Subject: Võlanõustajate liidu arvamus täitemenetluse muutmise VTK kohta
From: <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "Aleksandr Logussov" <[email-masked]>
Date: Wed, 1 Jul 2026 08:59:26 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Justiitsministeerium
Liisa-Ly Pakosta
Aleksandr Logussov

Eesti Võlanõustajate Liidu arvamus Täitemenetluse seadustiku võlgniku
sissetuleku arestimise regulatsiooni muutmise VTK kohta

Eesti Võlanõustajate Liit toetab VTK-s esitatud korrastvaid muudatusi
võlgniku sissetuleku arestimises.
Kuid väljapakutud suuremat põhimõttelist muudatust, st sissetuleku
astmelist arestimist on raske heaks kiita mitmelgi põhjusel.
Nimelt on tänapäevased töösuhted väga eriilmelised ja stabiilseski
kuupalgas võivad haigused, preemiad, puhkusetasud, lapse sünd jms tuua
kaasa sissetuleku muutusi. Küsimusi tekitab samuti ülalpeetavaga
arvestamine ja mis muutuks elatise võlglaste puhul. Lisaks on
märkimisväärne protsent võlglastest väga väikese sissetulekuga osalise
või puuduva töövõime tõttu ja sealt 10 protsendi kärpimine ei tundu
õigustatud olevat.

Lugupidamisega
EVNL juhatus
Ülle Schmidt
tel. 55612571