Subject: FW: Võsu alevikus Kooli tn 8 ristumiskoht
From: "Kristi Kuuse" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Tue, 1 Apr 2025 14:15:50 +0300

Tere Anne

Palun registreeri mulle tööülesanne ristumiskoha näidislahenduse 
väljastamiseks. Asukoht: riigitee nr 17181 Võsu-Vergi-Söeaugu km 1,61 (X: 
6606011.01, Y:611426.30); Kooli tn 8 kinnistu (katastritunnus 
92201:003:0020)

Deltas on eelnev töövoog EHR menetlus: 
https://delta.transpordiamet.ee/dhs/n/document/39f543af-734f-4f8e-a79a-8a02e09446f4

Parimat

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

From: Anar <[email-masked]>
Sent: Sunday, March 30, 2025 8:06 PM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]>
Subject: Re: Menetlus nr. 471744 / Menetlus nr. 7.1-2/25/1758-2

Tere

Sain telia poolse allkirjastatud faili.
Kas nii sobib?

parimat
Anar

17.03.2025 08:21 Kristi Kuuse kirjutas:

Tere

Vaatasin järgi, et Teie saadetud geoalusel on sidekaablid näha ainult Kooli 
tn 8 poolsel teeküljel.

Geoaluse mõõdistusala lõpeb natuke enne kinnistu piiri vastas teeküljel, 
seetõttu kontrollisin igaks juhuks ka maa-ameti kitsenduste kaardilt. 
Kaadril on lillad elektrikaablid ja punased sidekaablid. Teisel poolt teed 
näitab hetkel ainult elektrikaableid. Side näitab Kooli tn 8 poolses 
teeküljes.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Anar  <mailto:[email-masked]> <[email-masked]>
Sent: Sunday, March 16, 2025 6:42 PM
To: Kristi Kuuse  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Subject: Re: Menetlus nr. 471744 / Menetlus nr. 7.1-2/25/1758-2

Tere

Tänud info ja failide eest.
Kas te oskate öelda, kummal pool teed sidekaabel asub?
Hetkel ei tule kohe meeldegi et oleks kunagi meie maa pool kaablit 
paigaldatud. Ning tänu suurtele puudele ei oleks seal seda võimalik üldse 
tehagi.
Tean et teiselpool teed, mõned aastad tagasi, midagi tehti.

parimat, Anar

14.03.2025 16:57 Kristi Kuuse kirjutas:

Failid lisan nüüd ka ikka. 😊

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Kristi Kuuse
Sent: Friday, March 14, 2025 4:56 PM
To: 'Anar'  <mailto:[email-masked]> <[email-masked]>
Subject: RE: Menetlus nr. 471744 / Menetlus nr. 7.1-2/25/1758-2

Tere

Suur tänu. Kontrollisin geodeetiliselt alusplaanilt järgi: ristumiskoha 
asukohas ligikaudu kinnistu piiril paikneb side õhuliin (sellega korras), 
aga teemaal (92201:003:1740) paikneb veel üks sidetrass.

Sarnastes asukohtades (liiklussagedus madal, kiirused madalad), kus tee 
geomeetria võimaldab, saame väljastada näidislahendust, aga see eeldab 
peaaegu enamasti projekti koostamist ja side-ettevõttega eraldi ka 
kooskõlastamist. Teemaal paikneva sideehitise omanik on maa-ameti 
kitsenduste kaardi järgi Telia Eesti AS. Mõnel juhul on maaomanikud saanud 
Teliaga kokkuleppele, et näidislahendus on aktsepteeritav. Selleks tuleb 
Teil otse pöörduda sideehitise omaniku jutule ja täpsustada, kas nad 
aktsepteerivad näidislahendust või on selles asukohas kooskõlastuse aluseks 
vajalik tee ehitusprojekt.

Taustainfoks, et meie poolt väljastatud näidislahendus koosneb 
universaalsest skeemist (mahasõidu visuaal, katendi variandid) ja 
ehituskirjeldusest, mis täpsustab mahasõidu skeemi ja piirkonna eripärasid. 
Joonisel on universaalne lahendus. Teie puhul ei ole kraavi/truupi vaja, 
seega seda olen täpsustanud seletuskirjas. Näidislahenduse aluseks on 
geodeetiline alusplaan ristumiskoha asukohast (see on teil olemas). Lisaks 
on meie poolt lepingu lisades ka ehitamise alustamise teatis ja ajutise 
liikluskorralduse skeem ehituse ajaks. Need lisan siis, kui on selge, kas 
saame sideehitiselt kooskõlastuse.

Seega, võimalus teeprojektist loobumiseks on olemas, kui sideehitise omanik 
seda aktsepteerib. Saadan Teile näidislahenduse joonise ja ehituskirjelduse 
allkirjastatult. Saate nende failidega pöörduda Telia poole.

Palun esitage mulle sideehitise omaniku kooskõlastus koos enda (kui olete 
kinnistu omanik) digiallkirjastatud taotlusega näidislahendusega lepingu 
väljastamiseks. Taotlus võib olla vabas vormis kirjutatud, aga peab olema 
digiallkirjastatud.

Kui Teil tekib küsimusi või soovib Telia lisainfot, siis palun pöörduge 
julgelt.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Anar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Saturday, March 8, 2025 1:52 PM
To: Kristi Kuuse <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Menetlus nr. 471744 / Menetlus nr. 7.1-2/25/1758-2

Tere

Vaadake palun üle, geoaluse .dwg fail manuses.

parimat, Anar

07.03.2025 16:08 Kristi Kuuse kirjutas:

Tere

Ma natuke täpsustan veel.

Riigitee kinnistu (92201:003:1740) on nagu iga teine naabri maa. Naabriga on 
tarvis kooskõlastust. Oleme aktsepteerinud selles asukohas (lisasin 
maa-ameti väljavõttele punase tingmärgi tilgakese) väikest/ajutist kasutust 
juurdepääsuks (rattajäljed on aegajalt olnud tee peenral näha), aga seda 
asukohta ei ole teeregistris ametliku juurdepääsuna kajastatud. Kinnistu on 
ametlikult saanud juurdepääsu Karja tänavalt. Kui seda asukohta punase 
tingmärgi asukohas soovite kasutada edaspidi ametlikult uuele hoonele 
juurdepääsuks, siis tuleb ristumiskoht tagantjärgi seadustada. Seadustamine 
käib paraku teeprojekti alusel. Teeprojektis saab määrata autode 
pöördekoridorid ja vajaliku parkimisala abihoone juurdepääsuks nii, et 
parkimine ja manööverdamine saab toimuda kinnistu siseselt.

Ma vaatasin igaks juhuks uuesti ehitusloa eelnõu juures olnud asendiplaani. 
Maa-ameti andmel on paralleelselt ka side maakaabelliin. Soovitan korra Teil 
geoaluse dwg-failist üle vaadata, sest mitmed tingmärgid on kohakuti ja 
täpselt ei näe. Kui geodeetilisel alusplaanil ei ole maa-aluseid tehnovõrke 
teemaa kinnistul (vajavad tehnovõrgu omaniku kooskõlastust), siis saame 
ilmselt olukorda lihtsustada. Meil on võimalus väljastada näidislahendus, 
mille alusel saate ristumiskoha rajada nõuetele vastavalt.  Siis jääks 
teeprojekti kohustus ära. Soovi korral palun saatke mulle geoalus ja saan 
ehitusosakonnaga täpsustada, kas saame väljastada näidislahenduse. Kui 
näidislahendust kasutada ei saa, tuleb siiski koostada teeprojekt.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Anar  <mailto:[email-masked]> <[email-masked]>
Sent: Thursday, March 6, 2025 6:24 PM
To: Kristi Kuuse  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Subject: Re: Menetlus nr. 471744 / Menetlus nr. 7.1-2/25/1758-2

Tere

Tekkis kohe küsimus, et kas me räägime ikka ühest ja samast asjast?
Te räägite ringteest, ristumiskoha projekteerimisest ja väljaehitamisest.

Mina räägin hoovist välja sõidust, mis on olnud mitu põlve vana.

parimat Anar

03.03.2025 16:51 Kristi Kuuse kirjutas:

Tere

Suur tänu poodumast!

Teil on võimalik 2 varianti. Kui kinnistule saab juurdepääsu elamu kõrvalt 
Karja tänavalt, siis piisab, kui tõstate asendiplaanil juurdepääsu tähistava 
noolekese ümber Karja tänava suunas.

Kui te soovite seadustada abihoonele otse juurdepääsu riigitee nr 17181, 
siis palun maaomanikul (või volitatud esindajal) esitada meile 
digiallkirjastatud taotlus ristumiskoha ehitamiseks nõuete väljastamiseks.

Annan järgnevalt ülevaate toimingutest, mis on seotud riigiteele 
ristumiskoha rajamisega:

1.	Ristumiskoha ehitamiseks nõuetele vastavaks tuleb küsida Transpordiameti 
nõuded. Kinnistu omanikul tuleb esitada vabas vormis digiallkirjastatud 
taotlus ristumiskoha rajamiseks [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  või otse minu meilile 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
taotluse registreerimiseks. Ristumiskoha ehitamiseks väljastame maaomanikule 
taotluse alusel nõuded ristumiskoha rajamiseks.

Kui kinnistu omanik volitab enda eest tegutsema kedagi teist, siis palume 
lisada taotlusele vastav volitus.

2.	Ristumiskoha ehitamisest huvitatud isik palkab teedeinseneri, kes koostab 
meie poolt väljastatud nõuete alusel teeprojekti. Projekti koostaval 
ettevõtjal ja/või isikul peab olema EhS kohane pädevus.
3.	Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime huvitatud isikuga ristumiskoha ehitamise 
lepingu ning ehitamise kulud kannab huvitatud isik. Leping annab õiguse 
rajada ristumiskoht 5 aasta jooksul.
4.	Ristumiskoha projekteerimise ja ehitamise kulud kannab huvitatud isik.
5.	Riigitee alusele maale ulatuv ristumiskoht hakkab ehitamise järgselt 
kuuluma riigitee koosseisu ning riigitee omaniku omandusse. Edaspidi, kui 
teed remonditakse, võetakse arvesse kõik registreeritud ristumiskohad.

Palun andke teada, kuidas soovite edasi minna.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>   <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Sent: Monday, February 17, 2025 3:34 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Menetlus nr. 471744 / Menetlus nr. 7.1-2/25/1758-2

Tere

Teie 30.01.2025 menetlus nr 471744
Meie 14.02.2025 nr 7.1-2/25/1758-2

Mis oleksid järgmised sammud, mida vaja teha, et olukord lahendada.

parimat
Anar

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.