Subject: FW: Kaugtöö riskide hindamine ja isikuandmete töötlemine töötaja nõusolekul
From: "Seili Suder"
To: "MKM info"
Cc: Eva Põldis
Date: Tue, 6 Feb 2024 10:50:52 +0200

Tere

Palun registreerige allolev meil ja kirjad deltas ning suunake mulle 
täitmiseks.

Parimat, Seili

From: Tööinspektsioon <[email-masked]>
Sent: Monday, February 5, 2024 6:35 PM
To: Seili Suder <[email-masked]>
Cc: [email-masked]
Subject: Kaugtöö riskide hindamine ja isikuandmete töötlemine töötaja 
nõusolekul

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Seili

Kirjutan seoses Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioonilt ja 
linnaosavalitsuse kantseleilt Tööinspektsioonile laekunud pöördumistega 
kaugtöö riskide hindamise ja töötaja nõusolekul isikuandmete töötlemise 
kohta.

Pöördujate murekoht seisneb Tööinspektsiooni selgitustes, mille kohaselt 
tuleb pooltel kokku leppida kuidas kaugtöö puhul riske hinnatakse (nt pilt, 
video, külastus või küsimustik), täpsemalt järgmises:
"Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 12 lõike 3 kohaselt on tööandja ja 
töötajad kohustatud ohutu töökeskkonna nimel tegema koostööd. Seega peavad 
pooled kaugtöö töökeskkonna riskide hindamiseks kokku leppima, kuidas kodust 
töökeskkonda hinnatakse, kas piltide või video abil või lubab töötaja isegi 
töökeskkonnaspetsialisti oma koju. See on valikute koht. Kui töötaja keeldub 
kõigist võimalustest, siis ei tee ta koostööd ning tööandja võib keelduda 
sõlmimast kaugtöö kokkulepet."

Samuti oleme lisanud: "Tavaline praktika on see, et tööandja saadab 
töötajale täimiseks küsimustiku ning küsimustikule lisatakse fotod või 
video, et saada töökeskkonnast parem ülevaade." Täpsem ülevaade meie 
selgitustest on leitav siit:
https://www.tooelu.ee/et/34/mis-kaugtoo-millal-voib-kaugtood-teha#kaugtootaja-tootervishoiu-ja-ohutuse-juhis

Üks pöördujatest viitab Andmekaitse Inspektsiooni seisukohale, et mis 
seisneb põhimõtteliselt järgmises:
"Nõusolek ei ole töösuhetes kuigi sobiv alus isikuandmete töötlemiseks, sest 
tööandja on jõupositsioonil ning nõusoleku tegelikku vabatahtlikkust pole 
võimalik garanteerida."

Teine pöörduja viitab, lisaks eelnevale, põhiõiguste riivele ja seadusest 
tuleneva aluse puudumisele, samuti vastuolule IKÜM-i ja IKS-iga.

Lisasin mõlemad pöördumised täismahus antud kirja manusesse.

Minuni on jõudnud informatsioon, et olete Kairega suhelnud sellel teemal ja 
kokkuleppeks on, et edastame pöördumisele teile vastamiseks. Omalt poolt 
teavitame pöördujaid, et oleme kirjad edastanud teile vastamiseks.

Palume meid lisada ka vastuse koopiasse.

Lugupidamisega

Jaana Vaus Madureira Silva
Juhtiv nõustamisjurist
Tööinspektsioon
----------------------------------------------------
[email-masked]
☎ (+372) 5344 0322
Mäealuse 2/3 / 12618 Tallinn / Eesti
www.ti.ee / www.tooelu.ee / iseteenindus.ti.ee

Tööinspektsioon - asjatundlik, usaldusväärne, lahendustele orienteeritud

Käesoleva e-kirja sisu ja sellele lisatud dokumendid on mõeldud kasutamiseks 
ainult adressaadile ja võivad sisaldada teavet, mis on konfidentsiaalne või 
muul viisil kaitstud avalikustamise eest. Teates sisalduva informatsiooni 
igasugune kasutamine, kopeerimine, avaldamine või levitamine on keelatud. 
Kui olete saanud antud sõnumi ekslikult, siis palume teil võtta ühendust 
selle saatjaga ja kustutada teade ning kõik koopiad ja manused. Aitäh.