Subject: Päring elektrooniliste kviitungite õigusliku raamistiku kohta Eestis
From: "Alicia Lehmkuhl" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Cc: "Simon Stoppenbrink" <[email-masked]>, "Oliver Wesener" <[email-masked]>
Date: Thu, 24 Jul 2025 10:57:30 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud daamid ja härrad,

Meie ettevõte on spetsialiseerunud kassasüsteemide (Point-of-Sale, POS)
tarkvara arendamisele. Hetkel arendame oma tarkvaras funktsiooni
elektroonilise kviitungi väljastamiseks. Seetõttu pöördun Teie poole kahe
küsimusega, mis puudutavad elektroonilise kviitungi kehtivat õiguslikku
regulatsiooni Eestis.

Hetkel on elektrooniline kviitung Eestis tavapärane standard.

1.	Kas on õiguslikult lubatud, et meie tarkvara loob mittefiskaalse
elektroonilise kviitungi ning pakub seda kliendile teavitaval eesmärgil?
2.	Kas meie (mitte maksualast teavet sisaldav) elektrooniline
kviitung peaks olema tähistatud kui koopia või duplikaat fiskaalsest
paberkviitungist (või elektroonilisest kviitungist)?
3.	Kas sellisele elektroonilisele kviitungile kehtivad muud erinõuded
(näiteks järjestikune tehingute loendamise süsteem koopia märgistuse
asemel)?
4.	Kas Eestis kehtib nõue, et kviitungit tohib väljastada ainult ühel
kujul – kas paberil või elektrooniliselt –, st et „originaal“ eksisteerib
vaid ühes formaadis?
5.

Lisaks sooviksime teada:
Kas meie tarkvaraga loodud elektrooniline kviitung võib asendada fiskaalse
paberkviitungi?
Kui see on lubatud, siis millised nõuded peavad olema täidetud (nii
sisulised kui ka tehnilised), et see oleks kehtiv ja kliendile edastatav?

Tänan Teid väga vastuse eest!

Lugupidamisega

Mit freundlichen Grüßen

 <https://www.scopevisio-retail.com/>

Alicia Lehmkuhl
Fiscal Consultant - Werkstudentin

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
+49 5201 18047-0

 <https://www.instagram.com/scopevisio_retail/>
<https://www.linkedin.com/company/scopevisio-retail-solutions/>
<https://www.xing.com/pages/acto-softgmbhinformationssysteme>
<https://www.kununu.com/de/acto-soft-informationssysteme2>

 <https://www.scopevisio-retail.com/> scopevisio-retail.com

Datenschutz-Pflichtinformation:
<https://www.scopevisio-retail.com/de/datenschutz-pflichtinformationen>
https://www.scopevisio-retail.com/de/datenschutz-pflichtinformationen
Scopevisio Retail Solutions GmbH * Brackweder Str. 51 * 33790 Halle
(Westf.) * Germany
Phone: +49 5201 180470 * E-Mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Sitz der Gesellschaft ist Halle (Westf.) * Amtsgericht Gütersloh * HRB
5242
Geschäftsführer: Christian Malachowski