Subject: Riigiteede 60 ja 19123 ristmiku rekonstrueerimise ehitusloa eelnõu
From: Ivar Vainomäe <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Infospetsialistid" <[email-masked]>
Date: Tue, 5 May 2026 16:13:41 +0300

Teie: 23.04.2026 nr 8-1/26-048/6973-1

Meie: 8-18/4353/2026

Tere,

Viidates Teie 23.04.2026 kirjale nr 8-1/26-048/6973-1, millega kaasasite
Pärnu linna riigiteede 60 Pärnu–Lihula ja 19123 Nurme–Papsaare ristmiku
rekonstrueerimise ehitusloa menetlusse, anname teada, et Pärnu linna
vastava valdkonna spetsialistid on esitatud ehitusloa eelnõu materjalidega
tutvunud ning ei nõustu projekti lahendusega.

Märkused:

1. Kavandatavas liikluslahenduses ei ole ette nähtud kiirendusraja
rajamist Elise teelt parempöördel riigiteele nr 60 Pärnu–Lihula maanteele.
Palume selgitada, kas ja kuidas on kiirendusraja puudumisega
liiklusohutuse ning kehtivate normide seisukohast arvestatud.

2. Kehtiva detailplaneeringu nr 578 (Ivaski–Põllu DP), kehtestatud Audru
Vallavolikogu 08.06.2006 otsusega nr 99, seletuskirja ptk 2.6 kohaselt on
Niidu tänav kavandatud planeeringuala põhitänavana, mis seob ala
Pärnu–Lihula maanteega. Planeeringulahendusest tuleneb Niidu tänava
täisfunktsionaalne ja mitmesuunaline roll liiklusvõrgus, sh
Pärnu-suunalise liikluse teenindamine. Transpordiameti projektlahendus,
mis välistab Niidu tänavalt Pärnu-suunalise väljasõidu, kitsendab kehtiva
detailplaneeringuga kavandatud tänava funktsiooni, mistõttu palume
lahendus üle vaadata ja viia see kooskõlla kehtiva planeeringuga.

3. Palume selgitada, kuidas on kavandatud lõunasuunas paiknevast
elamurajoonist (Niidu ja Elise tee) Lihula suunaline liikluskorraldus
olukorras, kus senine tagasipöörde võimalus Pärnu–Lihula maanteel
likvideeritakse.

Lugupidamisega

Ivar Vainomäe

Linnainsener

Pärnu Linnavalitsus

Suur-Sepa 16, 80098 Pärnu linn

5125 917 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]