Subject: Fwd: Platvormtõstuk ja päästeamet
From: "Almar Nuuma" <[email-masked]>
To: "Heli Lepp" <[email-masked]>
Date: Fri, 6 Jun 2025 15:31:38 +0300

Tere
Palun saata tööülesanne läbi DHS-i täitmiseks Marek Kärsinile.

Parimat

Almar Nuuma

Sent from my iPhone

Begin forwarded message:

From: Mari Puuram <[email-masked]>
Date: 6. June 2025 at 12:11:01 EEST
To: Almar Nuuma <[email-masked]>
Subject: FW: Platvormtõstuk ja päästeamet

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere Almar

Eesti Puuetega Inimeste Kojani on jõudnud pöördumine, kus 9. korruselisse 
kortermajja (Mõisavahe 34) ei ole Päästeameti esindaja sõnul trepitõstuki 
paigaldamine võimalik.

Taotlejal Erki Altmal on varasem kogemus, kus Päästeamet on lubanud taolise 
tõstuki paigaldamist samaväärses olukorras. Platvormtõstuki paigaldamine 
aitab oluliselt kaasa inimese iseseisvusele ning vähendab kõrvalabi 
vajadust. Häid praktikaid on nii Tallinnas, kui mujal.

Dokumendis Arhiiv 2016 on näha ka varasem selgesõnaline põhjendus, et 
evakuatsioon ei halvene, kuna hoones puudub ühtne tulekahju signalisatsiooni 
süsteem (mida ei nõuta) ja ei ole võimalik tekkida üheaegset evakuatsiooni.

Palume Teil käsitleda teemat inimese iseseisvuse aspektist võttes arvesse ka 
varasemat põhjendust ning võimaldada inimesele iseseisev ligipääs. 
Väljapoole trepikoda lifti paigaldamine on tunduvalt ressursimahukam, kuid 
nimetatud tõstuki jaoks on inimesel endal vahendid olemas.

Ootame teie peatset vastust!

Parimate soovidega

Mari Puuram

Mari Puuram

Ligipääsetavuse nõunik | Eesti Puuetega Inimeste Koda

Accessibility policy officer | Estonian Chamber of People with Disabilities

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 5401 0437

 <https://www.epikoda.ee/>

 <https://www.epikoda.ee/>   <https://www.facebook.com/EPIKoda/>

 <https://www.facebook.com/EPIKoda/>

                                                       <https://www.epikoda.ee/uudiskiri> 
Liitu Eesti Puuetega Inimeste Koja uudiskirjaga!

From: Erki Altma <[email-masked]>
Sent: Friday, June 6, 2025 10:49 AM
To: Mari Puuram <[email-masked]>
Subject: Platvormtõstuk ja päästeamet

Tere!
Suur aitäh meeldiva telefonikõne eest ja selle eest, et oled valmis aitama 
olukorra selgitamisel.

Saadan Teile kirjavahetuse Mõisavahe 34 korteriühistu ja  Lõuna 
päästekeskuse ohutusjärelevalve bürooga.

Mõisavahe 34 korteriühistu kiri
PÄRING: invatõstuki paigaldamise kooskõlastus – Mõisavahe 34, Tartu
Korteriühistu Mõisavahe 34 planeerib invatõstuki (mudel: Delta) paigaldamist 
trepikotta eesmärgiga tagada ratastooli kasutajale turvaline ja iseseisev 
juurdepääs enda kodule.
Tõstuki paigaldab selleks koolitatud Teresa Liftid OÜ spetsialist. 
Küsimustes tõstuki kohta vastab Teresa Liftid OÜ tehnik Jürgen Köök tel.: 
+372 53441393  [e-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ]
Kavandatav lahendus toetab puuetega inimeste õigusi vastavalt ÜRO puuetega 
inimeste õiguste konventsioonile, mis on Eesti Vabariigis ratifitseeritud 
30. mail 2012
Tõstuk paigaldatakse trepi kõrvale. Kui see ei ole kasutuses (puhkeasendis), 
jääb evakuatsiooniteele 1266 mm vaba ruumi. Oleme lisanud kirjale 
tööjoonise.
Palume teie hinnangut ja kinnitust järgmistes küsimustes:

*	Kas kavandatav paigaldus vastab tuleohutusnõuetele?
*	Kas evakuatsioonitee jääv laius on piisav?
*	Kas on veel täiendavaid nõudeid või asjaolusid, millega peaksime enne 
paigaldust arvestama?

Soovime olla kindlad, et paigaldus vastab Päästeameti kehtestatud nõuetele.

Lisatud:
TERESA LIFTID OÜ koostatud tööjoonis

VASTUS ohutusjärelevalve büroo
Tere!
Mõisavahe 34, Tartu linn on tegemist üheksa korruselise hoonega ning 
trepikojad on ühe väljapääsuga.
Vastavalt siseministri 30.03.2017. a määruse nr 17 „Ehitisele esitatavad 
tuleohutusnõuded ”  § 47 lg 1 punkti 1 kohaselt peab evakuatsioonitee laius 
üldjuhul olema vähemalt 1200 millimeetrit ja lõige 2 selgitab, et 
evakuatsioonitee laiuse arvestamisel võetakse arvesse ka evakuatsiooniteel 
olevaid avatäiteid või muid teed kitsendada võivaid püsivalt kinnitatud 
elemente ja nende mõõtmeid.
Teie poolt esitatud joonisel on näha, et invatõstuki kasutamisel kitseneb 
evakuatsioonitee laius, mis ei vasta eelpool nimetatud nõuetele.
Lähtuvalt sellele ei ole võimalik paigaldada antud trepikotta seda tõstukit, 
kuna evakuatsioon ja evakueerumine on raskendatud, samuti võib see piirata 
päästetööde läbi viimist. Teadaolevalt on invalifte paigaldatud ka 
väljaspool hoone trepikoda.

Lisad:
päästeameti vastus 2016
TERESA LIFTID OÜ koostatud tööjoonis

Lugupidamisega,
Erki Altma