Subject: küsimus RHS § 103 lg 6 tõlgendamise kohta
From: "Tatjana Orlova" <[email-masked]>
To: "RAM Info"
Date: Mon, 8 Apr 2024 16:10:34 +0300

Tere.

Kohtla-Järve Linnavalitsus pöördub Teie poole palvega  selgitada RHS  §
103 lõikes 6  sätestatud nõue rakendamist.

Nimelt, ülalmainitud § 103  lõige 6 ütleb, et

“Hankija nõuab pakkujalt või taotlejalt selle ettevõtja asendamist, kelle
vahenditele vastavalt käesolevale paragrahvile tuginetakse ja kellel
esineb käesoleva seaduse § 95 lõikes 1 sätestatud kõrvaldamise alus või
kes ei vasta asjakohasele kvalifitseerimise tingimusele, andes selleks
vähemalt viie tööpäeva pikkuse tähtaja. Hankija võib sama tähtaja jooksul
nõuda pakkujalt või taotlejalt selle ettevõtja asendamist, kellel esineb
käesoleva seaduse § 95 lõikes 4 sätestatud kõrvaldamise alus. Kui pakkuja
või taotleja hankija nõudel ettevõtjat ei asenda, jätab hankija pakkuja
või taotleja kvalifitseerimata, kui pakkuja või taotleja ei täida esitatud
kvalifitseerimise tingimusi iseseisvalt.”

Palume täpsustada, kuidas see praktikas toimub?

Nimelt: Kohtla-Järve Linnavalitsuse riigihankes, viitenumriga 276615,
Pakkuja tugineb alltöövõtja näitajatele, mille kohaselt pakkuja oleks
pidanud paigaldama ühel objektil ülakihti vähemalt 12 000 m2.
Kontrollimise käigus selgus, et alltöövõtja sellist tööd  ei teostanud.
Seega alltöövõtja ei vasta  kvalifitseerimise tingimusele. Kas Pakkuja
siis peab asendama sellist alltöövõtjat ja tuginema mingi kolmanda
ettevõtja näitajatele? Kas see tegevus ei kvalifitseeru pakkumuse
muutmisena?  Või peab Hankija ikkagi jätma pakkuja kvalifitseerimata
arvestades, et  pakkuja iseseisvalt temale esitatud kvalifitseerimise
nõudeid ei täida.

Lugupidamisega

Tatjana Orlova

Hangete peaspetsialist

Kohtla-Järve Linnavalitsus

 <http://www.kohtla-jarve.ee/> www.kohtla-jarve.ee

30395, Keskallee 19, Kohtla-Järve

Tel.     +372 5199 5896

E-post: [email-masked]