Subject: Ärileht uurib: randade otseülekanded
From: "Eliise Kivi" <[email-masked]>
To: "press - AKI" <[email-masked]>
Date: Fri, 25 Jul 2025 10:44:06 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Olen Delfi Ärilehe ajakirjanik Eliise Kivi ja palun teie hinnangut
järgmisele olukorrale:

Postimees kuvab oma ilmakaamerate jaotises
(https://ilmajaam.postimees.ee/section/5660) otsevideot Eesti randadest,
sealhulgas näiteks Stroomi rannast, kus kaamera on suunatud pinkide ja
liivaplatsi suunas. Videopilt on hea kvaliteediga ning inimesed on
äratuntavad – istuvad pinkidel, liiguvad, vahetavad riideid jne. Palun
vastake järgmistele küsimustele:

1.

	Kas sellisel kujul detailselt randades inimesi näitav otseülekanne
võib olla vastuolus isikuandmete kaitse seaduse või GDPR-i sätetega?
2.

	Kas on lubatud näidata otseülekandes veebis inimesi rannas nii, et
nad on hästi äratuntavad ja kaameras paistab koht, kus nad istuvad või
vahetavad riideid?
3.

	Kas inimest on vaja eelnevalt teavitada või nõusolekut küsida, kui
ta võib sattuda otseülekandesse avalikus ruumis? Põhjendage palun vastust.
4.

	Millised on andmetöötleja (antud juhul Postimehe või tehnilise
partneri) kohustused sellise otsekaamera kasutuse puhul?
5.

	Kas AKI on varem sarnaste juhtumitega tegelenud või plaanib selle
konkreetse näite osas midagi ette võtta?

Jään vastuseid ootama!

Lugupidamisega

Eliise Kivi
reporter-veebitoimetaja
Ärileht (Delfi Meedia)
56917013