teest kuni 2,5 meetri kaugusel.

Samuti jäi Päästeameti esindaja seisukohale, et veevõtukoht tuleb ümber
tõsta ning rajada vastavalt ehitusloa aluseks olevale projektile.

Seega palume leida lahendus, et tuletõrjehüdrant/veevõtukoha (TH1) asukoht
vastaks nõuetele ja oleks kooskõlas Päästeametiga.

Samuti palume teavitada antud asjaoludest Transpordiametit.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 22, 2025 11:27 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; MNT Teed
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Veiko Reinmets' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

1. Möödaehituse põhjendus on lisatatud peatükki 2.1.6.2.

2. Tegemist eon torustiku läbipesuks mõeldud hüdrandiga ja ligipääs toimub
mööda haljasala. Tehnikaga ei ole vaja selle kõrvale sõita. Vt ptk 3.2.1

3. IKÕ plaanidele lisatud katastriüksuse tunnused.

4. Survekanalisatsiooni tingmärk lisatud.

5. 59 m2 on õige mõlemal alal.

Korrigeeritud projekt on leitav:
<https://www.dropbox.com/t/DkTUI5oIFyujLRsz>
https://www.dropbox.com/t/DkTUI5oIFyujLRsz

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, 16 May 2025 13:28
To: Marko Raid | Aquare OÜ < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Vabandan viibinud vastuse pärast.

Oleme esitatud materjalid üle vaadanud ning palume täpsustada.

Ma ei leidnud tehnovõrkude möödaehituse põhjendusi seletuskirjast ning
samuti, kuidas on tagatud juurdepääs riigitee maaüksusel paiknevale
hüdrandile.

Seletuskirjas palume selgitada ja põhjendada, miks rajati tehnovõrgud
riigitee maaüksusel Aquare OÜ, tööst nr AQ23243 „Aegviidu alevi ÜVK
laiendamise projekteerimistööd“ tunduvalt erinevale asukohale.

Lisaks juhime tähelepanu, et kooskõlastatud projekti kohaselt oli
tuletõrjehüdrant planeeritud Jaama tn 13a mahasõidu juurde ning vastav
juurdepääs hüdrandile oli tagatud.

Hetkel puudub hüdrandile juurdepääs ehk hüdrant jääb ca 10m kaugusele
riigiteest ja ca 15m kaugusele algsest asukohast mahasõidu juures, seega
palume selgitada seletuskirjas ning projekti asendiplaanil kajastada,
kuidas on tagatud juurdepääs rajatud hüdrandile riigitee nr 13
Jägala-Käravete tee maaüksusel km 38,00.

Palume korrigeerida IKÕ plaane ning kajastada IKÕ plaanidel ka riigitee
maaüksuse katastriüksuse nimetus ja nr.

Palume kontrollida IKÕ plaanil tingmärke asendiplaanil, hetkel ei ole
kajastatud survekanalisatisooni tingmärki.

Lisaks palume täiendavalt kontrollida IKÕ joonise
(AQ23243_TP_VKV-9-01_v03_IKO-TRAM-1) IKÕ alade suuruseid, et hiljem ei
oleks PARI keskkonnas ja IKÕ plaanidel erinevad pindalad. Antud täpsustus
esitati TRAM Maade osakonnast.

POS 1 IKÕ ala pindala on võrdne POS2 pindalaga (59m2), kuigi POS 2 alal on
3 toru, seega visuaalselt tundub, et POS 2 ala peaks olema suurem.

Korrigeeritud materjalid palume esitada kas minu e-mailile või e-posti
aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Marko Raid | Aquare OÜ < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, May 16, 2025 9:31 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: 'Veiko Reinmets' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Uurin, kas lähiajal võib vastust oodata?

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, 5 May 2025 17:37
To: Marko Raid | Aquare OÜ < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Palume uuendada Projekti linki, et oleks võimalik materjalid alla laadida.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Marko Raid | Aquare OÜ < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, April 25, 2025 9:32 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: 'Laur Kõiv' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; 'Veiko Reinmets' <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Saadan muudetud projektilahenduse kooskõlastamiseks.

Projekti link:  <https://www.dropbox.com/t/1GVrUp6VbJTw28RH>
https://www.dropbox.com/t/1GVrUp6VbJTw28RH

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, 21 March 2025 15:38
To: Veiko Reinmets < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Marko Raid < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Oleme tutvunud esitatud materjalidega ning esitame tähelepanekud:

Juhime tähelepanu, et esitatud materjalid ei ole kooskõlas rajatud
tehnovõrkude paiknemisega.

Sealhulgas juhime tähelepanu, et möödaehitamine on toimunud ka riigiteega
nr 13 Jägala-Käravete tee maaüksusel km 38,63, kus veetorustiku,
kanalisatsioonitorustiku ja survelise kanalisatsioonitorustiku asukoht
erineb ca 1,5 m kooskõlastatud projektist.

Seega palume koostada projekti uus versioon vastavalt rajatud tehnovõrkude
paiknemisele.

Projekti koostamisel juhinduda Transpordiameti juhendist:
<https://www.transpordiamet.ee/media/2763/download> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel ning palume esitada komplektne uus
projektlahendus vastavalt rajatud tehnovõrkude paiknemisele (seletuskiri,
asendiplaanid, ristmeväljajoonised, pikiprofiilid, IKÕ plaanid jne).

Seletuskirjas palume selgitada ja põhjendada, miks rajati tehnovõrgud
riigitee maaüksusel Aquare OÜ, tööst nr AQ23243 „Aegviidu alevi ÜVK
laiendamise projekteerimistööd“ tunduvalt erinevale asukohale.

Veetorustiku, kanalisatsioonitorustiku ning tuletõrjehüdrandi paiknemine
riigitee nr 13 Jägala-Käravete tee maaüksusel km 37,96-38,02 ca 3,9 m
nihkes (sh tuletõrjehüdrandi paiknemine erineb ca 15 m) ning veetorustiku,
kanalisatsioonitorustiku ja survelise kanalisatsioonitorustiku paiknemine
riigitee nr 13 Jägala-Käravete tee maaüksusel km 38,63 ca 1,5 m nihkes.

Lisaks juhime tähelepanu, et riigitee nr 13 Jägala-Käravete tee maaüksusel
km 38,00 rajatud tuletõrjehüdrandi paiknemine erineb kooskõlastatud
projektist ca 15 m.

Kooskõlastatud projekti kohaselt oli tuletõrjehüdrant planeeritud Jaama tn
13a mahasõidu juurde ning vastav juurdepääs hüdrandile oli tagatud.

Hetkel puudub hüdrandile juurdepääs, seega palume selgitada seletuskirjas
ning projekti asendiplaanil kajastada, kuidas on tagatud juurdepääs
rajatud hüdrandile riigitee nr 13 Jägala-Käravete tee maaüksusel km 38,00.

Korrigeeritud materjalid palume esitada kas minu e-mailile või e-posti
aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Veiko Reinmets < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 19, 2025 12:17 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Päästeamet on omapoolse kooskõlastuse andnud kasutusloa dokumentidele.

Lugupidamisega,

Veiko Reinmets

RTS Infra Eesti OÜ

/projektijuht/

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 56 250 661

  _____

Saatja: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saadetud: kolmapäev, 19. märts 2025 11:56
Adressaat: Veiko Reinmets < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Tänan vastuse eest.

Kuid, palume täpsustada, kuidas on tagatud hüdrandile juurdepääs ja kas
antud hüdrandi paiknemise lahendus on kooskõlas Päästeametiga?

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Veiko Reinmets < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 19, 2025 11:45 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Ed: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Vabandan vastuse viibimise pärast, kuna meie projekteerija oli töölt
eemal.

Hüdrandi nihutamine on tingitud olukorrast, kus hüdrant jääb tupikusse ja
sellega seoses on oht tarbevee kvaliteedile.

Antud lahendus on kooskõlastatud vee ettevõttega.

Lugupidamisega,

Veiko Reinmets

RTS Infra Eesti OÜ

/projektijuht/

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 56 250 661

>>*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***

>>

>>Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud

>>ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja

>adressaadid.

>>E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt väljendatud

>>loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele avaldada.

>>Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, teavitage

>>sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

>>

>>This e-mail and any attachments may contain confidential and

>>privileged information. If you are not the intended recipient, please

>>notify the sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and

>>destroy any copies. Any dissemination or use of this information by a

>>person other than the intended recipient is unauthorized and may be
illegal.

  _____

Saatja: Marko Raid | Aquare OÜ
Saadetud: kolmapäev, 19. märts 2025 10:40
Adressaat: Veiko Reinmets
Teema: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Saadan muudetud projekti lingi:
<https://www.dropbox.com/scl/fo/3767m73mac85qgr8lrkl5/ANs02rQnGRs2qKUsgbmA
mbQ?rlkey=stwkhcvro5c5te7ysas117zzr&st=y196fqbl&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fo/3767m73mac85qgr8lrkl5/ANs02rQnGRs2qKUsgbmAm
bQ?rlkey=stwkhcvro5c5te7ysas117zzr&st=y196fqbl&dl=0

Muutsime:

1.	Asendiplaani joonised
2.	Pikiprofiilid
3.	Veesõlmede skeemid
4.	Mahuloend
5.	TRAM IKÕ joonis

TRAM-i viidatud ristmevälja joonist ei koostanud, kuna seal ei ole me
millegigi ristumas.

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Veiko Reinmets < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, 5 February 2025 10:09
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked];
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: Kristen Veibri < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Ed: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Edastan Transpordiameti kirjaliku seisukoha.

Marko kas saad lisada projekti ja teha uue IKÕ plaani?

Kasutuse ja muudatuse kohta lisame eraldi seisukoha.

Lugupidamisega,

Veiko Reinmets

RTS Infra Eesti OÜ

/projektijuht/

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 56 250 661

  _____

Saatja: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>

Saadetud: kolmapäev, 5. veebruar 2025 10:02
Adressaat: Veiko Reinmets < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Oleme nõus kaaluma lahendust, et rajatud tehnovõrke ei pea kooskõlastatud
projekti kohaselt ümber ehitama, vaid tuleb koostada projekti uus versioon
vastavalt rajatud tehnovõrkude paiknemisele.

Projekti koostamisel juhinduda Transpordiameti juhendist:
<https://www.transpordiamet.ee/media/2763/download> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel ning palume esitada komplektne
projektlahendus (seletuskiri, asendiplaanid, ristmeväljajoonised,
pikiprofiilid, IKÕ plaanid jne).

Seletuskirjas palume selgitada ja põhjendada, miks rajati tehnovõrgud
riigitee maaüksusel Aquare OÜ, tööst nr AQ23243 „Aegviidu alevi ÜVK
laiendamise projekteerimistööd“ tunduvalt erinevale asukohale.

Samuti tuleb selgitada ning projekti asendiplaanil kajastada, kuidas on
tagatud juurdepääs rajatud hüdrandile riigitee nr 13 Jägala-Käravete tee
maaüksusel km 38,00.

Transpordiameti kinnistule kavandatud tehnovõrkudele tuleb koostada uued
isikliku kasutusõiguse ala plaanid vastavalt Transpordiameti juhendi
„Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale kavandamisel“ lisas 6 välja
toodud nõuetele.

Tehnovõrgu omanikul tuleb Transpordiametiga sõlmida uus kokkulepe tee
maale tehnovõrkude ja -rajatiste talumiseks.

Transpordiametile saab esitada kooskõlastamiseks projektlahenduse
elektroonselt e-posti aadressile  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Lisame juurde, et peale projekti uue versiooni kooskõlastamist ning IKÕ
notariaalsete lepingute sõlmimist on Transpordiametil võimalik nõustuda
kasutusloa menetlusega.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

  _____

Saatja: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saadetud: esmaspäev, 23. detsember 2024 09:01
Adressaat: Veiko Reinmets < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: RE: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Palume kajastada rajatud tehnovõrkude sügavuse ja kaitsehülsside tugevuste
andmed üheselt ka pdf failides.

Lisaks puudusid mõõdistuselt rajatud tehnovõrkude sügavuste andmed antud
asukohas riigitee maaüksusel.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Veiko Reinmets < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, December 18, 2024 10:07 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Aegviidu ÜVK teostusjoonis

Tere

Vabandame vastuse viibimise pärast.

Edastame täpsustatud teostusjoonise Aegviidu alevis.

Lugupidamisega,

Veiko Reinmets

RTS Infra Eesti OÜ

/projektijuht/

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 56 250 661

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.