Subject: Kaasamiskiri eelnõu 584 SE
From: "Raini Laide" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 26 Mar 2025 14:42:57 +0200

Eesti Advokatuur

Eesti Ajakirjanike Liit

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda

Eesti Linnade ja Valdade Liit

Eesti Meediaettevõtete Liit

Eesti Pangaliit

Eesti Tööandjate Keskliit

Finantsinspektsioon

MTÜ Korruptsioonivaba Eesti

Tartu Ülikooli õigusteaduskond

Õiguskantsleri Kantselei

Lugupeetud koostööpartner
26.03.2025 nr 1-1/15-584/1

Vabariigi Valitsuse algatatud tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest
teavitaja kaitse seaduse ja rahvusvahelise sanktsiooni seaduse täiendamise
seadus (liidu piiravate meetmete direktiiv) eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/bbcbaa80-6659-473a-ace5-4
88e5802ca73/tooalasest-euroopa-liidu-oiguse-rikkumisest-teavitaja-kaitse-s
eaduse-ja-rahvusvahelise-sanktsiooni-seaduse-taiendamise-seadus-liidu-piir
avate-meetmete-direktiiv/> 584 SE võeti Riigikogu menetlusse 25.02.2025 ja
eelnõu juhtivkomisjoniks on õiguskomisjon.

Eelnõu on seotud liidu piiravate meetmete direktiiviga (EL) 2024/1226.
Liikmesriikidel on kohustus direktiiv üle võtta hiljemalt 20.05.2025.
Seoses sellega laiendatakse tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest
teavitaja kaitse seaduses (TÕRTKS) sätestatud tegevusvaldkondade loetelu
liidu piiravate meetmetega ning tehnilise muudatusena lisatakse TÕRTKS-i
normitehniline märkus direktiivi ülevõtmise kohta. Samuti täpsustatakse
rahvusvahelise sanktsiooni seadust (RSanS) klausliga, mille kohaselt
laienevad teavitaja kaitset käsitlevad sätted ka rahvusvaheliste
sanktsioonide rikkumistest teavitamisele.

Eelnõu läbis Riigikogu täiskogus esimese 25.03.2025, muudatusettepanekute
esitamise tähtajaks määrati 08.04.2025 kell 17.00.

Pöördun teie poole õiguskomisjoni esimehe Andre Hanimägi palvel. Kui Teil
on täiendavaid ettepanekuid, mis jäävad eelnõu reguleerimisalasse, siis
palun esitage need komisjonile hiljemalt 08.04.2025 aadressil
[email-masked].  Eelnõu menetlusteabe ja -dokumentidega saab
tutvuda Riigikogu kodulehel eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/bbcbaa80-6659-473a-ace5-4
88e5802ca73/tooalasest-euroopa-liidu-oiguse-rikkumisest-teavitaja-kaitse-s
eaduse-ja-rahvusvahelise-sanktsiooni-seaduse-taiendamise-seadus-liidu-piir
avate-meetmete-direktiiv/> 584 SE kaardil.

Lugupidamisega

Raini Laide

Riigikogu Kantselei

õiguskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T: +372 631 6450

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee> www.riigikogu.ee

Raini Laide 631 6450, [email-masked]