Subject: RE: Poliitreklaami läbipaistvuse määruse rakendamine
From: Mariko Jõeorg-Jurtšenko
To: "AKI info", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "[email-masked]", "[email-masked]", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Riigikohus Info mail", <[email-masked]>, <[email-masked]>,Õiguskantsleri Kantselei
Date: Tue, 6 May 2025 16:23:35 +0300

Tere,

edastan infot poliitreklaami läbipaistvuse määruse rakendamisega
seonduvate tegevuste kohta. Mäletatavasti tuleb määrust hakata rakendama
10. oktoobrist 2025.

1. Õige pea esitame avalikule kooskõlastamisele siseriikliku määruse
rakendamise seaduse eelnõu. Kuna tegemist on Euroopa Liidu määrusega, siis
on see otsekohalduv ning siseriiklikult me määruses sisalduvaid õiguseid
ja kohustusi ümber kirjutada ei tohi. Eelnõuga määrame kindlaks
järelevalvet tegevad pädevad asutused, nimetame siseriikliku kontaktpunkti
ning loome väärteokoosseisud määrusest tulenevate nõuete rikkumise puhuks.
Täpsemalt saate eelnõuga tutvuda, kui see on eelnõude infosüsteemi üles
pandud.

2. Samal ajal tegeleb ka Euroopa Komisjon ise määrusest tulenevate
rakendusaktide (analoogne meie mõistes seaduse alusel kehtestatavate
määrustega) koostamisega.  Määruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=OJ:L_202400900>
artikkel 12 lg 7 näeb ette, et hiljemalt 10. juuliks 2025 võtab komisjon
vastu rakendusaktid, et kehtestada läbipaistvusteate vorming ja esitada
selle tehnilised kirjeldused, et tagada selle kohandamine kasutatava
andmekandjaga, sealhulgas audiovisuaal- ja trükimeedia ning
internetireklaami ja veebivälise reklaami jaoks, võttes arvesse uusimaid
tehnoloogilisi ja turusuundumusi, asjakohaseid teadusuuringuid ja parimaid
tavasid ning direktiivi 2013/34/EL artikli 3 lõigete 1, 2 ja 3 kohaste
mikro-, väikeste ja keskmise suurusega ettevõtjate erivajadusi.

Euroopa Komisjon on saanud valmis rakendusakti kavandi ning kõigil on
nelja nädala jooksul õigus anda kavandi kohta tagasisidet. Eelkõige
puudutab rakendusakt poliitreklaami avaldajaid, aga info mõttes on
mõistlik kõigil sellega tutvuda. Seetõttu edastamegi Teile lingi, millelt
on rakendusakti kavand kättesaadav -
<https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives
/14583-Poliitreklaami-margiste-ja-labipaistvusteadete-vorm-vorming-ja-tehn
ilised-kirjeldused_et> Poliitreklaami märgiste ja läbipaistvusteadete
vorm, vorming ja tehnilised kirjeldused

Tagasisidet saate anda otse sellel veebilehel, kui Te ei soovi otse
veebilehe kaudu oma tagasisidet rakendusakti kohta esitada, siis võite ka
minuga aegsasti ühendust võtta ja arutame Teie tähelepanekud omavahel
läbi.

Lugupidamisega

Mariko Jõeorg-Jurtšenko
Nõunik
Justiits- ja Digiministeerium
53955340

From: Mariko Jõeorg-Jurtšenko
Sent: Tuesday, April 30, 2024 3:45 PM
To: Kadi Aguraijuja <[email-masked]>; Eesti Konservatiivne
Rahvaerakond <[email-masked]>; [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked];
Erakond Parempoolsed <[email-masked]>; Eestimaa Ühendatud
Vasakpartei <[email-masked]>; MTÜ Vabaühenduste Liit
<[email-masked]>; [email-masked]; [email-masked]; Eesti Meediaettevõtete
Liit (EML <[email-masked]>; Eesti Ringhäälingute Liit
<[email-masked]>; Eesti Rahvusringhääling <[email-masked]>; Eesti
E-kaubanduse Liit <[email-masked]>; Eesti Infotehnoloogia ja
Telekommunikatsiooni Liit <[email-masked]>; TalTech <[email-masked]>; Ragnar
Nurkse instituut <[email-masked]>; Tallinna Ülikool <[email-masked]>;
Tallinna Ülikool Balti filmi, meedia ja kunstide instituut <[email-masked]>;
Tartu Ülikool <[email-masked]>; Johan Skytte instituut <[email-masked]>; Henrik
Trasberg <[email-masked]>; Kristel Niidas
<[email-masked]>; Maarja Mere <[email-masked]>; Kristina
Jerjomina <[email-masked]>; Merike Koppel
<[email-masked]>; Andres Jõesaar <[email-masked]>;
[email-masked]; Illimar Pärnamägi <[email-masked]>; Heddi
Lutterus <[email-masked]>; Kadri Konstantinov
<[email-masked]>; Maige Prööm
<[email-masked]>; Meelis Järvela <[email-masked]>;
Kadri Pungas (ITL) <[email-masked]>; Siim Pohlak
<[email-masked]>; Risto Rosimannus <[email-masked]>;
[email-masked]; [email-masked]; Andres Hiie
<[email-masked]>; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; Peeter Vitsur <[email-masked]>;
[email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; Andrei Korobeinik
<[email-masked]>; Väino Koorberg <[email-masked]>;
Elisabet Mast <[email-masked]>; Age Inkinen <[email-masked]>;
Triin Ratassepp <[email-masked]>; Tiina Hiob <[email-masked]>;
Helen Rohtla <[email-masked]>; Arne Koitmäe
<[email-masked]>; Nellika Valder <[email-masked]>;
Kadri Levand <[email-masked]>
Subject: Poliitreklaami läbipaistvuse määruse infopäeva esitlus

Tere,

käesoleva e-kirja saadan kõigile, kes said 16. aprilli poliitreklaami
määruse infopäeva kutse oma kalendritesse. Aitäh neile, kel oli aega ja
huvi osaleda !

Manuses on slaidid, mida infopäeval kasutasin.

Seda sama adressaatide ringi kasutaksin ka edaspidi poliitreklaami määruse
rakendamisega seonduva info jagamiseks. Palun andke teada, kes soovib enda
nimekirjast eemaldamist.

Lisaks kordan oma palvet - palun saatke hiljemalt augustikuu lõpuks mulle
mõtteid ja ettepanekuid, et mil moel saaksime me veel kaasa aidata, et
erinevatel reklaamivaldkonna huvirühmadel oleks määruse rakendamiseks
ettevalmistumine võimalikult sujuv. Ideaalis võiks need ettepanekud meieni
jõuda läbi huviesindajate, st liitude juba nö sektori siseselt läbi
arutatuna, aga loomulikult võib igaüks mulle ka otse kirjutada, sest
näiteks reklaami tellijatena erakondadel ei ole vastavat
katusorganisatsiooni vmt.

Tervitades

Mariko Jõeorg-Jurtšenko

Nõunik

Avaliku õiguse talitus

Justiitsministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

53955340

Käesolev kiri on asutusesiseseks kasutamiseks mõeldud teave ning mõeldud
ennekõike kirja päises nimetatud isikule. Kui olete saanud kirja eksituse
tõttu, palun teavitage sellest kohe kirja saatjat ja kustutage kiri koos
kõikide lisadega.