Subject: Ohtlikuma lõhketöö kavandamise TEATIS - RB Soodevahe liiklussõlm
From: "Arno Paikles" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Mon, 4 May 2026 16:37:01 +0300

TEATIS

Ettevõte Voglers Eesti OÜ esitas Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Ametile (TTJA) taotluse lõhketöö loa saamiseks Harju maakonnas Rae vallas 
Soodevahe külas Rail Baltic Soodevahe liiklussõlme ehitamisel pinnase 
kobestamiseks lõhketöödega (piketid 9+900 kuni 11+200). Kuna lõhketööde 
ohuala piiridesse jäävad kolmandate isikute omandis olevad ehitised, on 
Lõhkematerjaliseaduse (edaspidi LMS) kohaselt tegemist ohtlikuma lõhketööga. 
Ohtlikumat lõhketööd võib teha loa alusel. Ohtlikuma lõhketöö loa väljastab 
TTJA.

LMS § 32 lõike 3 alusel teavitab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet 
kavandatavast lõhketööst, selle ohualast, planeeritavast ajast ja eesmärgist 
kohaliku omavalitsuse üksust.
LMS § 32 lõike 4 alusel kaasab TTJA loa menetlusse kavandatava lõhketöö 
ohualasse jääva ehitise omaniku või tema esindaja ja võimaldab tal avaldada 
arvamust kavandatava lõhketöö kohta viie tööpäeva jooksul teate saamise 
päevast arvates.

Lõhketööde ohuala on lõhketööde projekti põhjal 50 m (vt Lisa 1), kuna 
rakendatud on erinevaid mõjusid vähendavaid abinõusid. Lõhketööde toimumisel 
ajal ei tohi kõrvalised isikud ohualas viibida. Lõhketööde projektis on 
arvestatud läheduses paiknevate ehitistega (230 – 370 m), laengute suurus on 
ehitistele seismiliselt ohutu.

Maa-ameti geoportaali ja kinnistusraamatu andmetel jäävad lõhketööde 
ohualasse (50 m) või selle vahetusse lähedusse järgnevad ehitised:
- Soodevahe peakraav (suunatud töödest eemale);
- Elektriõhuliin 1-20kV, AS-50 (Elektrilevi OÜ);
- Tallinna - Lagedi tee, Suur-Sõjamäe (Transpordiamet), liiklus on 
planeeritud ümber suunata orienteeruvalt 07.2026*;
- Tallinn-Tapa laiarööpmeline raudtee 115-118,2 km (Eesti Raudtee AS)*;
- Elektrimaakaabelliin, vid 150027910 (Eesti Raudtee AS);
- Sideehitis maismaal, vid 230003353 (Eesti Raudtee AS);
- Sideehitis maismaal, vid T175670864 (Telia Eesti AS).

*Esialgse kava kohaselt ulatub lõhketööde ohutsoon kuni maantee ja raudtee 
kaitsevööndini.

LMS § 32 lõige 5 sätestab, et TTJA hindab ohtlikuma lõhketöö võimalikke 
tagajärgi, arvestades kahjulike tagajärgede vältimiseks ettenähtud 
abinõusid, ning annab sellest lähtuvalt loa või keeldub loa andmisest 14 
tööpäeva jooksul nõuetekohase taotluse laekumise päevast arvates.

Arvamuse või küsimuste esitamiseks palun pöörduda hiljemalt 11.04.2025 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole e-posti teel kirjutades 
aadressile [email-masked].

Lugupidamisega,

	Arno Paikles
Tehnikaosakonna peaspetsialist
+372 667 2096 | [email-masked]
www.ttja.ee <http://www.ttja.ee/>  | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet
Endla tn 10A, 10122 Tallinn---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.