Subject: Teavituskiri: alkoholiseaduse jt seaduste muutmine (853 SE)
From: Eve-Ly Kübard <[email-masked]>
To: <[email-masked]>,Üldmeil - VOLINIK <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Tallinna Linnakantselei" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Eesti Linnade ja Valdade Liit" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Thu, 21 May 2026 07:52:11 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud koostööpartner

Riigikogu menetluses on Vabariigi Valitsuse algatatud alkoholiseaduse ja 
teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (bürokraatia vähendamine) 853 SE.

Eelnõu juhtivkomisjoniks määrati majanduskomisjon, juhtivkomisjoni esindaja 
on Õnne Pillak.

Eelnõu esimene lugemine Riigikogu täiskogus toimus 20.05.2026.

Eelnõu koondab 8 valdkonna seadusemuudatused, mille eesmärgiks on vähendada 
ettevõtjate halduskoormust, lihtsustada menetlusi ja muuta riigi töö 
efektiivsemaks.

Kui Teil on ettepanekuid, mis jäävad eelnõu reguleerimisalasse, siis palun 
esitage need majanduskomisjonile hiljemalt 3.06.2026. a (e-post: 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ).

Eelnõu 853 SE menetlusteabe ja -dokumentidega saab tutvuda Riigikogu 
kodulehel eelnõu 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/1a1cbc16-5a9a-4c66-bf75-2eef273ede31/alkoholiseaduse-ja-teiste-seaduste-muutmise-seadus-burokraatia-vahendamine/> 
853 SE kaardil.

Kaasatud huvirühmad: Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Soolise võrdõiguslikkuse 
ja võrdse kohtlemise volinik, Eesti Väikepruulijate Liit, Eesti Kaupmeeste 
Liit, Tallinna Linnakantselei, Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda, 
Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liit, Eesti Linnade ja Valdade Liit, Eesti 
Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit, Andmekaitse Inspektsioon

Lugupidamisega

Eve-Ly Kübard

nõunik-sekretariaadijuhataja

Riigikogu majanduskomisjon

T: +372 631 6433; +372 5326 9018

[email-masked] <mailto:[email-masked]>