Subject: Ettepanek avaliku sektori kontaktandmete täiendamiseks puhkuseinfo ja võimalusel ka asendajaga
From: "Andrus Kaldalu" <[email-masked]>
To: "Karin Madisson - RAM" <[email-masked]>
Cc: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Fri, 31 Jul 2026 11:55:41 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Karin!

Esitan ettepaneku parandada avaliku sektori asutuste ning riigi osalusega
ettevõtete kontaktandmete kasutatavust, lisades veebilehtedel töötajate
kontaktide juurde puhkuseaja ning võimalusel ka asendaja nime. Tegemist on
väikese muudatusega, mis aitaks oluliselt parandada avaliku halduse ja
koostöö efektiivsust.

Probleem puudutab nii ettevõtteid, teisi avaliku sektori organisatsioone
kui ka tavakodanikke. Tegelen oma töös Ülemiste City piirkonna
arendamisega ning suhtlen igapäevaselt Tallinna linna,
Kliimaministeeriumi, RB Estonia, Tallinna Lennujaama ja teiste asutuste
spetsialistidega. Sageli on tegemist konkreetsete teemade eest vastutavate
inimestega, keda ei ole võimalik lihtsalt teise töötajaga asendada.

Suveperioodil - ligikaudu kolm kuud - puudub sageli info selle kohta, kas
inimene on tööl või puhkusel. Sama probleem esineb väiksemas mahus
talvepuhkuste ja teiste koolivaheaegade ajal. Automaatvastuse saamiseks
tuleb kõigepealt kiri saata ning telefonitsi alustab vestlus sageli
küsimusega, kas inimene üldse töötab.

Tulemuseks on tööde tarbetu seiskumine, asjatu ajakulu ning puhkusel
viibivate inimeste häirimine. Kui puhkuseinfo oleks kontakti juures
nähtav, saaks pöörduda kohe õige inimese poole või oma tegevusi paremini
ajastada. Sellest võidaksid nii ettevõtted, avaliku sektori partnerid kui
ka tavakodanikud. Suurem efektiivsus loob võimaluse ka kulude kokkuhoiuks.

Lahendus on olemas ja lihtne. Vähemalt viis Eesti omavalitsust kasutavad
seda juba täna. Näiteks Rae vald avaldab oma kontaktide lehel iga töötaja
puhkuseaja ja asendaja. Sarnaselt toimivad Rõuge, Järva, Jõhvi ja Valga
vald; Tartu vald avaldab puhkuseaja ilma asendajata. Tehniliselt tähendab
see vaid ühe lisavälja kuvamist kontaktikaardil, kusjuures puhkusegraafik
on personaliarvestuses niikuinii olemas.

Palun kaaluda kahte sammu:

1.	lisada puhkuse ning võimalusel ka asendaja väli riigi
veebiplatvormile, mida kasutavad ministeeriumid ja ametid;
2.	soovitada sama praktikat riigi osalusega äriühingutele ning
kõigile kohalikele omavalitsustele.

Kahe võimaliku vastuväite kohta. Isikuandmete kaitse ei ole siin
takistuseks, sest avaldataks üksnes ametikohustuste täitmise seisukohalt
vajalik info - kas inimene on puhkusel ja kes teda asendab -, mitte
puhkuse sisu või asukoht. Sisuliselt on sama teave juba praegu kättesaadav
automaatvastuste kaudu. Samuti on halduskoormus marginaalne, sest puhkuse
kinnitamisel tuleb lisada vaid üks täiendav väli kontaktikaardile. Kui
selline lahendus toimib väikestes ja piiratud ressurssidega
omavalitsustes, peaks see olema jõukohane ka riigiasutustele ja
suurematele organisatsioonidele.

Olen valmis oma ettepanekut vajadusel täpsemalt selgitama.

Lugupidamisega

Andrus Kaldalu
509 1007
[email-masked]