Subject: Re: FW: FW: FW: Saaremaa 330kV liini arvamuse avaldus
From: Üllar Jõgi <[email-masked]>
To: "Monika Korolkov - MKM" <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Mon, 6 Jul 2026 12:29:57 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan veelkord kirjavahetuse kui arvamuse avalduse Eesti-Läti 4. 
elektriühenduse riigi eriplaneeringu avaliku väljapaneku raames.

Head
Üllar Jõgi

Kontakt Monika Korolkov - MKM (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 25. märts 2025 kell 
14:54:

Tere

Täname kirja eest.

Täpsustame, et kaitsevööndi ulatuses raadamise all ei ole silmas peetud 
raadamist kogu vööndi ulatuses, vaid vastavalt sellele, kui palju on vajalik 
liini ohutuse, sh hooldamise tagamiseks.

Nõustume ja kinnitame, et planeeringu koostamise korraldaja, käesoleval 
juhul Majandus- ja

Kommunikatsiooniministeerium, peab tagama planeeringu ja seal kavandatava 
õiguspärasuse.

Heade soovidega

Monika Korolkov
nõunik
Ruumilise planeerimise osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5884 7055

From: Üllar Jõgi < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, March 7, 2025 5:16 PM
To: Monika Korolkov - MKM < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Re: FW: FW: Saaremaa 330kV liini arvamuse avaldus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Ma tänan vastuse eest. Siiski juhiksin tähelepanu, et MKM kui 330kV liini 
planeeringu koostamise korraldaja peab iseseisvalt veenduma, kas plaanitavad 
tegevused on seadusega kooskõlas. Minu hinnangul praegu liinikoridori 
raadamine kaitsevööndi ulatuses EhS §70 lg2 p5 sätetega kooskõlas ei ole, 
kuna antud sätte kohaselt on sellist taimestikku (ka puistu on taimestik) 
maaomaniku tahte vastaselt likvideerida ei ole lubatud, mis liini kui 
ehitist ei ohusta. Kaitsevööndi ulatuses on küll ette nähtud teatud 
piirangud, aga need on reeglina seotud liini ohutusega. Tõsi küll, ka 
hoolduseks vajaliku ligipääsuga, aga ei ole usutav, et ligipääsemiseks on 
vaja kaitsevööndi laiust koridori.

Head

Üllar Jõgi

Kontakt Monika Korolkov - MKM (< <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>) kirjutas kuupäeval R, 7. märts 2025 kell 10:26:

Tere

Täname pöördumise eest.

Määrus  <https://www.riigiteataja.ee/akt/128062015004?leiaKehtiv> “Ehitise 
kaitsevööndi ulatus, kaitsevööndis tegutsemise kord ja kaitsevööndi 
tähistusele esitatavad nõuded”  on kehtestatud ehitusseadustiku (EhS) § 70 
lg 8 alusel. Teie poolt viidatud EhS § 70 lg 2 p 5 näeb ette, et 
kaitsevööndis ei tohi takistada kaitsevööndis asuva taimestiku või pinnase 
säilitamist seisundis, mis ei ohusta ehitist. EhS seletuskirja kohaselt on § 
70 lg 2 p 5 (samuti punktid 3-4) piirangud sätestatud peamisel ehitise 
hooldamise, seega ehitise toimimise tagamise huvides.

Selgitame, et kuna EhS ja selle alusel kehtestatud määruste väljatöötajaks 
ei ole Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, ei saa me anda täpsemaid 
tõlgendusi EhS mõistmiseks, küll on Teil võimalik  täpsemate selgituste 
saamiseks pöörduda Kliimaministeeriumi poole, kelle vastutusvaldkonda EhS ja 
selle alusel antud määruste väljatöötamine ja tõlgendamine kuulub.

Lisateave sh korduma kippuvad küsimused (KKK) on leitavad kodulehel 
<https://www.riigiplaneering.ee/riigi-eriplaneeringud/eesti-lati-neljas-elektriuhendus/koostoo-ja-kaasamine#asukohavalik> 
www.riigiplaneering.ee.

Parimate soovidega

Monika Korolkov
nõunik
Ruumilise planeerimise osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5884 7055

From: Üllar Jõgi < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, February 20, 2025 11:53 AM
To: Monika Korolkov - MKM < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Re: FW: Saaremaa 330kV liini arvamuse avaldus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Tänan vastuse eest. Kuidas on aga see määruse punkt kooskõlas seaduse 
punktiga, mille screenshoti lisan allapoole?

Head

Üllar Jõgi

Kontakt Monika Korolkov - MKM (< <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>) kirjutas kuupäeval N, 20. veebruar 2025 kell 10:53:

Tere

Täname pöördumise eest.

Raadamise kohta saate lisateavet kaitsevööndi määrusest 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/128062015004?leiaKehtiv> “Ehitise 
kaitsevööndi ulatus, kaitsevööndis tegutsemise kord ja kaitsevööndi 
tähistusele esitatavad nõuded” , mille  § 9 lg-le 5 vastavalt on 
kaitsevööndiga ehitise omanikul õigus kaitsevööndi korrashoiuks teha 
kaitsevööndiga hõlmatud metsamaa raadamist metsaseaduses sätestatud korras.

Lisaks reguleerib raadamist  <https://www.riigiteataja.ee/akt/119122024006> 
Metsaseaduse § 32.

Lisateave sh korduma kippuvad küsimused (KKK) ja kaasamiskoosolekute ajad on 
leitavad kodulehel 
<https://www.riigiplaneering.ee/riigi-eriplaneeringud/eesti-lati-neljas-elektriuhendus/koostoo-ja-kaasamine#asukohavalik> 
www.riigiplaneering.ee.

Heade soovidega

Monika Korolkov
nõunik
Ruumilise planeerimise osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5884 7055

Tere

From: Üllar Jõgi < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, February 6, 2025 9:36 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Saaremaa 330kV liini arvamuse avaldus

Tere

Vaatan läbi Saaremaa 330kV liini materjale. Minul on küsimus - palun esitage 
mulle seaduses või määruses see punkt, mille alusel on lubatud metsa 
raadamine kaitsevööndi ulatuses. Ehitusseadustik toob välja küll need 
tegevused, mis on kaitsevööndis lubatud ja mis keelatud tulenevalt ehitise 
ohutusest, aga ma ei leidnud seda kohta, mis räägib raadamisest.

Head

Üllar Jõgi