Subject: Küsimus ZERKALO telesaade toimetusest (ETV+)
From: "Aleksandr Semjonov" <[email-masked]>
To: "press - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Aug 2026 11:30:30 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!
Kirjutan teile ERR-i telesaate „Zerkalo“ toimetusest.
Meil on praegu töös üks lugu, mis juhtus ühes Tallinna linnahaiglas. Ning
sooviksime saada teie kommentaari sele kohta.
Meie poole pöördus üks inimene, kes sattus kiirabiga EMO-sse. Seal jäeti
ta haiglas ööseks jälgimisele ning osutati tale ravi, pärast mida saadeti
ta koju.
Mõne aja pärast sai ta inkassolt arve tasumata haiglavisiidi eest. Meie
inimene väidab, et haiglas viibimise ajal ei teavitanud keegi teda tasu
maksmise vajadusest ning talle ei saadetud ka ühtegi vastavat teadet. Kui
ta haiglasse helistas, öeldi talle lihtsalt, et haiglal ei olnud tema
kontaktandmeid ning seetõttu oli neil lihtsam pöörduda inkasso poole.
Mehele tundub selline olukord kummaline ning oleme valmis temaga selles
osas nõustuma.
Haigla ise vastas meile niimoodi:

«Haigla infosüsteemist nähtub, et patsiendile on SMS-na kolm korda
saadetud meeldetuletus tasumata arvest. Haigla lähtub meeldetuletuse
saatmisel heauskselt nendest kontaktandmetest meie andmebaasis, mille
allikas või andja on patsient ise. Kõnealuse patsiendi e-kirja aadress
meie andmebaasis puudus. Suhtles patsient meie kõnekeskuse töötajaga ja
andis teada, et tema kontakttelefoni number on muutunud. Mis puudutab
patsiendiportaali, siis see ei ole ühendatud haigla infosüsteemiga ja
haigla sealt andmeid ei saa pärida».

See tähendab, et haiglal on mingi oma patsientide andmebaas, kuid
ajakohaseid kontaktandmeid ei ole neil võimalik kusagilt kontrollida.
Pöördusime kommentaari saamiseks Tervisekassa poole, kuid nemad ei osanud
selle kohta midagi konkreetset öelda.
Sooviksime teie käest teada, kuidas see protsess tegelikult toimib. Kas
tervishoiutöötajatel on õigus patsiendi kontaktandmeid küsida ja neile
ligi pääseda? Kas haiglal oleks võimalik olla ühendatud näiteks eesti.ee
portaaliga ning antud haigla kasutab lihtsalt mõnda vananenud süsteemi?
Või ongi tervishoiutöötajate ligipääs sellistele andmetele tegelikult
piiratud?
Paluksime teie kommentaari kaameraintervjuu vormis homme kl 13-17
vahemikus.
Tänan!
Lugupidamisega
Aleksandr Semjonov
toimetaja
58096803