Subject: Ruumilise planeerimise deklaratsioon
From: "Pille Metspalu" <[email-masked]>
To: "[email-masked]"
Date: Sun, 6 Apr 2025 18:50:40 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud ruumilise planeerimise osapool!

Eesti Planeerijate Ühing on ruumilise keskkonna planeerijaid ja
planeerimishuvilisi ühendav erialaorganisatsioon. Oma tegevuses näeme, et
ruumiline planeerimine on demokraatiliku ühiskonna tugisammas, mille
kaudu sünnivad kokkulepped elukeskkonna kujundamiseks, samaaegselt
säilitades väärtusi ja toetades majandusarengut. Oleme seisukohal, et
kuigi planeeringute koostamise protess vajab tõhustamist, ei saa ruumilist
planeerimist võrdsustada bürokraatiaga. Sisukas ja laiapõhjaline
planeerimine on hea tööriist konfliktide ennetamiseks ja probleemide
lahendamiseks. Ruumilise planeerimise toimimiseks vajame nii haritud
spetsialiste kui kaasatud osapoolte koostööd.

Need teemad oleme pikemalt lahti kirjutanud ruumilise planeerimise
deklaratsioonis, mille tahame vastu võtta X Tartu Planeerimiskonverentsil,
15. mail 2025.

Teeme Teile ettepaneku kaaluda ruumilise planeerimise deklaratsiooni
allkirjastamist. Oleme rõõmuga nõus vastama küsimustele deklaratsiooni
eesmärgi ja sisu osas, vajadusel saame teha veebikoosoleku. Jääme Teie
peatset tagasisidet ootama. Kui võimalik, palume seisukohta 18.aprilliks.

Lugupidamisega,

Pille Metspalu

Pille Metspalu, PhD

Üld- ja regionaalplaneeringute osakonna juhataja

+372 5148 308 | [email-masked]
Tartu Ülikooli ruumilise planeerimise teadur

Eesti Planeerijate Ühing, juhatuse liige