Subject: RE: vabalennu õhupalli lennu taotlus VAAL-1: 23.juuli
From: "Kea Toi" <[email-masked]>
To: "'Rauno Gordon'" <[email-masked]>
Date: Tue, 21 Jul 2026 11:09:14 +0300

Tere

Palun täpsustage, kas tegemist on kerge või raske vabalennuõhupalliga 
(liigitus on toodud komisjoni rakendusmääruse (EL) nr 923/2012 liites 2). 
Muuhulgas soovime lisainfot, mis on kasuliku koorma pind-erikoormus ning 
kasutatud kinnitusvahendi katkemisjõud.

Lugupidamisega

Kea Toi

ATS inspektor

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakond

Transpordiamet

+372 58529036

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

From: Rauno Gordon <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 15, 2026 5:42 PM
To: [email-masked]
Subject: vabalennu õhupalli lennu taotlus VAAL-1: 23.juuli

Tere, soovin lennutada vabalennu õhupalli 23. Juulil algusega kell 12.00.

Lennu stardi asukoht: Nurmatsi, Keava, Raplamaa (58.946334, 24.892243)

Käitaja: VAAL Airships OÜ

Käitaja esindaja: Rauno Gordon

Käitaja esindaja kontaktandmed: +372 53405959, [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Õhupall: valge lateksist pall 0.8kg, 10km kõrgusel on diameeter umbes 3m

Sond palli küljes: 2.9kg vahtplastist karp tehnikaga, varustatud 
langevarjuga

Tõusukiirus: 4 m/s

Maksimaalne lennukõrgus: FL 880 (27000 m)

Arvatav liikumissuund: Lennu ennustus muutub nädala jooksul nii palju, et 
praegu pole mõtet lisada.

Lennu kestvus: umbes 2 tundi

Rauno Gordon

VAAL Airships OÜ

+372 53405959