Subject: Eesti riiklik renoveerimiskava aastaks 2050 - ootame tagasisidet kuni 12.juuni
From: "Kaspar Alev" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>, "min - KUM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,MA Üldpost <[email-masked]>
Date: Wed, 27 May 2026 11:25:51 +0300

Lugupeetud koostööpartnerid

Kliimaministeerium on saatnud avalikule konsultatsioonile dokumendi „Eesti 
riiklik renoveerimiskava aastaks 2050“, mille eesmärk on kavandada Eesti 
hoonefondi järkjärguline renoveerimine ja energiatõhususe parandamine kuni 
aastani 2050. Kava on valminud koostöös Tallinna Tehnikaülikooli, Tartu 
Ülikooli ja projekti LIFE IP BUILDEST partneritega.

Renoveerimiskava annab ülevaate Eesti hoonefondi hetkeseisust, senistest 
renoveerimistulemustest, vajalikest investeeringutest ning riiklikest 
meetmetest hoonete rekonstrueerimise toetamiseks. Lähima kümne aasta jooksul 
on eesmärk renoveerida üle Eesti vähemalt 4000 kortermaja ning 11 000 
väikeelamut.

Peame oluliseks, et kava valmiks koostöös erinevate osapooltega ning 
arvestaks võimalikult laiapõhjalise tagasisidega. Seetõttu ootame Teie 
tähelepanekuid, ettepanekuid ja kommentaare renoveerimiskava kohta.

Renoveerimiskavaga saab tutvuda Kliimaministeeriumi kodulehel: 
<https://kliimaministeerium.ee/elukeskkond-ringmajandus/renoveerimine-ja-buildest/renoveerimiskava> 
https://kliimaministeerium.ee/elukeskkond-ringmajandus/renoveerimine-ja-buildest/renoveerimiskava

Tagasisidet ootame hiljemalt 12. juuniks 2026 aadressile 
<mailto:[email-masked]> 
[email-masked].

Riikliku renoveerimiskava esimene versioon koos avaliku konsultatsiooni 
tulemustega esitatakse Euroopa Komisjonile 2026. aasta juunis. Pärast teie 
ja komisjoni ettepanekute arvesse võtmist valmib kava lõplik versioon 2026. 
aasta detsembris.

Täname Teid ettepanekute ja koostöö eest.

Lugupidamisega,

Kaspar Alev

Kaspar Alev
Elamuinvesteeringute valdkonna juht | Ehitus- ja elukeskkonnaosakond
+372 524 2859 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee