Subject: ✉️ Avalik kiri Teema: EpiPen’i releevõrgu loomine elude päästmiseks
From: "Benoit Chevalier" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Sun, 28 Sep 2025 19:36:15 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud daamid ja härrad,
Igal aastal satuvad lapsed ja täiskasvanud hädaolukorda, mille on 
põhjustanud rasked allergilised reaktsioonid (anafülaktiline šokk). Nendel 
hetkedel loeb iga minut. Liiga sageli viibib juurdepääs adrenaliini 
autoinjektorile (EpiPen) lihtsate takistuste tõttu: suletud apteek, teise 
annuse puudumine või pealtnägijate kõhklus.
Soovin teha ühe lihtsa, realistliku ja sügavalt inimliku ettepaneku:

*

	Et igal allergilisel inimesel oleks juurdepääs kahele autoinjektorile.
*

	Et luua võrgustik „EpiPen’i kontaktpunktidest“, mis ühendab koolitatud 
vabatahtlikke (apteegid, koolid, tuletõrjujad ja allergilised kodanikud 
ise).
*

	Et see võrgustik integreeritaks hädaabinumbriga 112: hädaabikõne ajal saaks 
operaator tuvastada lähima releepunkti, teavitada seda ja juhendada 
perekonda sinna.

Selline süsteem võimaldaks: ⏱️ Elutähtsat ajavõitu kriitilistel minutitel. 
🤝 Nähtavat ja kindlustunnet pakkuvat kogukondlikku solidaarsust. 🚑 
Täiendust ametlikele päästeteenistustele kuni kiirabi saabumiseni.
Seda projekti võiks täiendada õppekomplektiga koolidele (lihtne video + 
plakat „3 sammu elu päästmiseks“), et iga laps ja täiskasvanu oskaks ära 
tunda hädaolukorra ja tegutseda kõhklemata.
👉 Kutsun Teid üles:

*

	Panustama ettepanekutega releepunktide asukohtade või täiustuste kohta,
*

	Jagama seda kirja, et see leviks laialdaselt,
*

	Kirjutama mulle otse, et vahetada mõtteid rakendamise üle.

📩 Kontakt: [Teie e-posti aadress]
See algatus ei nõua suuri infrastruktuure, vaid pigem ühist tahet luua elav 
võrgustik, kus igaüks meist võib saada elu kaitsjaks.
Täname Teid tähelepanu ja pühendumuse eest kõige haavatavamate kaitsmisel.
Lugupidamise ja lootusega, Benoît Chevalier  Gatineau, Québec 
[email-masked]