Subject: Vs: Tallinna Laste Turvakeskus, Rivi 3 projekteerimine
From: "Cris Koppel" <[email-masked]>
To: "Heli Laarmann", "SM Info"
Cc: "Toomas Timmermann" <[email-masked]>, "Tuule Praks" <[email-masked]>, "Marit Aripmann" <[email-masked]>, "[email-masked]" <[email-masked]>, "[email-masked]" <[email-masked]>
Date: Thu, 16 May 2024 10:59:40 +0300

Tere,

Kahjuks ei ole veel tagasisidet saanud ja samuti ei ole Terviseametiga
ühele meelele jõudnud.

Kas saaksime Sotsiaalministeeriumilt selle situatsiooniga abi? Tallinna
Laste Turvakeskuse tööprojekt on tänase seisuga valmis ja ainuke asi, mis
takistab edasi liikumist on Terviseameti märkus, mille taga ehitusluba
seisab. Selle tõttu viibib nii ehitushange kui ka hoone valmimine.

Ametnike eesmärk ja meie soov on olla koostöös parima lahendus leidmisel,
aga praeguses olukorras oleme kinni "nõuka aegses" mentaliteedis, kus
Terviseameti Põhja reginaalosakonna juhataja Tiia Luhta ei huvita, mis on
reaalne olukord Turvakeskuses ja kuidas seda kasutama hakatakse ning jääb
kinni ühte paragrahvi. Kuna Eestis pole ühtegi Turvakeskust kui sellist
varem projekteeritud ja ehitatud, siis oleks mõistlik kombineerida
erinevaid määruseid jõudmaks parima lahenduseni.

Turvakeskus on ainulaadne objekt, kus tuleks eriti rõhku panna kasutaja
soovidele ja vajadustele. Selleks oleme tihedalt koostööd teinud Tiina
Simsoniga.

Lugupidamisega

____________

Cris Koppel

Projektijuht
(+372) 56 451 096

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

SIRKEL & MALL OÜ | Laki tn 5, 10621 Tallinn, Eesti

(+372) 6 555 480 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
<http://www.sma.ee/> www.sma.ee

  _____

Saatja: Cris Koppel
Saadetud: teisipäev, 23. aprill 2024 12:07
Adressaat: [email-masked] <[email-masked]>; [email-masked]
<[email-masked]>
Koopia: Toomas Timmermann <[email-masked]>; Tuule Praks
<[email-masked]>; Marit Aripmann <[email-masked]>;
[email-masked] <[email-masked]>
Teema: Tallinna Laste Turvakeskus, Rivi 3 projekteerimine

Tere,

Pöördun Sotsiaalministeeriumi poole seoses Rivi tn 3 projekteeritava uue
Tallinna Laste Turvakeskusega.

Nimelt oleme hoone ehitusloa taotluses takerdunud Terviseameti märkuse
taha:
"Projektis näidatud 2. korruse magamisruumid nr 205-208 asuvad loodes.
Juhime tähelepanu, et määruse 4 § 7 lg 2 kohaselt planeeritakse eluruumid
hoone ida-, kagu- või lõunapoolsesse ossa, köök aga põhjapoolsesse ossa."

Olukorra mõistmiseks saadan Teile hoone arhitektuursed joonised ja
Terviseameti märkuse.

Püüame aru saada, mis on antud määruse taga, millega nõutakse eluruumide
ida-, kagu või lõunasuunalist paiknemist.
Loogiliselt võiks selleks olla insolatsiooni arvutus. Selleks saaks ruumid
lahendada katuseakendega, et tagada piisav valgustatus. Käisime antud idee
ka Terviseametile välja, kuid nende seisukoht on see, et määruses on
ilmakaared välja toodud ja nii peab olema. Jääb mulje nagu ei taheta
mõista, miks tegelikult on antud punkt määruses sees.

Kas saaksite palun täpsustada, mis on määruse 4 § 7 lg 2 taga ja kas
nõuetekohase insolatsiooni tagamisel saaksime projekti Sotsiaalministri
09.01.2001 määrus nr 4 "Laste hoolekandeasutuse tervisekaitsenõuetega"
kooskõlla?

Terviseametist oleme suhelnud Marianne Reinartiga.

Lugupidamisega

____________

Cris Koppel

Projektijuht
(+372) 56 451 096

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

SIRKEL & MALL OÜ | Laki tn 5, 10621 Tallinn, Eesti

(+372) 6 555 480 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
<http://www.sma.ee/> www.sma.ee