Subject: FW: Vastus teabenõudele
From: "Kristiina Tilk" <[email-masked]>
To: "info transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Fri, 25 Oct 2024 11:38:00 +0300

Tere!

Kuna tegemist ei ole ajakirjaniku ega meediapäringuga, vaid pahase 
tavakodanikuga, siis suunan teile edasi.

Head

Kristiina Tilk
Kommunikatsiooniekspert

+372 5698 1468
Kommunikatsiooniosakond

www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee/>

From: Urmas Kirsipuu <[email-masked]>
Sent: Friday, October 25, 2024 11:32 AM
To: Kristiina Tilk <[email-masked]>
Subject: Re: Vastus teabenõudele

Tere.

Jah, ma olen nõus, et kuskilt maalt peab piirama, kuid selline pikkus on 
seal põhjendamatu, seda enam, et selline lahendus ei võimalda täita LS 
nõudeid(sõiduk peab paiknema esimese reas), samuti tekitatakse olukord, kus 
möödumist aeglasemast sõidukist keelatakse. Liikluse korraldamise aluseks on 
LS ja liikluse korraldamisel peab olema täidetud tingimus, et sõidukijuht 
saaks LS nõudeid täita. Praegu selline võimalus puudub, ehk siis teisest 
reast esimesse ei ole võimalik naasta. Teine teema on ummikud, mille puhul 
juhtidel puudub legaalne võimalus sõidurada vahetada. Kogemused on head 
asjad, kui need tuginevad faktidel ja arvutustel, praegune lahendus on 
tagajärg kehvale planeeringule ning isiklikult arvan, et tegemist on 
Standardi poolt tekitatud kitsendusega(joonimine), mitte TA teadliku 
otsusega. Palun saata töögrupi otsuste väljavõte ja otsuste aluseks olnud 
arvutuste ja mõõtmiste tulemused.

urmas

On 25. Oct 2024, at 10:54, Kristiina Tilk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere!

Tõsi on, et arvutusi ei ole tehtud, kuid arvestades kahe põhimaantee nii 
ööpäevase keskmist kui ka tipptundide liiklussagedust, Jüri ringristmiku 
liiklusohutuse aspekti ja asjaolu, et Jüri olemasoleva liiklussõlme 
läbilaskvus on ammendunud, on Transpordiamet tuginedes oma kogemusele 
seisukohal, et antud juhul on tegemist põhjendatud 
liikluskorralduslahendusega, mis tagab parema liiklusohutuse Jüri 
ringristmiku piirkonnas. Sõiduradade eraldus koos kõnealuse lahendusega on 
eelnevalt Transpordiameti liiklusohtlike kohtade töögrupis saanud 
heakskiidu. Põhjus, miks see jõudis töögruppi on asjaolu, et ringristmiku 
piirkonnas juhtub palju liiklusõnnetusi, valdavas osas tagant otsasõidud. 
Tuli leida kiiremaid meetmeid, kuidas seal liiklusohutust suurendada. Sama 
otsuse raames rajati sõiduradade vahele eraldav punane ala/saar ning 
ringristmiku kahes kohas viidi kaks sõidurada kokku üheks sõidurajaks – et 
ringile siseneja Tallinna ringteelt saaks jälgida vaid ühel sõidurajal 
asuvaid liiklejaid/sõidukeid. Eelnevale tuginedes, leiame et rajatud 
lahendused on liiklusohutust suurendavad, ega oma kuidagi negatiivset mõju – 
muuhulgas on liiklejad selle omaks võtnud ja harjunud.  Transpordiametil 
puudub negatiivne tagasiside liiklejate poolt.

Head

Kristiina Tilk
Kommunikatsiooniekspert

+372 5698 1468
Kommunikatsiooniosakond

www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee/>

From: Urmas Kirsipuu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, October 24, 2024 4:12 PM
To: Kristiina Tilk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Vastus teabenõudele

Tere.

Tänud vastuse eest.

Selline kitsendamine on põhjendamatu, LS sellist piirangut ei sätesta, seda 
enam, et antud teel on reavahetus vähemalt 150m keelatud, sellise 
pikkusejuures jõuab autojuht piisavalt oma tegevusi kontrollida ning 
vajadusel ka rida vahetada, kui ees on näiteks aeglasem juht. Sellise 
põhjenduse aluseks peavad olema arvutused, mis õigustaks sellise piirangu 
kehtestamist. Kas teil on arvutused olemas, mis tõestavad sellise piirangu 
kehtestamist?

urmas

On 24. Oct 2024, at 14:47, Kristiina Tilk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere!

Vabandan, et vastus nii pikalt viibis. Palun saatke pressipäringud edaspidi 
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Teie küsimusele vastab Transpordiameti teehoiuteenistuse põhja osakonna 
juhataja Viktor Kisseljov: Ringristmiku eel on sõiduread eraldatud, et 
välistada viimase hetke reavahetusi, vältimaks liiklusohtlikke olukordi ja 
liiklusõnnetustesse sattumise riski. Tagumiste liiklejate jaoks võivad 
reavahetused tulla ootamatult: neile ei jõuta õigel ajal reageerida ja 
õnnetused võivad kergelt juhtuda. Seda eriti tipptundidel, mil 
liiklussagedus ringristmiku juures väga suur ning palju liiklejaid ringile 
suubumas. Liiklejatel on võimalus valida õige sõidurada juba ringristmiku 
eel või kui valiti vale rada, siis on neil võimalus ringristmikul õigesse 
ritta ümber reastuda vastavalt oma sihtpunktile.

Head

Kristiina Tilk
Kommunikatsiooniekspert

+372 5698 1468
Kommunikatsiooniosakond

www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee/>

-----Original Message-----

From: Urmas Kirsipuu < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>

Sent: Tuesday, August 27, 2024 10:02 AM

To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Subject: Teabenõue

Tere.

Mis põhjusel on Tallinna ringteel Tartu mnt ringristmikul enne ritsmikku 
keelatud sõiduraja vahetus?

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.