Subject: AMLA küsimustiku edastamine: Central AML/CFT database – IT-related questionnaire
From: "Liisi Mets" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Cc: "Kristjan Kirs" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kaidi Lippus" <[email-masked]>
Date: Fri, 3 Jul 2026 13:23:57 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Euroopa Liidu Rahapesu ja Terrorismi Rahastamise Tõkestamise Amet (AMLA) 
valmistub määruse (EL) 2024/1620 (AMLAR) artikli 11 alusel loodava rahapesu 
ja terrorismi rahastamise tõkestamise tsentraliseeritud andmebaasi 
rakendamiseks. Valmistumise ühe etapina on AMLA koostanud küsimustiku, mille 
eesmärk on hinnata kõikide järelevalveasutuste praeguseid IT-võimekusi ja 
valmisolekut toetada artikli 11 alusel rahapesu ja terrorismi rahastamise 
tõkestamise andmete kogumist, haldamist ja AMLA-le esitamist. Kuna 
küsimustik on suunatud kõikidele järelevalveasutustele (andmebaas hakkab 
hõlmama ka mitte-finantseerimisasutuseks olevate kohustatud isikute andmeid) 
ja meil puudub info selle kohta, kas teile on see küsimustik eraldi 
saadetud, siis igaks juhuks jagame ka teiega.

AMLA palub küsimustiku täita järelevalveasutuste IT-üksuste juhtidel või 
asutuse määratud IT-valdkonna ekspertidel.

Küsimustikule vastamise tähtaeg on 16. juuli 2026 tööpäeva lõpp. Antud 
küsimustikule vastuste andmiseks on vaja ka meie ehk RTO panust. Edastame 
teile enda valdkonna kohta käivatele küsimustele vastused hiljemalt 
10.07.2026.

Link küsimustikule on siin 
<https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/AMLA-IT-Questionnaire-2026> .

Küsimustik keskendub järgmisele:

•             praegused IT-süsteemid ja andmehaldusvõimalused; andmete 
kogumise ja valideerimise protsessid;

•             kavandatud IT-algatused, mis toetavad artikli 11 rakendamist;

•             rakendamise valmisolek ja eeldatavad ajakavad;

•             valdkonnad, kus AMLA saab pakkuda tehnilist juhendamist ja 
rakendamise tuge.

Kogutud teave aitab AMLA-l:

•             hinnata valmisoleku taset liikmesriikides;

•             tuvastada ühiseid rakendamisega seotud väljakutseid ja 
sõltuvusi;

•             määratleda tehnilisi kirjeldusi, juhiseid ja tugiteenuseid;

•             planeerida rakendus- ja testimistegevusi koos 
järelevalveasutustega.

Küsimustiku raames esitatud vastuseid arutatakse 22. juulil 2026 toimuval 
kohtumisel, kus tutvustatakse lisaks ka arhitektuuri põhimõtteid ja 
põhivõimekusi ning arutatakse ka koostöövormi AMLA IT-üksusega. Sellele 
kohtumisele registreerumise link on 
<https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/amla-itnetwork-meeting-registration> 
siin.

Lugupidamisega

Liisi Mets

Osakonna juht | Head of Department

Rahapesu tõkestamise järelevalve osakond | AML Department

Finantsinspektsioon

+ 372 668 0591

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://twitter.com/FI_uudised> twitter.com/FI_uudised

 <http://www.fi.ee/> www.fi.ee

KONFIDENTSIAALSUSTEADE: Käesolev elektronkiri ja selle lisad on 
adresseeritud üksnes selle saajaks märgitud isikule ning on 
konfidentsiaalsed. Elektronkirja või selle osa avalikuks tegemine või loata 
kasutamine ei ole lubatud. Kiri iseseisvalt ei loo õigussuhteid ega ole 
käsitletav lepinguna. Juhul, kui olete saanud käesoleva teate ekslikult, 
siis palume teil sellest koheselt teavitada sõnumi saatjat elektronkirja 
teel ning kustutada elektronkiri koos kõikide selle lisadega oma 
arvutisüsteemist.

CONFIDENTIALITY DISCLAIMER: The e-mail and its attachments are intended only 
for the use of the person to whom it is addressed and is confidential. Any 
unauthorised disclosure or dissemination, either in whole or in part, is 
prohibited. This e-mail does not create any legal relations nor be treated 
as contract. If you have received this e-mail in error, please notify the 
sender via e-mail and delete this e-mail and its attachments from your 
system.

From: AMLA Supervisory Policy <[email-masked]>
Sent: kolmapäev, 1. juuli 2026 23:35
To: AMLA Supervisory Policy <[email-masked]>
Cc: FULCO Antonio (AMLA) <[email-masked]>; AZCOAGA LORENZO 
Aitor (AMLA) <[email-masked]>; KROMMYDAS Ioannis (AMLA) 
<[email-masked]>; CAETANO Artur (AMLA) 
<[email-masked]>; GARDNER Carolin (AMLA) 
<[email-masked]>; IEZZI Stefano (AMLA) 
<[email-masked]>; MAHIEU Stéphane (AMLA) 
<[email-masked]>; FLEMING Jillian (AMLA) 
<[email-masked]>; PIRES Fernando (AMLA) 
<[email-masked]>; PRAST CLAVERO Gerard (AMLA) 
<[email-masked]>; BAUDON Alexis (AMLA) 
<[email-masked]>
Subject: Central AML/CFT database – IT-related questionnaire

AMLA REGULAR USE

Dear members of the Internal Committee on Supervision,

AMLA is preparing for the implementation of the central AML/CFT database 
established under Article 11 of Regulation (EU) 2024/1620 (AMLAR).

The purpose of this questionnaire is to assess the current IT capabilities 
and readiness for implementation of supervisory authorities to support the 
collection, management, and reporting of Article 11 AML/CFT data to AMLA. 
The information collected will help AMLA to:

*	assess the level of readiness across Member States;
*	identify common implementation challenges and dependencies;
*	define technical specifications, guidance, and support services;
*	plan implementation and testing activities with supervisory authorities.

Intended Audience

This questionnaire is intended to be completed by the Head of the IT Unit 
(or equivalent) of the supervisory authority, or by IT subject matter 
experts designated by the authority. Responses may require input from 
business units responsible for AML/CFT supervision where appropriate.

Members of the ICSUP are kindly asked to share this email with other 
supervisory authorities from their Member States.

Scope

The questionnaire focuses on:

*	current IT systems and data management capabilities; data collection and 
validation processes;
*	planned IT initiatives supporting the implementation of Article 11;
*	implementation readiness and expected timelines;
*	areas where AMLA can provide technical guidance and implementation 
support.

General Information
This questionnaire is intended to support implementation planning and 
coordination. It is not intended to assess compliance or the performance of 
supervisory authorities. The information provided will help AMLA identify 
common challenges and determine where guidance, technical specifications, 
shared services, and other implementation support may be beneficial.

Timeline

The deadline to submit the questionnaire is 16 July 2026 close of business. 
A meeting will be organised on 22 July 2026 to:

*	discuss the results of the questionnaire;
*	present the architecture principles and core capabilities;
*	discuss the form of engagement with AMLA’s IT unit.

You will find the questionnaire under the following URL:

 <https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/AMLA-IT-Questionnaire-2026> 
https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/AMLA-IT-Questionnaire-2026

Please use the following form to register for the Article 11 meeting on 22 
July 2026

 <https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/amla-itnetwork-meeting-registration> 
https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/amla-itnetwork-meeting-registration

---

Best regards,

Alexis

Aitor (IT)

Artur (IT)

Ioannis (IT)

Alexis BAUDON

Senior AML/CFT Officer

Policy on Supervisory Convergence

Tel. +49 69 667791806

Authority for Anti-Money Laundering and
Countering the Financing of Terrorism (AMLA)

MesseTurm | Friedrich-Ebert-Anlage 49

60308 Frankfurt am Main | Germany

amla.europa.eu <https://www.amla.europa.eu/>

________
This e-mail is intended only for the use of the recipient(s) named above. 
This message is private and confidential and it is intended exclusively for 
the addressee. If you receive this message by mistake, you should not 
disseminate, distribute or copy this e-mail. It is not intended nor should 
it be taken to create any legal relations, contractual or otherwise. Any 
unauthorised disclosure, use or dissemination, either in whole or in part, 
is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the 
sender immediately via email and delete this e-mail and attachments from 
your system.