Subject: FW: Raasiku vald Teemeistri tee JJT
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Sep 2025 07:57:24 +0300

Tere,

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Arvo Vahtra <[email-masked]>
Sent: Wednesday, September 3, 2025 5:37 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Vs: Raasiku vald Teemeistri tee JJT

Tere!

Saadan parandatud ja täiendatud Teemeistri tee JJT projekti uuesti
kooskõlastusse. Lisan ka märkuste lehe koos selgituste ja vastustega.

<https://tinterprojektee-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/arvo_tinterproje
kt_ee/EWO5_NdiePtMmgkilt_AhP0BbO_Qrm1E0HMxfMlufo2uag?e=Gl2Nvz>
1625TP_Teemeistritee.zip

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

5116931

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 1. september 2025 11:15
Adressaat: Arvo Vahtra <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Raasiku vald Teemeistri tee JJT

Tere.

Maade eksperdi arvamus on, et IKÕ plaanil tabelis tehtud täpsustusest
piisab.

Riigitee alusele maale (Teemeistri 4 kinnistu poolsesse serva) palume
asfaltkattega riba mitte projekteerida. Kergliiklustee ja kinnistu vahele
näha ette murukate (analoogselt naaberkinnistutega).

Äärekiviga lahendus ei ole asjakohane. Palume näha ette ristlõige ilma
äärekivideta (analoogselt ülejäänud lahendusega). Vajadusel saab näha
äärekivi ette vaid kinnistu piirile (mitte riigitee alusele maale).

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, August 28, 2025 4:10 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Raasiku vald Teemeistri tee JJT

Tere!

Saadan IKÕ plaani mururesti küsimuse lahendamiseks. Lisasin teise
versiooni ka kus olen tekstiosa täiendanud.

Arvo Vahtra

Saatja: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: teisipäev, 19. august 2025 16:17
Adressaat: Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: FW: Raasiku vald Teemeistri tee JJT

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud projekti täiendamiseks.

1.	Teemeistri 4 likvideeritava (hoone ukse ees) mahasõidu asukohas on
ette nähtud alla lastud äärekivi, kaablikaitse, vertikaalplaneering
katkendlik. Vist on ununenud varasemast lahendusest?
2.	Jalgratta-ja jalgtee ristumisel  tänavatega/nahasõitudega on
joonisel kujutatud erineva arvväärtusega nähtavuskolmnurgad (3x6m,  4x8m,
6x12m).  Millest on arvväärtuste määramisel lähtutud? Seletuskirjas on
viidatud, et hoovidest väljasõitudele   on kohaldatud nähtavuskolmnurgad
parameetritega Lkl vähemalt 5m ja Lauto vähemalt 2m, mis on sobiv (normid
joonis 30). Palun joonisel kujutadagi selliste mõõtudega
nähtavuskolmnurgad.  Mõõtude 6x12m päritolu jääb hetkel selgusetuks.
3.	Joonistel peaks riigi omandis olev maa eristuma Teemeistri 4
kinnistust. Üks võimalus on riigi omandis olevale maaribale näha ette
asfaldist eristuv kate.
4.	Pöördekoridori järgi on Teemeistri 4 mahasõidu laius  7.5m veidi
üle dimensioneeritud, saaks vähendada.
5.	Mahasõitude pikikalle peab olema suunatud riigiteest eemale
üldjuhul. Teemeistri 4 ja 6 mahasõitude vertikaalplaneering vajab
täiendamist (sh pikikalde suund muutub kolm korda?).
6.	Vahemikus PK 1+00 kuni 1+80 vajab ohutusriba vertikaalplaneering
täiendamist (kohati katkeb lahendus ära, kohati ebatäpne, kohati puudub
nõva, lisada riigitee olemasolev vertikaalplaneering.).
7.	Miks on PK 1+60-1+80 jalgratta- ja jalgteele projekteeritud
äärekivi riigitee poolsesse külge. Äärekivi  asemele kavandada teepeenar.
Äärekivi (mahasõidul) takistab sademevete ärajuhtimist riigiteelt, mis ei
ole sobiv lahendus.
8.	Ohutusriba/haljasriba põikkalde suund peab läbivalt olema
riigiteest eemale.
9.	IKÕ plaanil vajab täpsustamist  asjaolu, et mururestkaev RK-1 jääb
KOV omandisse ja hooldamisele. Täiendada IKÕ plaanil tabelis Pos 8 teksti
„sademeveetoru  ja mururestkaev“. P.S. Kuna maade ekspert hetkel puhkab,
saan temalt täienduse sobivusele kinnituse järgmisel nädalal.
10.	Ei leia joonistel liiklusmärke ja katte märgistust – vist kihid
kinni.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, August 7, 2025 4:50 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Raasiku vald Teemeistri tee JJT

Tere!

Saadan kooskõlastusse täiendatud ja parandatud projekti. Teemeistri tee 4
teine juurdepääs sai nihutatud olemasoleva aiavärava ette, kuna ettevõtte
juhataja sõnul on neil tulevikus plaanis kavandada ringtee ümber hoone
ning see on ka päästeauto võimalik sissepääs või väljasõit olenevalt
kummalt poolt hoonele lähenetakse.

<https://tinterprojektee-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/arvo_tinterproje
kt_ee/EfFM6v4HpQRDgxPXGVlonusBZI3UtvYlL4to_DfiskNvow?e=FpsARb>
1625TP_Teemeistritee.zip

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

5116931

Saatja: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 24. juuli 2025 14:20
Adressaat: Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: RE: Raasiku vald Teemeistri tee JJT

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud:

1.	T-11318 km 0,01-0,35  lõigule projekteeritud JJT valgustusklass on
sellel tänavale valitud õige  -P6 , saab kasutada väikese võimsusega
valgusteid 6,9W – lahendus sobib.

Ettepanek :Ületuskohale ei ole vajalik ÜKR erivalgusteid projekteerida,
kuna siin ei ole pimedal ajal sõidutee ületajaid vähemalt 10 in/h  ja
liiklus on ka väike 120 autot ööpäevas.

Transpordiamet ei luba sellisena ainult  ÜKR erivalgustustust rajada, vaid
tuleb ka valgustatud erivalgustusega ületuskohale paigaldada 1 sõidutee
valgustusmast  enne ja pärast ületuskohata .

Sellest tulenevalt on minu ettepanek ületuskohale ÜKR erivalgusteid mitte
projekteerida.

2.	Kaabel ristumisel truubiga kindlas kõneviisis, mitte „vajadusel“.
(Ei ole mõtet sügavustesse kaevuda ja pärast jälle JJT üles ehitada, ka
uus truup seal ju.)

3.	Teemeistri tee 4 kinnistule on ette nähtud 3 mahasõitu. Üldine
põhimõte on, et kergliiklusteel konfliktpunktide (sh ristumine
mahasõitudega) vähendamiseks rekonstrueeritakse reaalselt kasutuses olevad
mahasõidud. Kuna üks mahasõitudest on kasutusest väljas (ei kajastu ka
Teeregistris) tuleb see mahasõit likvideerida. Kinnistu siseselt on
hoonele juurdepääs jätkuvalt tagatud, võimalik on teha kõiki manöövreid sh
tagasipööret.

4.	Teemeistri tee 4 mahasõidu (mille laius on 7m) laiuse sobivuse
hindamiseks palun pange joonisele sõiduki pöördetrajektoor peale.
5.	Palun käsitleda projektis nähtavuste teemat (sh kergliiklustee
ristumine riigiteega, ristumine mahasõitudega), lisada normide kohased
nähtavuskolmnurgad. Vajadusel näha ette meetmed nähtavuse tagamiseks.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, July 22, 2025 12:46 PM
To: Maanteeameti klienditugi < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Raasiku vald Teemeistri tee JJT

Tere.

Saadan kooskõlastusse Raasiku vallas Raasiku alevikus Teemeistri tee
jalgratta- ja jalgtee projekti.

Projekti materjalid laaditud allolevale lingile.

<https://tinterprojektee-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/arvo_tinterproje
kt_ee/Efe3TjuC7XFMg7WdrCg7kNYB4H6_e9f8dku2sj3O9Qbf5g?e=hbSjuJ>
1625TP_Teemeistritee.zip

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

5116931