Subject: Eelnõu : Sotsiaalkaitseministri 21. detsembri 2015. a määruse nr 74 „Abivahendite loetelu, tasu maksmise kohustuse ülevõtmise tingimused ning abivahendi tõendi ja kaardi andmed“ muutmine OÜ Invaru ettepanekud.
From: "Lauri Leinuste" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Thu, 3 Sep 2026 15:01:59 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere
 
Edastan OÜ Invaru poolsed ettepanekud eelnõule „Sotsiaalkaitseministri 21.
detsembri 2015. a määruse nr 74 „Abivahendite loetelu, tasu maksmise
kohustuse ülevõtmise tingimused ning abivahendi tõendi ja kaardi andmed“
muutmine.

Ettepanek muuta ISOkood 22.21.09.00 summasoodustusega ISO-koodiks
Uue määruse kohaselt on ISO-koodi 22.21.09.00 puhul müügikoguseks määratud
1 tk ning piirhinnaks 725 eurot.
Teeme ettepaneku muuta ISO-kood 22.21.09.00 summasoodustusega ISO-koodiks
ning loobuda koguselisest piirangust „1 tk“.
Muudatus võimaldaks inimesel soetada oma vajadustest lähtuva tervikliku
lahenduse jaoks mitu erinevat madaltehnoloogilist abivahendit tingimusel,
et nende kogumaksumus jääb ISO-koodile kehtestatud 725 euro suuruse
piirhinna ulatusse.
Kehtiv koguseline piirang ei arvesta olukordadega, kus inimese vajaduste
rahuldamiseks ei piisa ühest abivahendist, vaid vajalik on mitme omavahel
seotud abivahendi kasutamine. Summasoodustuse rakendamine võimaldaks
kasutada ettenähtud toetust paindlikumalt ja vajaduspõhisemalt,
suurendamata seejuures ISO-koodile määratud maksimaalset hüvitatavat
summat.
 
Ettepanek lisada ISO koodidele 12.23.06.01, 12.23.06.02 ja 12.23.06.03
abivahendi vajaduse tuvastajaks ka üldarst.

Lugupidamisega
 
Lauri Leinuste
Juhatuse liige
Invaru OÜ
Rukki tee 11/2, Rae vald, 75306
+372 5553 1248
+372 602 5405

From: Mare Toompuu <[email-masked]> 
Sent: esmaspäev, 24. august 2026 15:10
To: SKA AVettevõtted <[email-masked]>
Subject: Eelnõu edastamine: Sotsiaalkaitseministri 21. detsembri 2015. a
määruse nr 74 „Abivahendite loetelu, tasu maksmise kohustuse ülevõtmise
tingimused ning abivahendi tõendi ja kaardi andmed“ muutmine
Importance: High
 
Hea lepingupartner!
 
Edastan Sotsiaalministeeriumi palvel eelnõude infosüsteemi (EIS)
kooskõlastusele saadetud Sotsiaalkaitseministri 21. detsembri 2015. a
määruse nr 74 „Abivahendite loetelu, tasu maksmise kohustuse ülevõtmise
tingimused ning abivahendi tõendi ja kaardi andmed“ muutmise eelnõu info. 
 
Eelnõuga seotud dokumendid on kättesaadavad EIS-is.
Link eelnõu toimiku vaatele:
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/f827a348-1eb2-4fe5-87e4-b7e
e0f81ec61
Link kooskõlastamise etapile:
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/f827a348-1eb2-4fe5-87e4-b7e
e0f81ec61?activity=1
 
Igaks juhuks lisan ka kirja manusesse digiallkirjastatud eelnõu
materjalid. 
 
Sotsiaalministeerium ootab eelnõu kohta arvamusi hiljemalt 07.09.2026. a. 
Palun edastage arvamused otse Sotsiaalministeeriumile e-posti aadressil:
[email-masked] 

Lugupidamisega
 
Mare Toompuu
ekspert (teenuse korraldus)
sotsiaal- ja erihoolekande osakond
Sotsiaalkindlustusamet
___________________________
57863342
www.sotsiaalkindlustusamet.ee
 
See kiri ja manused võivad olla konfidentsiaalsed. Kui olete saanud kirja
eksikombel, ei tohi te selle alusel midagi ette võtta ega seda levitada.
Palun teavitage kirja saatjat eksitusest ning kustutage kiri.