Subject: FW: Tagasiside KrMS digitõendite VTK-le
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Jun 2026 11:33:16 +0300

From: Regina Karumaa - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 15, 2026 10:14
To: Andreas Kangur - JUSTDIGI <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Tagasiside KrMS digitõendite VTK-le

Tere

MKM-il ei ole VTK-le põhimõttelisi märkusi. Ettevõtluskeskkonna vaatest
soovime siiski juhtida tähelepanu järgmisele.

Ettevõtteid mõjutab eelkõige VTK-s käsitletud küsimus, mis puudutab
kriminaalmenetluse käigus infoühiskonna teenuse osutajatelt teenusesaajate
andmete väljanõudmist. Kuigi VTK käsitleb küsimust peamiselt e-posti
serveripidajate vaates, võib praktikas tekkida vajadus koguda tõendeid ka
teistelt infoühiskonna teenuse osutajatelt, sealhulgas platvormidelt,
sõnumirakenduste pakkujatelt ning pilveteenuste osutajatelt. Seetõttu
võiks kaaluda, kas regulatsiooni kujundamisel on põhjendatud käsitleda
sarnaseid olukordi võimalikult ühtsetel alustel.

Peame positiivseks eesmärki tagada teenusesaajate andmete parem kaitse
ning suurendada õigusselgust andmete väljanõudmise tingimuste osas. Samuti
on tervitatav, kui regulatsiooniga luuakse teenuseosutajatele selgemad
võimalused andmenõuete vaidlustamiseks.

Ettevõtluskeskkonna seisukohalt on oluline, et seaduses oleks võimalikult
täpselt määratletud, millistel tingimustel ja millises ulatuses võivad
uurimisasutused teenuseosutajatelt andmeid nõuda. Liialt avar regulatsioon
võib tekitada tõlgendusprobleeme ning suurendada teenuseosutajate
halduskoormust, kui nad peavad osalema sagedastes vaidlustusmenetlustes.

Lugupidamisega

	Regina Karumaa
õigusnõunik
Ettevõtluskeskkonna ja tööstuse osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://www.mkm.ee> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn