Subject: SA Hiiumaa Muuseumid sentide pangakontole panekust
From: "Kauri Kiivramees - SAHM" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Wed, 17 Sep 2025 16:00:31 +0300

Tere

Meil on probleem ja see on nimelt muuseumi kassadesse laekunud sentide
pangakontole panek.

Olukord on selline, et Kärdla Swedbanki kontor, mida oleme varasemalt
kasutanud sentide pangakontole sissemakseks kuulutas end sularahavabaks ja
seega enam sente vastu ei võta. SEB´l on sularahaautomaat, millesse saame
sisse maksta sularaha, kuid sente me sinna panna ei saa. Inkassaatori
teenus on meie jaoks ebamõistlikult kallis, sest inkassaatori jaoks
mõistlikus koguses sularaha laekub muuseumi kassadesse ainult suvel (st
kolm kuud aastas). Suheldes SEB infotelefoniga sain aru nii, et SEB
Tornimäe kontoris saan maksta sente pangakontole, mida ma ka esmaspäeval
15.09.2025 tegin. Sain aru nii, et saan sissemakse teha pangakaardi abil
(see on mul olemas). Kohal olles selgus, et kuna konto kuulub
Rahandusministeeriumile, siis ma ei saa mündiloendurist saadud tšekke
pangaarvele panna. Selleks, et ma seda operatsiooni teha saaksin on vaja
miski kontokaarti, mida mul ei olnud. Tšekid tembeldati pangatempliga ja
anti mulle tagasi. Summa on veidi üle 700 euro. Lisaks sellel on
teenustasu küllaltki krõbe – 5% sissemakstavast summast.

Siit küsimus – kuidas saaksime tšekid pangaarvele? Kas saaksin nimetatud
kontokaardi? Kas oskate mulle head nõu anda, kuidas vabaneda eelpool
kirjeldatud olukorras sentidest edaspidi?

Parimat

Kauri Kiivramees

juhatuse liige
Sihtasutus Hiiumaa Muuseumid
56735694
 <https://www.hiiumaamuuseum.ee> www.hiiumaamuuseum.ee