Subject: FW: RT 16136 KM16,537 mahasõidu projekt
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 24 Aug 2026 13:59:23 +0300

Tere.

Palun mulle, korduv.

Tervitades

Merike

From: Kersti / BIMAP <[email-masked]>
Sent: Monday, August 24, 2026 1:30 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: RT 16136 KM16,537 mahasõidu projekt

Tere

Oleme RT 16136 Taebla-Kullamaa tee ja Karuperse tee projekti
korrigeerinud. Mahasõidu asukohta on nihutatud km 16,49 (algselt 16,54).
Lähteülesandesse oli jäänud ekslikult kaks asukohta ning maaomaniku
tingimusel sai mahasõit projekteeritud km 16,49.
Rajametsa kinnistu omaniku kooskõlastuse saame saata hiljem.

Projektdokumentatsioon asub lingil:

<https://eebimap.sharepoint.com/:u:/s/BIMAP/IQCIFGNq4LmSSbRd281poWQ2AS2vC5
3wVaKhXjd5AVTQkjg?e=ZbbhUu>  P02-2026_PP_Loik-1-Mahasoit_2026.08.24.asice

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 21, 2026 3:00 PM
To: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: RT 16136 KM16,537 mahasõidu projekt

Tere.

Täname projekti eest.

Mõned tähelepanekud projekti täiendamiseks, millega palume arvestada.

1.	Lisada joonisele projekteeritud liiklusmärgid (näiteks teeandmise
kohustus, tee nimi jms).
2.	TRAM hinnangul ei ole riigiteel kiiruspiirangu muutmine
põhjendatud.
3.	Vajalik Kuuse (44101:001:1910) ja Rajametsa (45201:001:0154)
kinnistute omanike kooskõlastus projektlahendusele.
4.	Pöörderaadiused vajavad korrigeerimist lähtudes sõiduki
minimaalsest  kiirusest pöördel. Nõuetes oli tehtud ettepanek lähtuda
tüüpjoonise II põhimõtetest, mis ei tähenda, et raadiused peavad olema
automaatselt R=15m. (Tüüpjoonise puuduseks on asjaolu, et ei anta
raadiuste vahemikku vaid maksimumi). Palume kavandada optimaalse suurusega
raadiused. Väiksemate raadiuste korral saaks projekteerida ka lühema
truubi.

Lisatud näidis lahendusest väiksemate pöörderaadiustega.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 20, 2026 1:08 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RT 16136 KM16,537 mahasõidu projekt

Tere

BIMAP OÜ on Riigi Metsamajandamise Keskuse tarbeks koostamas põhiprojekti
riigitee nr 16136 Taebla-Kullamaa tee ja RMK uue juurdepääsutee Karuperse
tee ristumiskohale.

Ol.olev Ohtla tee mahasõit  likvideeritakse.

Edastame KM 16,537 rajatava mahasõidu projekti arvamuse saamiseks.

Projekt, TRAM-i tehnilised nõuded ning RMK lähteülesanne manuses.

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

Subject: RE: Kuuse MÜ, Ohtla küla, Lääne-Nigula vald
From: "Kulno Rehkalt" <[email-masked]>
To: "Kersti / BIMAP" <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Aug 2026 11:40:27 +0300

Tere

Ja – ja, peremehe nõusolek on olemas. Millisel kujul see nõusolek vaja on?
Hea, kui teete selle valmis, võtan allkirja alla.

Parimat

Kulno Rehkalt

5037296

From: Kersti / BIMAP <[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 12, 2026 10:24 AM
To: Kulno Rehkalt <[email-masked]>
Subject: RE: Kuuse MÜ, Ohtla küla, Lääne-Nigula vald

Tere

Kas olete jõudnud läbi arutada raadamise?

Transpordiametiga kooskõlastamiseks on vaja Kuuse kinnistu omaniku
nõusolekut.
Sobivuse korral vastake lihtsalt e-kirjale.

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

From: Kulno Rehkalt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, August 4, 2026 4:49 PM
To: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kuuse MÜ, Ohtla küla, Lääne-Nigula vald

Tere

Räägin selle Taadiga läbi, tänases teadmises ei ole ta vastu, kuid siis on
asi korrektne. Annan teada!

Parimat

Kulno Rehkalt

5037296

From: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, August 4, 2026 3:33 PM
To: Kulno Rehkalt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kuuse MÜ, Ohtla küla, Lääne-Nigula vald

Tere

Raadamine, juurimine, kändude äravedu ja tee-maa-ala puhastamine on kõik
selle töö sees.

Nimetatud tööd lähevad töömahtude tabelisse ka kirja.

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

From: Kulno Rehkalt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, August 4, 2026 11:31 AM
To: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kuuse MÜ, Ohtla küla, Lääne-Nigula vald

Tere

Kas on võimalik, et see suurem tükk mis raadamisele läheb, juuritakse
kännud ka välja ja planeeritakse siledaks? Siis on võimalik seda raadatud
ala ka ilma puittaimestikuta hoida.

Parimat

Kulno Rehkalt

5037296

From: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 3, 2026 2:47 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Kuuse MÜ, Ohtla küla, Lääne-Nigula vald

Lugupeetud Kuuse kinnistu omanik/esindaja

Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) tellimusel koostab BIMAP OÜ metsatee
ehitusprojekti Karuperse tee ning riigiteelt mahasõitu.

Riigiteelt mahasõidu projekti koostamise käigus on selgunud, et tagada
nõuetekohane nähtavuskolmnurk, tuleb teile kuuluvalt kinnistult Kuuse MÜ
44101:001:1910 raadata võsa ja metsa.

Palume Teil tutvuda kirjale lisatud asendiplaani väljavõttega, kus on
tähistatud lilla viirutatud alaga raadatava osa maht ning asukohad.

Kui olete kavandatud maa-ala ulatusega nõus, palume kooskõlastus
kinnitada:

*	digiallkirjastatud vastuskirjaga või
*	e-kirja teel, märkides, et kooskõlastate lisatud plaanil näidatud
maa-ala ulatuse.

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/