Subject: FW: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine madalpingel Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222
From: "Egle Ninep-Kaselt" <[email-masked]>
To: Laur Kõiv <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Sander Salu" <[email-masked]>, "Urmas Vaher" <[email-masked]>
Date: Fri, 1 May 2026 22:31:27 +0300

Tere,

Edastan teile manuses vastavalt telefonivestlusele kooskõlastamiseks
Viljandi mnt 2a madalpingel liitumisprojekti koos alloleva
kirjavahetusega. Nimelt on mure lõigu A-B kinnisel meetodil rajamise osas.
Planeeritud on Rail Baltic torude ja pumplade rajamisega üheaegselt ka
kaablid paigaldada, sest väga riskantne on kaableid kinniselt nende torude
vahele rajada tulenevalt ka pinnase eripärast ja puurpea nihkumist. Kuna
aga Rail Baltic torud rajatakse nagunii lahtisel meetodil ja Härjaosa tee
suletakse, siis on mõistlik lõik A-B ka antud projekti mahus toodud
kaablid ja reservtorud lahtiselt rajada Rail Baltic torude vahele.

Kuna tööd on planeeritud mai lõppu, siis palun kiiret kooskõlastamist.

Parimate soovidega,

Egle Ninep-Kaselt

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5597 1898

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3 10112 Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/>
<https://twitter.com/EnersenseAs>
<https://www.facebook.com/enersenseestonia>
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

From: Mihkel Meiel <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 29, 2026 3:23 PM
To: Egle Ninep-Kaselt <[email-masked]>; Rapla1 <[email-masked]>
Cc: Sander Salu <[email-masked]>; Mall Metsal
<[email-masked]>; Urmas Vaher <[email-masked]>
Subject: RE: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine
madalpingel Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere

Edastan projekteerija seisukoha:

„Korrigeerisin saadud andmete põhjal meie poolt tehtud kaabli profiili,
jätkuvalt tunnen muret projekteeritud veetoru pärast. Lisan profiili. Teie
poolt joonistatud profiilil puudus ka projekteeritud sademevee toru D 400

Suhtlesin vee- ja kanalisatsioonitorustiku ehitajaga, kelleks on:

Rait Viitkar

Saveka Torutööd OÜ

Projektijuht

5135801

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Kõigega peab ka kursis olema Verston, Urmas Vaher

Antud piirkonnas ei ole veel hetkel vee ja kanalisatsiooni torud
paigaldatud, kuid need paigaldatakse lähiajal lahtisel meetodil.  Tema
sõnul on seal pinnas selline, et puurpea võib hakata  nihkuma ette antud
trajektoorist. Seega tundub igati mõistlik ka kaablid lahtise kaevamisega
paigaldada.  Lisaks, kui Teie panete kaablid enne maasse, siis võib olla
väga problemaatiline paigaldada pumplat ja nendega läheduses olevaid
projekteeritud VK torustikke. Kui mingi kaabel ei satu täpselt projektis
näidatud asukohta ja sügavusele. Mis paraku on üsna tõenäoline
tegelikkuses.

Palun suhelge omavahel ja ehk leiate lahenduse, mis  rahuldab kõiki
osapooli.

Lugupidamisega

Mall Metsal

Projekteerimine (vesi, kanalisatsioon) / Water and sewage engineer

Reaalprojekt OÜ, Vabaduse pst 174b, Tallinn, 10917

Mob. +372 506 8217

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]“

Lugupidamisega,

Mihkel Meiel

Volitatud teedeinsener, tase 8

Teedegrupi juht

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174b, Tallinn 10917

+372 5071 090

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Egle Ninep-Kaselt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 28. aprill 2026 09:26
To: Rapla1 <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Mihkel Meiel
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Sander Salu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine
madalpingel Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere,

Palun  kirjalikku vastust 08.04 saadetud kirjale, soovime rajada maakaabli
ja reservtorud teie veetorustiku alla ja kanalisatsiooni torustiku peale
ehk kahe vahele, sest sügavamale puurimine kui 53.16 asuv
kanalisatsioonitorustik tundub juba ebamõistlikult sügav.

Parimate soovidega,

Egle Ninep-Kaselt

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5597 1898

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3 10112 Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/>
<https://twitter.com/EnersenseAs>
<https://www.facebook.com/enersenseestonia>
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

From: Egle Ninep-Kaselt
Sent: Wednesday, April 8, 2026 3:11 PM
To: Rapla1 < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Mihkel Meiel <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Sander Salu < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine
madalpingel Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere,

Tänan puust ja punaseks tehtud lahenduse eest.

Minu puurimine ei alga 1,0m pealt vaid 2,0m pealt, lisaks olete kaabli
sügavuseks näidanud 2,2m aga tegelikult oli see min nõudena toodud. Panin
ristmeväljale peale teie projekteeritavad torustikud teie kõrgusmärkide
järgi. Hetkel on kaabel ikkagi vee ja kanali vahel, sest 2,2m on TRAM min
nõue, tegelik sügavus suurem.

Lisan manuses ristmevälja uuesti.

Ehituse kohal olen nõus, paraku lahtisel rajada TRAM ei luba.
Elektrikaabli kaitsetorud on plaanis Verstoni ehitajal ära panna praeguste
ehitustööde käigus. Uurime tellijaga, kas torustike ja kaabli töid saab
ühildada, kui ehitaja on sama ettevõte.

Samuti puudub mul info Kohila Maja AS olemasolevate torude töös olemise
kohta.

Parimate soovidega,

Egle Ninep-Kaselt

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5597 1898

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3 10112 Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/>
<https://twitter.com/EnersenseAs>
<https://www.facebook.com/enersenseestonia>
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

From: Rapla1 < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, April 8, 2026 2:30 PM
To: Egle Ninep-Kaselt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine
madalpingel Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere,

Projekteerija sisend:

„tegin pikiprofiili Teie kinnisel meetodil rajatavast kaablist nende
kõrgustega, mis on Teie joonisel antud.

Ehk siis puust ja punaseks

On näha, et selliselt seda rajada ei saa, näiteks projekteeritud veetoru
pärast ennekõike

Kordan , et kuna rajatavad kaablid ristuvad 2 asukohas Reaalprojekt poolt
projekteeritud torustikega, siis on oluline, ka kumb tehnorajatis
rajatakse enne?

Kas kaabli rajamise ajal on veel töös olemasolevad torud?

Palun konsulteerige peatöövõtjaga, tundub ,et siin on ehituste järjekorrad
üliolulised.

Äkki oleks hoopiski mõistlik ka kaablid lahtisel kaevamisel rajada“

Tervitades

Viktor Stepanenko | Rail Baltic Estonia OÜ

projektijuht | +372 56 805 285

From: Egle Ninep-Kaselt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, April 6, 2026 1:09 PM
To: Rapla1 < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Mihkel Meiel <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Vs: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine
madalpingel Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere,

Palun andke mulle ka ristumisel 1 kanalisatsiooni projekteeritav sügavus
H.

Parimate soovidega,

Egle Ninep-Kaselt

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5597 1898

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3 10112 Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/>
<https://twitter.com/EnersenseAs>
<https://www.facebook.com/enersenseestonia>
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

Saatja: Rapla1 < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Saatmisaeg: Wednesday, April 1, 2026 12:43 PM
Adressaat: Egle Ninep-Kaselt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Koopia: Sander Salu < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: RE: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine madalpingel
Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere,

Osaliselt juba praegu. Seal kus teie trass jookseb Hepa taguse ringini
välja, seal tegevus käib. Pumplate juurde, mis all skeemil jõuame ilmselt
siis, kui ring on tehtud, ehk juunis.

Tervitades

Viktor Stepanenko | Rail Baltic Estonia OÜ

projektijuht | +372 56 805 285

From: Egle Ninep-Kaselt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, March 31, 2026 10:00 AM
To: Rapla1 < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Sander Salu < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine
madalpingel Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere,

Palun infot, millal teie torustikud rajatakse?

Parimate soovidega,

Egle Ninep-Kaselt

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5597 1898

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3 10112 Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/>
<https://twitter.com/EnersenseAs>
<https://www.facebook.com/enersenseestonia>
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

Saatja: Rapla1 < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Saatmisaeg: Tuesday, March 31, 2026 9:56 AM
Adressaat: Egle Ninep-Kaselt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: FW: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine madalpingel
Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere,

Paar märkust veel meie projekteerijalt.

Tervitades

Viktor Stepanenko | Rail Baltic Estonia OÜ

projektijuht | +372 56 805 285

From: Mihkel Meiel < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, March 31, 2026 8:59 AM
To: Rapla1 < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine
madalpingel Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere

Täiendavad tähelepanekud:

Juhul kui soovitakse rajada kaableid kinnisel meetodil, peaks olema ka
toodud rajatavate kaabelliinide kõrgusmärgid ja pikiprofiil koos ristuvate
teiste tehnorajatistega. Joonisel on antud: Paigaldussügavus oleneb
pinnasest ja paigaldusviisist.

Haljasalal min 1,0 m

Tee ääres ja tee all lõikudes A-B ja B-C min 2,2 m. Ei ole mainitud, kas
olemasolevast või Reaalprojekt projektiga projekteeritud maapinnast

Kuna rajatavad kaablid ristuvad 2 asukohas Reaalprojekt poolt
projekteeritud torustikega, siis on olulijne, ka kumb tehnorajatis
rajatakse enne

Ristumine 1

Reaalprojekti profiil antud kohas:

Ristumine 2

Reaalprojekti profiil antud kohas:

Lugupidamisega,

Mihkel Meiel

Dipl. Ins

Teedegrupi juht

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174b, Tallinn 10917

+372 5071 090

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Mihkel Meiel
Sent: neljapäev, 26. märts 2026 13:51
To: 'Rapla1' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine
madalpingel Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere

Meie poolt paistab korras. Puudu jooniselt pumpla kaablid, kuid need ei
ole konfliktis lahendusega.

Lugupidamisega,

Mihkel Meiel

Dipl. Ins

Teedegrupi juht

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174b, Tallinn 10917

+372 5071 090

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Rapla1 < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: esmaspäev, 23. märts 2026 09:04
To: Mihkel Meiel < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine
madalpingel Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere,

Palun vaata üle kas kõik on korras.

Tervitades

Viktor Stepanenko | Rail Baltic Estonia OÜ

projektijuht | +372 56 805 285

From: Egle Ninep-Kaselt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, March 19, 2026 12:09 AM
To: Egle Vaan < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Märt Laus <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Rapla1 <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Projekti kooskõlastamine. Viljandi mnt 2a liitumine madalpingel
Kohila alev, Kohila vald, Raplamaa. LC1222

Tere,

Projekteerin Janar Kubbi tööd Viljandi mnt 2a liitumine madalpingel ning
tema info kohaselt on see projekt teile kooskõlastamiseks saadetud. Lisan
manuses uuesti asendiplaanid jms dokumendid.

Palun teilt esimesel võimalusel vastust kooskõlastamise seisu kohta.

Parimate soovidega,

Egle Ninep-Kaselt

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5597 1898

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3 10112 Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/>
<https://twitter.com/EnersenseAs>
<https://www.facebook.com/enersenseestonia>
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.