Subject: Vs: Teavitus tuumajaama eriplaneeringu lähteseisukohtade ja mõjude hindamise programmi valmimisest
From: <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Thu, 23 Jul 2026 11:26:41 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun andke teada, mis on kinnistu(te) nr, mis puudutab Maaelu Edendamise 
Sihtasutust.

Lugupidamisega

Karin Prinzmann

assistent

Maaelu Edendamise Sihtasutus

Oru 21, Viljandi

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 648 4569

Saatja: Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 23. juuli 2026 10:05
Adressaat: [email-masked]
Teema: Teavitus tuumajaama eriplaneeringu lähteseisukohtade ja mõjude 
hindamise programmi valmimisest

Lugupeetud maaomanik

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium annab teada, et valminud on 600 MW 
elektrilise võimsusega tuumaelektrijaama ja selle toimimiseks vajaliku 
taristu riigi eriplaneeringu asukoha eelvaliku etapi esialgsed 
lähteseisukohad, mõjude hindamise programm ning uuringute lähteülesanded. 
Nendes dokumentides kirjeldatakse planeeringu eesmärke, asukoha eelvaliku 
põhimõtteid, hinnatavaid mõjusid ning uuringuid, mida viiakse läbi võimalike 
asukohtade sobivuse hindamiseks.

Lähteseisukohtade järgi on eelvalikus kuus kandidaatala Lüganuse ja 
Viru-Nigula valdades. Lisaks neile hõlmab planeeringuala veel Haljala, 
Rakvere, Vinni ja Jõhvi valdu ning Rakvere ja Kohtla-Järve linnu, sest 
hinnata tuleb ka elektriühenduste, jahutusvee trasside, juurdepääsuteede jm 
vajaliku taristu lahendusi.

Saate käesoleva teavituse, kuna Teie kinnistu asub tuumaelektrijaama riigi 
eriplaneeringu planeeringualal.

Kutsume Teid materjalidega tutvuma 
<https://riigiplaneering.ee/riigi-eriplaneeringud/tuumaelektrijaam/dokumendid#asukoha-eelvaliku-la> 
planeeringu veebilehel  ning soovi korral esitama oma ettepanekud ja 
tähelepanekud hiljemalt 28. augustiks 2026 aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  või postiaadressile Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn. 
Lisainfo: projektijuht Agnes Lihtsa (tel 5819 0538, [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> )

Materjalide tutvustamiseks ja küsimustele vastamiseks toimuvad avalikud 
kohtumised:

Lääne-Virumaal

*	3. august kell 18.00, Haljala Rahvamaja (Tallinna mnt 13)
*	4. august kell 18.00, Sõmeru keskusehoone (Kooli 2)
*	5. august kell 18.00, Rakvere Linnavalitsus (Lai tn 20)
*	6. august kell 18.00, Ulvi Klubi (Mõisa tee 5, Ulvi)
*	12. august kell 18.00, Kunda Linna Klubi (Lasteaia tn 4)

Ida-Virumaal

*	10. august kell 18.00, Kohtla-Järve Linnavalitsus (Keskallee 19)
*	11. august kell 18.00, Lüganuse Rahvamaja (Lüganuse tee 25, Lüganuse)
*	13. august kell 18.00, Jõhvi Vallavalitsus (Kooli tn 2)

Riigi eriplaneeringu koostamist korraldab Majandus- ja 
Kommunikatsiooniministeerium, planeeringu koostamist konsulteerib Skepast & 
Puhkim OÜ, huvitatud isikuks on Fermi Energia AS

Lugupidamisega
Maa- ja ruumipoliitika osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium