Subject: Selgitustaotlus äriregistri seadus § 60 kohaldamise osas
From: Tiia Raudmägi <[email-masked]>
To: "JM info Shared MB"
Date: Mon, 8 Jan 2024 16:56:37 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Meie õigusbürool on seoses jagunemiste/ ühinemiste menetlustega 2023
aastast tekkinud mitmel korral äriregistriga äriregistri seaduse
tõlgendamisel vastuolusid. Soovime Justiitsministeeriumilt kui äriregistri
seaduse väljatöötajalt selgitust ÄRS § 60 kohaldamise osas.

Tartu Maakohtu registriosakond on küsinud ka jagunemise/ühinemise korral
seoses  äriühingu kustutamisega Maksu-ja Tolliameti nõusolekut ÄRS § 60
alusel ning rakendanud ka ÄRS § 60 lg 2 nõudeid, nt kohtuvaidluste
puudumise nõuet kustutataval ühingul.

Kuna ühinemise/jagunemise osas  on  õigusjärglane omandav ühing, siis meie
hinnangul ÄRS § 60 sätte rakendamine läheb vastuollu äriseadustikuga ehk
materiaalõigusega. Äriseadustikust üksnes § 427.5 lg 2 reguleerib
jagunemisel Maksu- ja Tolliameti kirjalikku nõusolekut.  Äriseadustiku §-d
400, 402 ühinemise ega §-d 443 ja 445 jagunemise osas ei nõua Maksu- ja
Tolliameti nõusolekut.

Palun Justiitsministeeriumi seisukohta, kas ÄRS § 60 tuleb rakendada ka
õigusjärgluse korral?

Lugupidamisega

Tiia Raudmägi

IURING ÕIGUSBÜROO

Jurist/Lawyer

Mob: +372 51 82 810

Tel: +372 646 4412

Kotka 26, 11312 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.iuring.ee/> www.iuring.ee