Subject: Täpsustavad küsimused- Liiklusmüra mõõtmised valitud asukohtades
From: "Liis Korp" <[email-masked]>
To: <Undisclosed recipients:>
Date: Fri, 13 Jun 2025 14:57:05 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Ostumenetluse käigus on tulnud meile täpsustavad küsimused, millele vastame 
järgnevalt:

1. Mis on nende mõõtmiste peamine eesmärk Tallinna linna jaoks?

Uuringus toodud lõikude kohta on linna jaoks tehtud modelleeringud 2022.a 
liiklusandmetega, modelleeritud on ka leevendusmeetmeid toodud lõikudel. 
Soovime võrrelda modelleeritud tulemusi reaalsete mõõtmistega.

2. Millist informatsiooni tahetakse nendest mõõtmistest saada? Ning mida 
selle alusel edasi teha?

Nagu eelpool toodud, siis soovime võrrelda mõõtmistulemusi modelleeringuga 
ja vajadusel leevendusmeetmeid planeerida.

3. Maksimaalseid helirõhutasemeid ei ole mõistlik küsida 1 tulemus kogu 24h 
mõõteseeria kohta. Selliselt ei kirjelda see mitte midagi akustilisest 
seisukohast.

Me küsime maksimaalseid helirõhutasemeid terve mõõtmisperioodi jooksul, 
mitte ühte tulemust. Eesmärgiks on teada saada, kui palju maksimaalseid 
ületusi ööpäeva jooksul esineb erinevatel teelõikudel.

4. Mõõtmisperioode nt 1h kaupa valides päevasel, õhtusel, öisel ajal on 
võimalik saada samasugused järeldused. Liiklusmüra mõõtmised eeldavad ka 
samaaegse liiklussageduse loenduse läbiviimist, siis 24h periood on selleks 
väljakutse vǒi eeldab selleks tehnilist lahendust.

Käesoleva ostumenetlusega soovime saada 24h mõõtmisandmeid. Liiklussageduste 
andmeid saab vajadusel Tallinna Transpordiametilt küsida.

Lugupidamisega

Liis Korp

välisõhu ja keskkonnamüra  spetsialist

keskkonnahoiu osakond

Harju tn 13, 10130 Tallinn

+372 5190 9128