Subject: Täpsustuseks teie 20.05.2026 kirja nr 7-5/260762/2604283 asjus
From: Jürgen Kusmin <[email-masked]>
To: "Evelin Lopman - OKK" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>,Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>
Date: Wed, 27 May 2026 15:50:27 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olete oma  <https://adr.rik.ee/okk/dokument/18696375> kirjas Võru
Linnavalitsusele ja Keskkonnaametile nimetanud 20-protsendilise
väljaraiega tegevust intensiivseks majandamiseks. Kuna olen põhitööna
samuti seotud planeeringute menetlusega, metsakasvatusega tegelevas
asutuses, siis on antud valdkonna viimaste arengutrendide järgimine mulle
oluline. Seni on intensiivsena mõistetud metsakasvatusviise, mis, püsides
metsaseadusega seatud piirangute raames, on seadnud esiplaanile
majandusliku eesmärgi. Sotsiaalsetest või ökoloogilistest väärtustest
lähtuvalt, samas pidades silmas jätkusuutliku metsakasvatuse
aastakümneteülest eesmärki (sh, et tagada ala puhkeväärtus ka kaugemas
tulevikus), on võimalik turberaietega tasakaalustada metsakasvatuse mõju
ümbritsevale keskkonnale. Kuna teie toodud tõlgenduses on intensiivsena
defineeritud juba eelpool kirjeldatud ja senises praktikas mõistetud kui
kõiki säästva metsanduse valdkondi (majanduslik, sotsiaalne ja
ökoloogiline) arvesse võttev tegevus, siis palun algviidet, millest
lähtuvalt saab juba 20-protsendilise väljaraiega tegevust nimetada
intensiivseks majandamiseks ja mis oleks siis antud analüüsile tuginedes
säästev puidukasutusmaht?

Lugupidamisega,

Jürgen Kusmin

Maakasutuse projektijuht

Kinnisvaraosakond

Riigimetsa Majandamise Keskus

+ 372 505 3387

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.rmk.ee/> www.rmk.ee

 <https://www.rmk.ee/>  <https://www.facebook.com/riigimets/>
<https://www.instagram.com/riigimets/>
<https://www.linkedin.com/company/rmk/posts/?feedView=all>
<https://www.youtube.com/@Riigimets>