Subject: FW: Vastus. Juhatuse liikmel puudub ligipääs ettevõtte andmetele infosüsteemis JVIS
From: "Roman Spasjuk" <[email-masked]>
To: "TTJA" <[email-masked]>
Date: Thu, 9 May 2024 11:04:41 +0300

Tere.

Vastavalt saadud juhistele edastan digitaalselt allkirjastatud volikirja 
JVIS infosüsteemi kasutamiseks.

Tervitades

Roman

Klienditoe keskuse tiimijuht

IKEA Eesti

Runikon Retail OÜ

Kangrumetsa tee 1, Kurna küla, Rae vald

75307 Harjumaa

Tel. +372 330 4000

 <http://www.ikea.ee/> www.IKEA.ee

Selles e-kirjas olev teave on konfidentsiaalne ja võib olla juriidiliselt 
kaitstud. See on mõeldud üksnes adressaadile.Teiste isikute juurdepääs 
sellele e-kirjale on keelatud. Kui te ei ole selle e-kirja adressaat, on 
selles kirjas oleva teabe avaldamine, kopeerimine, jagamine ning sellele 
teabele toetuv tegu või tegematajätmine keelatud ning võib olla 
seadusevastane.

Teatud juhtudel, kui kahtlusteks on piisavalt alust ning selleks, et tagada 
ettevõtte maine, konfidentsiaalsete andmete kaitse ning konkurentsi- jm 
seaduste järgimine, vältida võimalikke kuritegusid või töökohustuste 
rikkumist, süsteemidesse sissemurdmist, andmevargust, viirusi, ohtlikke 
veebilehekülgi ja pahavara, on ettevõttel õigus saada ligipääs sellele 
elektroonilisele teabevahetusele.

Privaatsuse tagamise kohta: Loe lähemalt selle kohta, kuidas me sinu 
isikuandmeid töötleme  <https://www.ikea.ee/et/privacy-policy> siit.

From: Reino Bürkland <[email-masked]>
Sent: reede, 12. aprill 2024 11:12
To: Roman Spasjuk <[email-masked]>
Subject: RE: Vastus. Juhatuse liikmel puudub ligipääs ettevõtte andmetele 
infosüsteemis JVIS

Kahjuks sellist võimalust ei ole, et volitatud töötaja saaks ise volitusi 
hallata. TTJA infosüsteemis saab volitusi hallata (lisada uusi ja eemaldada 
vanu) ainult Äriregistrisse kantud ettevõtte esindusõiguslik isik.

Volitus ise on vabas vormis. Oluline on edastada volitatava isiku nimi, 
isikukood ja volituse tähtaeg.

Lugupidamisega

Reino Bürkland
tehnikaosakonna ekspert
+372 6672173 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet
Endla tn 10a, 10122 Tallinn

From: Roman Spasjuk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, April 12, 2024 11:07 AM
To: Reino Bürkland <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vastus. Juhatuse liikmel puudub ligipääs ettevõtte andmetele 
infosüsteemis JVIS

Tere.

Tänan kiire vastuse eest.

Palun öelge, kas juhatuse liige saab anda volituse ühele isikule (n 
turujuhile) ja see isik saaks anda volitusi teistele töötajatele. Nii oleks 
meil vajadusel võimalik operatiivselt volitusi tagasi võtta ja uusi jagada, 
kui näiteks mõni volitatud isik töölt lahkub ja uus inimene tööle tuleb.

Kas oskate öelda, kas TTJA kodulehel on kusagil olemas ka volikirja näidised 
koos õiguste nimetustega või võib volitus olla koostatud vabas vormis ja 
digitaalselt allkirjastatud?

Tervitades

Roman

Klienditoe keskuse tiimijuht

IKEA Eesti

Runikon Retail OÜ

Kangrumetsa tee 1, Kurna küla, Rae vald

75307 Harjumaa

Tel. +372 330 4000

 <http://www.ikea.ee/> www.IKEA.ee

Selles e-kirjas olev teave on konfidentsiaalne ja võib olla juriidiliselt 
kaitstud. See on mõeldud üksnes adressaadile.Teiste isikute juurdepääs 
sellele e-kirjale on keelatud. Kui te ei ole selle e-kirja adressaat, on 
selles kirjas oleva teabe avaldamine, kopeerimine, jagamine ning sellele 
teabele toetuv tegu või tegematajätmine keelatud ning võib olla 
seadusevastane.

Teatud juhtudel, kui kahtlusteks on piisavalt alust ning selleks, et tagada 
ettevõtte maine, konfidentsiaalsete andmete kaitse ning konkurentsi- jm 
seaduste järgimine, vältida võimalikke kuritegusid või töökohustuste 
rikkumist, süsteemidesse sissemurdmist, andmevargust, viirusi, ohtlikke 
veebilehekülgi ja pahavara, on ettevõttel õigus saada ligipääs sellele 
elektroonilisele teabevahetusele.

Privaatsuse tagamise kohta: Loe lähemalt selle kohta, kuidas me sinu 
isikuandmeid töötleme  <https://www.ikea.ee/et/privacy-policy> siit.

From: Reino Bürkland <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: reede, 12. aprill 2024 10:38
To: Roman Spasjuk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vastus. Juhatuse liikmel puudub ligipääs ettevõtte andmetele 
infosüsteemis JVIS

You don't often get email from [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> . 
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is important

Tere,

probleem on selles, et see EU eID autentimismeetod tagastab Inga Filippova 
isikukoodi (mille järgi tehakse päringuid ka Äriregistrisse) ilma 
sidekriipsuta:

Aga äriregistris on tema isikukood sidekriipsuga. Seetõttu ei saa ta 
automaatseid ettevõtja õiguseid Äriregistrist – isikukood ei vasta 1:1.

Tema Runikon Retail OÜ volitus on antud käsitsi, kuid kahjuks on selline 
volitamine võimalik ainult „edasi volitamise õiguseta“.

Antud olukorras oleks lahendus, kui edastate juhatuse liikme volikirjad 
teiste töötajate kohta ja me lisame need volitused ise. Samuti püüan uurida 
Riigi Infosüsteemide Ametilt, kes vastutab EU eID lahenduse eest, et 
millisel kujul nemad Läti kodaniku isikukoode saavad.

Lugupidamisega

Reino Bürkland
tehnikaosakonna ekspert
+372 6672173 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet
Endla tn 10a, 10122 Tallinn

From: Roman Spasjuk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, April 12, 2024 10:22 AM
To: Reino Bürkland <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vastus. Juhatuse liikmel puudub ligipääs ettevõtte andmetele 
infosüsteemis JVIS

Tere.

Pöördun taas sama teemaga Teie poole. Kuna juhatuse liige on täna Eestis, 
siis meil õnnestus saada vastused Teie poolt esitatud küsimustele.

Juhatuse liige on autentimiseks kasutanud EU eID meetodit.

Edastan ka tema dokumentidest tehtud pildi:

Vastavalt JVIS kasutusjuhendile peab „Isikud“ alammenüüs olema link 
„Volitused“:

Kui me portaali sisse saime, siis seal on nüüd esindatavate listis Runikon 
Retail OÜ olemas, kuid isikute menüüs ei ole sellist rida nagu „Volitused“. 
Siin on töölaua kuvatõmmis:

Kas oskate öelda, milles võiks probleem olla?

Kuna juhatuse liige on täna majas veel mõnda aega, siis oleksin Teile väga 
tänulik, kui saaksite selle teemaga aidata tänase päeva jooksul. Saaksime 
siis kohe uuesti portaali siseneda ja vaadata täiendavaid andmeid.

Lugupidamisega

Roman

Klienditoe keskuse tiimijuht

IKEA Eesti

Runikon Retail OÜ

Kangrumetsa tee 1, Kurna küla, Rae vald

75307 Harjumaa

Tel. +372 330 4000

 <http://www.ikea.ee/> www.IKEA.ee

Selles e-kirjas olev teave on konfidentsiaalne ja võib olla juriidiliselt 
kaitstud. See on mõeldud üksnes adressaadile.Teiste isikute juurdepääs 
sellele e-kirjale on keelatud. Kui te ei ole selle e-kirja adressaat, on 
selles kirjas oleva teabe avaldamine, kopeerimine, jagamine ning sellele 
teabele toetuv tegu või tegematajätmine keelatud ning võib olla 
seadusevastane.

Teatud juhtudel, kui kahtlusteks on piisavalt alust ning selleks, et tagada 
ettevõtte maine, konfidentsiaalsete andmete kaitse ning konkurentsi- jm 
seaduste järgimine, vältida võimalikke kuritegusid või töökohustuste 
rikkumist, süsteemidesse sissemurdmist, andmevargust, viirusi, ohtlikke 
veebilehekülgi ja pahavara, on ettevõttel õigus saada ligipääs sellele 
elektroonilisele teabevahetusele.

Privaatsuse tagamise kohta: Loe lähemalt selle kohta, kuidas me sinu 
isikuandmeid töötleme  <https://www.ikea.ee/et/privacy-policy> siit.

From: Reino Bürkland <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: esmaspäev, 15. jaanuar 2024 15:51
To: Roman Spasjuk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vastus. Juhatuse liikmel puudub ligipääs ettevõtte andmetele 
infosüsteemis JVIS

You don't often get email from  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked].  <https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> 
Learn why this is important

Tere,

Sattusime juhatuse liikme andmetega paraja probleemi otsa. Nimelt on ÄR-s 
Inga Filipova isikukoodiks 061280-14653, aga peale TTJA infosüsteemi 
autentimist on tema isikukood 06128014653 (ilma sidekriipsuta). Seetõttu on 
infosüsteemide arusaama järgi 2 erineva isikuga ja seetõttu automaatset 
volitust juhatuse liikmele ei tulnud. Kas saaksite täpsustada, millist 
autentimisviisi juhatuse liige siit kasutas:

Millisel kujul on juhatuse liikmel e-residendi isikukood digi-ID-l.

Lugupidamisega

Reino Bürkland
tehnikaosakonna ekspert
+372 6672173 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet
Endla tn 10a, 10122 Tallinn

Tere.

Pöördun Teie poole Runikon Retail OÜ (IKEA Eesti) nimel järgmise murega. 
Vastavalt Teie kodulehel olevale infole on ettevõtete juhatuste liikmetel 
infosüsteemis JVIS automaatne ligipääs endaga seotud ettevõtete andmete 
vaatamiseks ja ettevõtte nimel volituste lisamiseks.

Runikon Retail OÜ juhatuse liikmel (Inga Filipova, isikukood residendiriigis 
061280-14653, omab Eesti e-residentsust) on TTJA infosüsteemis JVIS ainult 
kodaniku roll. Palume infot, kas ja kuidas oleks võimalik talle tekitada 
ettevõtte (Runikon Retail OÜ) esindaja roll, et ta saaks lisada volitusi 
Eestis toimetavatele töötajatele?

Lugupidamisega

Roman

Klienditoe keskuse tiimijuht

IKEA Eesti

Runikon Retail OÜ

Kangrumetsa tee 1, Kurna küla, Rae vald

75307 Harjumaa

Tel. +372 330 4000

 <http://www.ikea.ee/> www.IKEA.ee