Subject: Ukraina sõjapõgenike keeleõppeprojekt
From: "SiM info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 4 May 2026 11:07:39 +0300

Aitäh Teile pöördumise eest ning suur tänu senise töö eest Ukraina
sõjapõgenike inglise keele õpetamisel. Teie algatus on väga oluline
Ukraina sõjapõgenike toimetuleku ja tulevaste töövõimaluste seisukohalt
nii Eestis kui ka mujal.

Kahjuks ei ole Siseministeeriumil ega meie valitsemisalal selliseid
projektivahendeid, millega saaksime teie keeleõppeprojekti otseselt
rahaliselt toetada.

Saame aga suunata teid nende asutuste poole, kellel on lõimumise ja
keeleõppe valdkonnas suurem roll ning kelle kaudu võib avaneda sobivaid
rahastusvõimalusi, näiteks:

*	Kultuuriministeerium – tegeleb muu hulgas lõimumis- ja
kultuuripoliitikaga ning korraldab mitmesuguseid taotlusvoore, sh
lõimumist ja osalemisvõimalusi edendavate tegevuste toetamiseks. Soovitan
pöörduda Kultuuriministeeriumi poole, kirjeldades oma projekti ja seni
tehtud tegevusi, et nad saaksid hinnata, kas ja milliste meetmete kaudu
oleks võimalik teie algatust toetada (vaata lähemalt:
https://toetused.kul.ee/public/applications)
*	Integratsiooni Sihtasutuse lõimumistoetused – Integratsiooni
Sihtasutus korraldab regulaarselt taotlusvoore, sh „Lõimumist edendavad
kultuuri- ja sporditegevused“, mille eesmärk on erineva kultuuritaustaga
inimeste igapäevaste kontaktide ja kaasatuse suurendamine. Vastava meetme
kirjeldused ja teave taotlemise kohta leiate näiteks siit:
https://www.integratsioon.ee/taotlusvoor-loimumist-edendavad-kultuuri-ja-s
porditegevused-4
*	Välisministeerium – korraldab koos Eesti Rahvusvahelise
Arengukoostöö Keskusega (ESTDEV) taotlusvoore, mis on suunatud muu hulgas
Ukraina toetamisele ning hariduslike ja integratsiooniga seotud tegevuste
rahastamisele. Ülevaade arengukoostöö ja humanitaarabi toetuste taotlemise
põhimõtetest on leitav siin:
https://www.estdev.ee/et/toetuste-taotlemine

Vabandame, et me ei saa teid otseselt rahastusega aidata, kuid loodame, et
ülalnimetatud võimalused ja kontaktid aitavad teil leida sobivaid
rahastuskanaleid.

Lugupidamisega

Siseministeerium

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 27, 2026 12:02 PM
To: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Ukraina sõjapõgenike keeleõppeprojekt

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Lugupeetud Eesti Vabariigi Siseministeerium!

Loodame, et leiate aega meie pöördumine läbi lugeda.

Pöördume teie poole keeltekeskusest International Language Services OÜ.

Alates aastast 2022 , kui puhkes Venemaa täiemahuline sõda Ukraina vastu
ja Eestisse hakkasid saabuma esimesed põgenikud Ukrainast, oleme
korraldanud täiesti tasuta inglise keele kursuseid Eestis ajutise kaitse
saanud Ukraina sõjapõgenikele. Oleme eelistanud naisi, kes on põgenenud
Eestisse koos väikeste lastega, ning kelle tööleidmise võimalusi nii
Eestis kui mujal Euroopa Liidus piirab ebapiisav inglise keele oskus.
Lisaks aitab inglise keele oskus neil pärast sõda kõikjal, k.a. kodumaal,
tööd ja paremat rakendust leida. Kui paljud neist Eestisse jäävad, on
võimatu ennustada, mistõttu otsustasime inglise keele õpetamise kasuks.

ILS-i inglise keele kursused on olnud 100% põgenikele tasuta, ning seda on
võimaldanud valdavalt ühe eraisiku sponsorlus, kes on seda paljus teinud
solidaarsusele, mida ta tunneb oma pere saatuse tõttu 1940-ndatel
aastatel, kui Eestist tuli põgeneda. Ta on projekti toetanud 4 aastat,
ning lisaks oleme saanud väiksemaid annetusi teistelt asutustelt ja
üksikisikutelt. Sellest sügisest meie suurrahastaja projekti enam ei
toeta, mistõttu oleme valiku ees – kas projekt lõpetada või üritada leida
rahastust mujalt. Hetkel üritame rahastajaid siiski leida.

ILS-i keeleõppe projekti kirjeldused leiate meie kodulehelt. Ingliskeelne:
https://ilstallinn.ee/open-courses/e4r-2025-26/3171-2/ (eraldi link:
donate to English4Refugees) ja eestikeelne:
https://ilstallinn.ee/avatud-kursused/english4refugees/anneta-projektile-e
4r/ (eraldi link:Anneta projektile E4R)

Projekti kirjeldusest leiate ka projektijuhi Phil Marsdale’i suulise
tutvustuse ja tagasiside projektis osalejatelt.

Kui ülaltoodu on teie asutusele huvipakkuv, siis palun võtke meiega
kontakti. Oleme valmis iga hetk teile lisainfot ja -selgitusi jagama.
Oleksime tänulikud ka selle eest, kui oskate meid vastavate asutuste
/organisatsioonide poole suunata.

English 4Refugees on olnud algusest peale täies ulatuses eraisikute
algatusel ja toetusel põhinev projekt – riigilt me selle toetuseks abi ei
ole saanud (ega küsinud).

Ootame teiepoolset kontakti,

Lugupidamisega,

Kadri Agarmaa ja Phil Marsdale

ILS OÜ