Subject: Ühiskondlikku muutust toetavate sotsiaal- ja tervishoiuteenuste arendamine Ida-Virumaal
From: <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>, "Toetused - RTK" <[email-masked]>
Date: Thu, 11 Jun 2026 15:23:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun suunake kiri edasi isikutele, kes tegelevad projektiga „Ühiskondlikku 
muutust toetavate sotsiaal- ja tervishoiuteenuste arendamine Ida‑Virumaal“.
Antud projekti raames avanes Lüganuse vallal võimalus palgata heaolumeister 
ning hakata kasutama Hoolduskompassi. Kahjuks ei olnud võimalik 
Hoolduskompassi teenust projekti õigeaegselt sisse planeerida, kuna teenust 
pakkuv erafirma loobus projektis osalemisest, mistõttu jäi see komponent 
esialgu kavast välja.
Seoses sellega on Lüganuse vallal tekkinud küsimus, miks ei ole võimalik 
suurendada projekti tegevuskulusid projektijuhtimise kulude arvelt. Hetkel 
oleks meil võimalus vähendada projektijuhtimisele planeeritud tasu ning 
suunata vabanevad vahendid Hoolduskompassi soetamiseks.
Oleme antud teemal juba suhelnud Ida‑Virumaa Omavalitsuste Liiduga, kuid ka 
nemad on viidanud, et nende võimalused selles küsimuses on piiratud. Samas 
jääb meile ebaselgeks, miks on nii tegevuskuludele kui ka projektijuhtimise 
kuludele kehtestatud kindlad protsendimäärad olukorras, kus projekti 
kogumaht on samuti fikseeritud. Praktikas tähendab see, et mõlema kulu liigi 
jaoks on ette määratud väga konkreetsed summad (käesoleval juhul 75 000 ja 
25 000 eurot), mida ei ole võimalik omavahel paindlikult ümber jaotada.
Oleksime väga tänulikud täiendava selgituse eest.

Lugupidamisega

Käbi Kreisman

arendusspetsialist

 <http://www.lyganuse.ee/>

Lüganuse Vallavalitsus

Tel. +372 5307 2787

Keskpuiestee 20 Kiviõli 43199

Lüganuse vald

 <http://www.lyganuse.ee/> www.lyganuse.ee