Subject: Riigitee nr 11395 Laulasmaa-Lohusalu ristumiskoha ehitamine
From: "Regina Siimert" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Allan Kalve" <[email-masked]>, "Ly Pihel" <[email-masked]>, "Erki Ruben" <[email-masked]>, "Kerli Lambing" <[email-masked]>
Date: Wed, 15 Jul 2026 13:37:16 +0300

Teavitus ebaseadusliku ehitustegevuse ja riikliku järelevalve menetluse
kohta

Käesolevaga teavitame, et 15.07.2026 tuvastati Lääne-Harju vallas,
Laulasmaa-Lohusalu kergliiklusteel L2 (katastritunnus 29501:001:0673)
loata ehitustegevus. Lohusalu tee 31 kinnistu vastas on alustatud
mahasõidutee rajamist, mille käigus on kahjustatud vallale kuuluvat
kergliiklusteed ning eemaldatud haljastust (puid) nii riigi- kui ka
vallamaal.

Sündmuskohal viibinud Lohusalu tee 31 omaniku OÜ Reaalkodu (reg. kood
11339026) esindaja Aimur Mägi väitis, et tegevus on kooskõlastatud
Transpordiametiga. Selgitasime, et ehitusseadustiku (EhS) § 92 lg 7 ja §
101 lg 1 ning 2 kohaselt on tee omanikul (antud juhul Lääne-Harju vald)
ainupädevus väljastada projekteerimistingimusi ja ehituslubasid kohalikul
teel toimuva ehitustegevuse kohta. Transpordiameti pädevus piirdub
riigiteega (EhS § 101 lg 2) ning see ei laiene valla omandis olevale
kergliiklusteele ega haljastusele. EhS § 19 lg 1 p 2 kohaselt on omanik
kohustatud tagama ehitusloa olemasolu.

Transpordiametile: Palume esitada selgitused nimetatud ristumiskoha
menetluse kohta. Juhime tähelepanu, et ristumiskoha ehitamise lepingu p
1.3 kohaselt on õigus ehitustöödeks antud vaid riigitee alusel maal.
Palume vajadusel teostada riiklikku järelevalvet oma pädevuse piires
riigimaal toimunud ehitustegevuse üle (EhS § 130 lg 6 p 1).

OÜ-le Reaalkodu / Aimur Mägile: Vastavalt EhS § 130 lg 2 punktidele 1 ja 3
teostab Lääne-Harju Vallavalitsus järelevalvet ebaseadusliku
ehitustegevuse üle. Nõuame ehitustegevuse kohest peatamist vallamaal
(kergliiklustee L2). Jätkamisel on vallal õigus teha ettekirjutus, mille
täitmata jätmisel rakendatakse sunniraha kuni 450 000 eurot (EhS § 133,
ATSS § 2, § 10).

Ehitustegevuse seadustamiseks tuleb:

Taotleda Lääne-Harju Vallavalitsuselt tehnilised tingimused
kergliiklusteega ristumiseks.

Esitada nõuetekohane ehitusprojekt ja ehitusloa taotlus.

Dokumentatsioon ja küsimused palume edastada aadressile
[email-masked]. Juhime tähelepanu, et ehitusloata ehitamine on
karistatav rahatrahviga kuni 100 000 eurot (EhS § 138 lg 2).

Lugupidamisega

Regina Siimert

nõunik • keskkonna- ja ehitusosakond • riiklik järelevalve

5302 2069 •  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Lääne-Harju Vallavalitsus

679 0600 •  <mailto:[email-masked]> [email-masked]