Subject: LISA 29.09.2025 delta nr 2.1-3.1/1062-1 pöördumisele Aruküla alevikus
From: "Kristo Tamsalu" <[email-masked]>
To: "TRANSPORDIAMET" <[email-masked]>
Cc: Ivo Roosimägi <[email-masked]>
Date: Thu, 2 Oct 2025 15:16:14 +0300

Tere

29.09.2025 edastasime politsei poolt delta nr 2.1-3.1/1062-1 TRL vaatest
teavituse ühest probleemkohast Harjumaal Raasiku vallas Aruküla alevikus
Tallinna mnt 8 Aruküla COOP kaupluse juures  oleva liikluskorralduse kohta
(riigimaantee 11304). Tegime mõningad ettepanekud, kuna peatumist keelav
märk ilmselgelt ei ole seal mõjus ning võimalusel tuleks seal leida mõni
sobilikum lahendus peatumise piiramiseks.

30.09.2025 teostas politsei seal õhtusel tipptunnil järelevalvet selle
olukorra üle ning rikkujaid oli omajagu, kuid hetkel kehtiva märgistuse
osas on meil väike tähelepanek. Lisasin need piltlikult ka kaardile
(manuses): sinine X tähistab olemasolevat märki ning punane X puuduolevat
ja kuhu võimalusel tuleks märk juurde lisada.

Kui nüüd Aruküla alevikust tulla suunaga raudtee poole, siis vasakut kätt
kaupluse pool on peatumist keelav märk puudu, vastaspoolel paremat kätt on
olemas. Kui tulla raudtee poolt suunaga alevikku sisse on mõlemal pool
märgid olemas. Küll aga juhtisid osad kohalikud tähelepanu, et kui nüüd
tulla mööda Tamme tn (punase noolega) ja keerata vasakule kaupluse poole
või paremale raudtee poole, siis nemad „ei tea“, et seal on peatumise
keelu ala. Puudub ka kollane pidev joon. Põhimõtteliselt, kui
Transpordiametil muid häid ideid peatumise piiramiseks seal ei ole ja meie
pakutud plaan ei sobi, siis tuleks neid märke dubleerida, et ka Tamme tn
mööda tulijad ei saaks hakata ütlema, et nemad ei teadnud vms.

Lugupidamisega

Kristo Tamsalu

piirkonnapolitseinik

Ida-Harju politseijaoskond