Subject: Sõpruse pst 44, Tallinn päring asjade ladustamise kohta
From: "Edgar Trelin" <[email-masked]>
To: PÄA Põhja <[email-masked]>
Cc: 'Sõpruse 44 KÜ juhatus mailiaadressi' <[email-masked]>
Date: Wed, 3 Jun 2026 09:54:24 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Lugupeetud Päästeamet

Palume Päästeameti ametlikku seisukohta seoses esemete ladustamisega
korterelamu maa-aluses garaažis ning üldkasutatavatel pindadel aadressil
Sõpruse pst 44, Tallinn.

Korteriühistus on tekkinud vaidlus küsimuses, kas korteriomanikud võivad
hoiustada parkimiskohtade vahel või parkimiskohtadel erinevaid esemeid,
sealhulgas rehve, autoremondiga seotud detaile, plast- ja kummimaterjale,
akusid ning muid põlevmaterjale sisaldavaid esemeid.

Lisame päringule fotod, millel on näha maa-aluses garaažis parkimiskoha
juurde ladustatud rehvid, sõiduki osad ja aku. Tegemist ei ole ajutise
tegevusega, vaid esemete pikemaajalise hoiustamisega ühiskasutatavas
garaažis.

Palume Päästeametilt selgitust järgmistes küsimustes:

Kas korterelamu maa-aluses garaažis on lubatud parkimiskohtade juures või
nende vahel hoiustada rehve, sõidukiosi, akusid ja muid esemeid, mis ei
ole otseselt seotud sõiduki parkimisega?

Kas selline hoiustamine on kooskõlas kehtivate tuleohutusnõuetega ning kas
nimetatud esemeid võib käsitleda põlevmaterjalina või täiendava
tulekoormusena?

Kas korteriühistul on õigus nõuda selliste esemete eemaldamist garaažist
ja muudelt üldkasutatavatelt pindadelt tuleohutuse tagamise eesmärgil?

Kas kehtivad konkreetsed nõuded või piirangud esemete ladustamisele
maa-alustes garaažides, parkimismajades või korterelamu üldkasutatavatel
aladel?

Kas Päästeameti hinnangul võib fotodel kujutatud olukord takistada
tulekahju korral evakuatsiooni, päästetöid või suurendada tule leviku
ohtu?

Korteriühistu soovib kujundada maja kasutuskorra kooskõlas kehtivate
tuleohutusnõuetega ning vältida hilisemaid vaidlusi. Seetõttu palume
võimalusel viidata ka asjakohastele õigusaktidele või juhenditele, millele
Päästeameti seisukoht tugineb.

Lugupidamisega,

Edgar Trelin

Kinnisvarahaldur

Olemar OÜ

+372 51910072

 <http://www.olemar.ee/> olemar.ee