Subject: Küsimus koostamisel oleva eelnõu osas
From: "Kristella Kukk" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Sep 2025 13:38:19 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Ühistranspordiosakonda on jõudnud info, et koostamisel on eelnõu, mis
puudutab suuresti ka ühistranspordi valdkonda ning joobe kontrollimist.
Töötaja joobe kontrollimise osas oli plaanis töötervishoiu ja tööohutuse
seadust täiendada juba 2022. aastal, kuid säte võeti Riigikogu
sotsiaalkomisjoni poolt enne teist lugemist eelnõust välja.
Sotsiaalkomisjoni istungi protokollidega tutvudes oli üheks põhjuseks
asjaolu, et mitmed tööandjad olid avaldanud muret, et planeeritud säte
tooks kaasa kohustuse omanda tööandjatel taadeldud seadmeid ja vastavaid
inimesi kes hakkaks kontrolliga tegelema. Varasemalt oli planeeritud
muudatuseks järgnev:

„11) paragrahvi 13 täiendatakse lõigetega 3 ja 4 järgmises sõnastuses:

„(3) Töötaja alkoholi-, narkootilises või toksilises joobes või
psühhotroopse aine mõju all olemist võib tööandja kontrollida põhjendatud
kahtluse korral. Kui töötaja tööülesanded hõlmavad suurema ohu allika
valitsemist, ei pea tööandjal töötaja kontrollimiseks olema põhjendatud
kahtlust. Kontrollimise juures tohib olla vaid isik, kes kontrollimist
läbi viib.

(4) Tööandjal on õigus töödelda töötaja terviseandmeid ulatuses, mis on
vajalik töötaja alkoholi-, narkootilises või toksilises joobes või
psühhotroopse aine mõju all olemise kontrollimiseks.“

Saan aru, et uude eelnõusse planeeritakse § 13 lõigete 3 ja 4 täiendamine
varasemas sõnastuses sisse tuua?

Märgin, et meie valdkonna jaoks on kesksel kohal küsimus, mis puudutab
bussides olevaid alkolukke. Uue korra järgi kaoks võimalus kasutada
bussijuhtide kontrolliks alkolukke, kuna need ei vastaks uutele nõuetele.
Selle võimaluse kaotamine tooks kaasa palju probleeme, kuna busside
hangetes on sees samuti alkolukkude nõue ning tundub ebamõistlik, et
bussijuhte hakkaks ennetavalt kontrollima politsei või meditsiinitöötaja.

Heade soovidega

Kristella Kukk
Nõunik | Ühistranspordi osakond
56 7678 94|  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium| Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn |
<http://www.agri.ee> www.agri.ee