Subject: rehabilitatsiooniasutuse tegevusluba
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 22 Jul 2026 16:11:13 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Osalesin koos SOM ja SKAga toimunud infotunnil seoses
rehabilitatsioonisüsteemi reformiga ning soovin saada kinnitust, et olen
saanud õieti aru tegevusloa nõuetest. Olen hetkel koostamas hoone
projekteerimiseks nõuete nimekirja ning seetõttu on see oluline.

1.	Sihtosttarve ja kasutusluba hoonel

Slaididel nõue Eriarstiabi tegevusloa taotlemisel kontrollida ennetaotluse
esitamist ehitisregistrist, kas ruumide kasutusotstarbeks on märgitud
„ambulatoorse arstiabi osutamise hoone“. Ka teie veebilehel on toodud
info, et enne taotluse esitamist palume kontrollida riiklikust
<https://www.ehr.ee/app/esileht?0> ehitisregistrist , kas ruumide
kasutusotstarbeks on märgitud „ambulatoorse arstiabi osutamise hoone“. Ka
teie veebilehel asuvad Excelis on toodu tingimus“ Tegevuskoha ruumid
paiknevad tervishoiuteenuste osutamiseks projekteeritud ja ehitatud
ruumides või muu otstarbega hoones.“ Infotunnil öeldi, et see ei kehti
rehabilitatsiooniteenuse osas. Saan nii aru, et

*	kui on tegemist kahe individuaalse tegevusloaga (nt logopeed ja
psühholoog) siis võib olla ka nt eramu, milles on lubatud 10% ulatuses
äriline funktsioon
*	kui on tegemist perearsti poolt loodava
rehabilitatsioonimeeskonnaga, kes töötab

*	perearstikeskuse ruumides, siis ruumid vastavad ambulatoorse
arstiabi osutamise nõuetele
*	eraldiseisvates ruumides, siis taaskord võib olla ka nt eramu,
milles on lubatud 10% ulatuses äriline funktsioon (ei laiene ambulatoorse
arstiabi kasutusloa nõue)

10% äritegevuse funktsiooniga eramus ei laiene ruumide suurustele nõudeid
(nagu on perearstidel ruumide suurused sätestatud)

2.	Määruse Füsioteraapia, logopeedilise ravi ja psühholoogilise ravi
iseseisev osutamine
<https://www.riigiteataja.ee/akt/128092023022?leiaKehtiv>  osas palun
kinnitada toodud nõuete osas, kas oleme õieti aru saanud:

*	ruumide pindala ja planeering peab vastama tavapäraselt
tervishoiuteenuse osutamiseks vajalikele oodatavatele tingimustele.
Tingimused peavad võimaldama pakkuda kvaliteetset iseseisvat raviteenust
vastaval erialal ning tagama patsientide heaolu, privaatsuse ja
konfidentsiaalsuse.  – spetsiifilisi tingimusi ei ole sätestatud.
Lähtutakse subjektiivsest hinnangust, et ruumid on sobilikud.
*	Ruumides peab olema piisav õhuvahetus ja küllaldane loomulik või
tehisvalgustus – spetsiifilisi tingimusi ei ole sätestatud. Teie
veebilehel toodud Excelis on toodu ka nõue „Ruumides on piisav
ventilatsioon, arvestades võimalikku samal ajal ruumis viibivate inimeste
arvu.“ Millisest õigusaktist see nõue tuleneb ning kas spetsiifilisi
nõudeid ei ole ehk piisab mehhaanilisest või loomulikust ventilatsioonist?

*	Valgustuse osas saab lähtuda määrusest  Puudega inimeste
erivajadustest tulenevad nõuded ehitisele
<https://www.riigiteataja.ee/et/akt/131052018055?leiaKehtiv> , mis
sätestab, et „Avalikult kasutatava ruumi valgustus peab vastama puudega
inimese erivajadusele. Eeldatakse, et nõue on täidetud, kui valgustus
vastab standardi EVS-EN 12464-1 või samaväärsetele nõuetele“.
*	Kas on vajalik lisada mõõtmistulemustega mingi akt valgustuse,
ventilatsiooni vms tegevusloa taotlusele? Või eeldatakse, et kui KOV on
andnud kasutusloa, milles on toodud 10% äritegevuse luba, siis on juba
vastavus tagatud.

*	Patsientidele ja personalile peavad olema loodud tingimused
isikliku hügieeni toiminguteks ning raviks rakendatavate instrumentide ja
vahendite puhastamiseks ja steriliseerimiseks. –  on piisav, kui on üks
(inva)WC/dušširuum nii klientide kui töötajate jaoks?

3.	Ruumide suurused ja sissepääs

*	Kui tegemist on eramuga, millel on 10% äritegevuse kasutus, siis

*	kas nn eramu kasutusega pinnal peab olema eraldiseisev WC  kui
eramu funktsiooni ei kasutata (keegi majas ei ela ning igapäevaselt
kasutatakse ainult seda 10% äritegevuseks) või piisabki ühest
sanitaarruumist, mis on äritegevuse pinnal?
*	Millisest õigusaktist tulenevad ruumide suuruse nõuded, mis on
toodud teie veebilehe Excelis (vastuvõturuum (pindalaga 12 m2) ;
protseduuriruum 12 m2 (vajadusel); ooteruum (vajadusel)).

Heade soovidega,

Siiri Viil

Ojaveere Vaimse Tervise Keskus

www.ojaveere.ee <http://www.ojaveere.ee/>

Tel 55 155 78