Subject: Fwd: Käibemasku digiajastu pakett
From: "Evelin Oras"
To: "RAM Info"
Date: Tue, 23 Apr 2024 16:15:07 +0300

Sent from my iPhone

Begin forwarded message:

From: Killu Maidla <[email-masked]>
Date: 23. April 2024 at 16:01:07 EEST
To: Tiit Riisalo <[email-masked]>, Mart Võrklaev <[email-masked]>
Cc: Sandra Särav <[email-masked]>, Evelin Oras <[email-masked]>, 
[email-masked]
Subject: Käibemasku digiajastu pakett

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Head ministrid Hr Riisalo ja Võrklaev,

Pöördume, et avaldada oma arvamust seoses käibemaksu digiajastu paketiga. 
Meile teeb muret, et Eesti ei toeta paketi vastuvõtmist ja veelgi enam, ka 
pakutud kompromisslahendust. Seda eriti ajal, mil riigieelarve on 
kriitilises seisus ja lahendusi otsitakse uute maksude kehtestamiseks juba 
maksudega koomatud ettevõtetele.

Leiame, et EL pakutud pakett mitte ainult ei too riigikassasse 
lisavahendeid, vaid töötab ka maksupettuste vastu ning muudab 
ettevõtluskeskkonna läbipaistvamaks ja õiglasemaks. Sellega kaasnev 
halduskulu on meie hinnangul õigustatud.

Platvormid on oluline osa majandusest, mida ei saa enam ignoreerida. On 
igati õigustatud neile ka suuremate kohustuste panemine.

Majutusturul ei kehti täna enam võrdne konkurents. Me ei saa lühiajaliste 
üüripindade pakkujaid lugeda jagamismajanduse osaks – see on selge 
äritegevus. Digiajastu platvormi 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52022PC0701&from=EN> 
uuringud on näidanud, et 70% lühiajalise rendipinna pakkujaid, kes kasutavad 
teatud platvorme, ei ole registreerunud käibemaksukohuslasena. Mis omakorda 
tähendab, et suur osa teenusepakkujatest saab seda teha võrreldes 
registreeritud ettevõtetega märkimisväärselt soodsamalt. See hinnavahe 
suureneb veelgi majutuse käibemaksumäära tõusmisega järgmisel aastal. 
Leiame, et platvormide poolt kogutav käibemaks teeks konkurentsi võrdsemaks. 
Hotellide konkurentsivõime langus toob paratamatult kaasa ka väiksema 
maksulaekumise riigile.

Eurostati uuringu järgi broneeriti Euroopas 23% majutusest lühiajalistes 
üüripindades, mitte traditsioonilistes registreeritud majutusettevõtetes. 
Meil ei ole põhjust arvata, et Eestis see number oluliselt erineks. Hiljuti 
Colliersi poolt avaldatud uuringu järgi on meie naabrite juures Lätis, Riias 
lühiajaliste üüripindade pakutav tubade hulk juba ületanud hotellitubade 
hulga. Võime arvutada, mida tähendab see maksulaekumiste kohta.

Kui platvormidel tekib kohustus registreerida ja koguda käibemaksu 
sellistelt üüripindadelt, toob see pindade pakkujatele kaasa vaid minimaalse 
administreerimiskohustuse.

Kuigi plaanitav pakett tooks kaasa käibemaksukohustuse lühiajaliste 
üüripindade pakkujatele, siis peame oluliseks ka rõhutada, et ametlike 
majutusasutuste maksukoormus ja muud regulatiivsed kohustused jäävad 
jätkuvalt eristama neid kahte teenuse pakkujat. Tööjõud ja sellega seonduvad 
maksud, keskkonna säästmisega seotud regulatsioonid, tervisekaitse, 
tuleohutus, toiduohutus, statistikaametile raporteerimine on vaid osa 
sellest.

Uute maksude kehtestamisel tuleks alati vaadata, kas praegune süsteem on 
õiglane kõigi jaoks ja hinnata, kas maksumäärade tõus ebaõiglust vähendab 
või suurendab. Järgmisel aastal rakenduv majutuse käibemaksutõus on 
kahtlemata selline, mis süvendab ebavõrdset konkurentsi ja suurendab 
varimajanduse ohtu.

Palume kaaluda kõiki võimalusi, mida riik saaks teha, et ebavõrdsust 
vähendada – eriti kui see toob kaasa maksulaekumise suurenemise praegusel 
kriitilisel ajal.

Loodame siiralt, et Eesti kaalub omaseisukohti veelkord ja liigume koos 
Euroopaga läbipaistvama ja võrdse konkurentsiga turu suunas.

Killu Maidla

Eesti Hotellide ja Restoranide Liit

Tegevjuht/ CEO

Eesti Hotellide ja Restoranide Liit/ Estonian Hotel and Restaurant 
Association
Kiriku 6, 10130 Tallinn, Estonia

Tel. +372 641 1428, Mob. +372 5118 264

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked];

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ehrl.ee/> www.ehrl.ee